استاددانشگاه آنهایم آمریکا: وقتی اساتید تجربه‌های خود را ارائه می‌دهند، دانشجویان انگیزه بیشتری برای کار پیدا می‌کنند.

خانه خبرها

استاد دانشگاه "آناهايم" آمريکا گفت: اگر نتيجه کنفرانس‌هاي علمي، تحقيق بيشتر باشد به نتيجه مطلوب يعني توليد علم خواهيم رسيد .

دکتر حسين فرهادي از سخنرانان کليدي در نهمين کنفرانس آموزش زبان انگليسي ، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همه ما بايد اعتقاد داشته باشيم كه در اين کنفرانس‌ها، راه و رسم و خط و مشي‌ها ارائه مي‌شود و وقتي اساتيد تجربه‌هاي خود را ارائه مي‌دهند، دانشجويان انگيزه بيشتري براي کار پيدا مي‌کنند.

وي افزود: در اين همايش‌ها، تحقيق‌هاي انجام شده نشان داده مي‌شوند و دانشجويان ياد مي گيرند چگونه بايد کار کنند؛ برگزاري اين همايش‌ها لازم است و بايد بهاي بيشتري به آنها داده شود؛ در ضمن همايش‌ها نيز بايد هدفمند برگزار شوند و نتيجه اين همايش‌ها بازگو شده و نقاط قوت و ضعف آنها را دريافت.

استاد پيشين دانشگاه علم و صنعت افزود: جاي خرسندي است که ايلام با اين امکانات محدود همايشي به اين بزرگي را اجرا کرده و صاحب نظران، اساتيد و دانشجويان به يکي از دورترين نقاط کشور آمده‌اند؛ بايد متوليان امر امکانات را فراهم و مسير را براي جوانان علاقه‌مند هموار کنند تا اساتيد و دانشجويان ما بتوانند راه توليد علم را با انگيزه بيشتري بپيمايند زيرا كه توليد علم راهي جز تحقيق ندارد.

فرهادي با بيان اين‌که در تحقيق اجازه ندهيم از ديگران تقليد کنيم، افزود: تجربه ما که در دانشگاه‌هاي مختلف جهان تدريس مي‌کنيم، نشان مي‌دهد دانشجويان ما تواناتر از دانشجويان ديگر کشورها هستند اما مسير تحقيق در ايران سنگلاخي است و برايشان مشکلاتي ايجاد مي شود که ناشي از نبود برخي امکانات است؛ اگر مسير خوب و بهتري براي اين جوانان ايجاد شود مطمئن هستم جوانان کشور تمام مشکلات و برخي کمبودها را جبران مي‌کنند.

استاد دانشگاه آناهايم در پاسخ به اين پرسش كه چرا با وجود آموزش‌هاي زبان انگليسي، حتي دانشجويان تحصيلات تکميلي قادر به مکالمه ساده به زبان انگليسي نيستند، اظهار کرد: علت اين امر ريشه‌اي است و در اين زمينه برخي عوامل همچون دانش آموز، معلم، کتاب‌هاي درسي و كمبود ابزارهاي لازم در سيستم آموزش و پرورش و وجود برخي خط مشي‌ها در ايجاد اين مشکل سهيم هستند

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها