دکتردانشجو تأکید کرد: رسالت امروز دانشگاهیان حضور مجاهدانه و جدیت در آموزش و پژوهش

خانه خبرها

وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري در پيامي به مناسبت فرا رسيدن سالروز 13 آبان، رسالت امروز دانشگاهيان را حضور مجاهدانه و جديت در آموزش و پژوهش اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دکترکامران دانشجو در اين پيام آورده است: 13 آبان سال 90 در شرايط نوين جهاني، نويد بخش به بارنشيني هرچه بيشتر جنبش اسلامي دانشجويان در سال 1358 است، سالي که دانشجويان مسلمان پيرو خط امام با اتکال به قدرت لايزال الهي و اتحاد و همبستگي پنجه در پنجه آمريکا انداختند و به جهانيان درس مقاومت تا پيروزي آموختند و چراغ پر فروغ مبارزه با سلطه جهاني را به ويژه در کشورهاي اسلامي برافروختند.

امروز از شمال آفريقا تا جاي جاي قاره پهناور آسيا آثار بيداري اسلامي و جنبشهاي رهايي بخش ملي يکي پس از ديگري در حال تکوين است و فرياد الله اکبر در همه کشورها از مصر، تونس، يمن، ليبي و بحرين و نيز ساير مناطق مختلف که موج بيداري اسلامي تسري يافته است، به گوش مي رسد.

امروز ايران اسلامي به برکت اسلام، تنها نيست و استکبار جهاني بايد از تجربه هاي تاريخي درس عبرت گيرد و بداند اگر سي سال پيش در وضعيت نابسامان و ابتدايي انقلاب، ايران اسلامي توانست در برابر زورگويي ها و تفرعن استکبار در حمايت از نوکران خود، بايستد و جنگ تحميلي را با دفاع مقدس 8 ساله پاسخ گويد و حصر اقتصادي را با پايداري و شکيبايي به فرصتي براي بروز خلاقيت و ظرفيت تبديل کند، امروز دانشجويان مسلمان پيرو خط امام و رهبري صدها برابر افزايش يافته اند و صدها برابر از نظر علمي، پژوهشي و فناوري پيشرفت داشته اند، مضافاً بر اينکه همصدايي ساير کشورها، جنبش جمعي جهاني اسلام را جانشين مقاومت فردي ايران اسلامي در مقابل همه قدرت‌هاي شيطاني کرده است.

جامعه دانشگاهي با شناخت شرايط ويژه امروز کشور و مناسبات پيچيده روابط بين الملل معاصر مي بايست همچون گذشته نقش ممتاز و متمايز خود را در پرچمداري بيداري جهاني اسلام ايفا کند و با بهره گيري از همه ظرفيتهاي خود با تلاش جهادي در زمينه هاي مختلف مورد نياز، بر ابعاد کمي و کيفي فعاليتهاي علمي و تحقيقاتي دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي کشور بيفزايد.

اگر شرايط ديروز ايران و جهان ايجاب مي کرد تا دانشجويان و دانش آموزان کلاسهاي درس خود را ترک و لباس رزم بر تن کنند، رسالت امروز آنها حضور مجاهدانه و جديت در آموزش و آزمايش و تحقيق و پژوهش است.

به لطف الهي و رهبري داهيانه مقام معظم رهبري، امروز فرزندان برومند ايران اسلامي از نظر استعداد و قابليتهاي فکري در مقايسه با جوانان ساير کشورها، تواناتر و در رقابتهاي جهاني پيشگام تر بوده و هستند، لذا حفظ اين موقعيت شايسته و توسعه و تعالي آن در جهت تحقق اهداف ملي و پيشرفت برنامه ها، وظيفه مديران، برنامه ريزان و به خصوص استادان محترم و دانشجويان عزيز است.

از خداوند متعال توفيقات روزافزون همه دانشجويان و دانش آموزان را که چشم و چراغ ملت و اميد فرداي کشور هستند، مسألت مي کنم و اميدوارم از برکت تلاش علمي جامعه دانشگاهي و دانش آموزي کشور، مردم حق شناس ايران و ملت هاي مسلمان و همه مستضعفان جهان و بشريت تشنه عدالت و جوياي محبت بهره گيرند و رضاي الهي و خرسندي ولي عصر(عج)، مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و مردم حق شناس ايران اسلامي بيش از پيش تأمين شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها