سرورالدین به مهر خبر داد: کنکور تکمیل ظرفیت دکتری برگزار می‌شود/ محدوده زمانی آزمون و ثبت نام

خانه خبرها

رئيس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون تکميل ظرفيت دکتري سال 90 بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در محدود زماني دي ماه 90 برگزار مي شود و مقرر شده است که ثبت نام دوباره از داوطلبان اين آزمون صورت گيرد.

دکتر محمدحسين سرورالدين در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پرونده کنکور دکتري سال 90 بسته شد. در واقع هر کس قبول شد و ثبت نام کرد به دکتري راه يافت و پرونده اش بسته شد. در نهايت بيش از 5 هزار نفر در دوره دکتري دانشگاهها ثبت نام کردند و پذيرفته شدند و دانشگاهها هم همکاري نسبتاً خوبي داشتند.

وي با بيان اينکه اکنون حدود 20 نفر نقص پرونده دارند افزود: حدود 200 نفر نقص پرونده داشتند که به تدريج مشکلات آنها حل شده است. نقص پرونده نيز به اين معني است که فرم پر نکرده و يا پاسخنامه آزمون دچار مشکل بوده است.

سرورالدين با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در زمينه کنکور دکتري گفت: دو مصوبه در زمينه آزمون دکتري داشتيم. يکي از اين مصوبات تغيير نوع آزمون و تخصصي تر شدن آن بود که اين کار در حال انجام است و اين موضوع در حوزه معاونت آموزشي وزارت علوم با همکاري سازمان سنجش مراحل نهايي خود را طي مي کند و توصيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مراعات شده است.

وي گفت: همچنين به توصيه شورايعالي انقلاب فرهنگي، امسال تعدادي پذيرش داريم و اين پذيرش را به سال ديگر موکول نمي کنيم که براي پذيرش اين افراد پس از مشخص شدن دروس و مقاطع سئوالات، وقت امتحان تعيين مي شود.

رئيس سازمان سنجش افزود: دروس در هفته آينده نهايي و مشخص مي شود و وقت امتحان نيز در محدود زماني دي ماه خواهد بود. البته احتمال يک ماه اختلاف زماني وجود دارد.

وي گفت: نکته تعيين کننده در اين زمينه ظرفيتي است که بايد از سوي دانشگاهها اعلام و به سازمان سنجش ارائه شود تا بتوانيم بر اساس آن در زمينه آزمون اطلاع رساني کنيم. اکنون بخشي از ظرفيت از سوي دانشگاهها اعلام شده است اما بايد تاريخ نهايي ارائه ظرفيت ها مشخص شود.

سرورالدين با بيان اينکه حوزه معاونت آموزشي وزارت علوم مسئول اين کار است گفت: در فرايند آزمون بايد ظرفيت دانشگاهها مشخص شود و تا زماني که اين ظرفيت نهايي و ابلاغ شود سازمان سنجش نيز آزمون را براي تکميل ظرفيت در سال 90 برگزار مي کند.

وي درباره سال تحصيلي پذيرش داوطلباني که از اين طريق پذيرفته مي شوند، گفت: اين افراد براي سال تحصيلي 90 و ترم بهمن پذيرش مي شوند.

وي خاطرنشان کرد: قرار شده است که براي اين آزمون دوباره ثبت نام صورت گيرد. اين ثبت نام يک ماه قبل از زمان نهايي آزمون صورت خواهد گرفت.

رئيس سازمان سنجش تاکيد کرد: اين آزمون غير از آزمون دکتري سال 91 است چرا که اين آزمون در راستاي اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تکميل ظرفيت دکتري سال 90 است.

وي گفت: در مراحل اوليه آزمون دکتري گفته شده بود که سعي مي شود دو بار آزمون دکتري در فروردين و آذر ماه هر سال برگزار شود اما اين موضوع الزام نبود و گفته شده بود که در صورت وجود شرايط مناسب اينگونه عمل خواهد شد.

سرورالدين با بيان اينکه آزموني که در آذر ماه برگزار شد آزمون فوق العاده محسوب مي شد يادآور شد: اکنون وضعيت به گونه اي شده است که با توجه به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي آزمون فوق العاده در زمستان خواهد بود و از دانشگاهها هم خواسته شده است که ظرفيت جديد ايجاد کنند. در واقع ظرفيت هاي معمول جداگانه بوده و غير از آن بايد ظرفيت جديد ايجاد کنند.

وي درباره امکان ايجاد ظرفيت جديد براي دانشگاهها در تربيت دانشجوي دکتري به مهر گفت: اين موضوع مورد بحث قرار گرفته و رئيس جمهور از طريق وزير علوم در جريان اين موضوع قرار گرفته و طرح هايي در اين زمينه در حال بررسي است. ضمن اينکه بايد از کميسيون آموزش مجلس هم تشکر شود که تصميم گرفتند به طور جدي بودجه لازم را در اين زمينه در نظر بگيرند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها