مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش عالی :زمان اعلام منابع نهایی کنکور دکتری / افزایش رشته‌ها و منابع امتحانی

خانه خبرها

مديرکل دفتر برنامه ريزي و پشتيباني آموزش عالي با اشاره به آخرين جزئيات تهيه مواد درسي کنکور دکتري از زمان اعلام عمومي اين مواد توسط سازمان سنجش خبر داد و گفت: از نظر ما مواد آزمون دکتري نهايي شده و احتمالاً تا دو هفته آينده توسط سازمان سنجش اعلام عمومي مي شود.

سعيد قديمي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخي جزئيات تغيير مواد درسي کنکور دکتري، گفت: از نظر ما مواد آزمون دکتري نهايي شده است که آن را براي سازمان سنجش آموزش کشور به منظور دريافت نظرات آنان براي طراحي سوالات ارسال کرديم و در آخرين جلسه با سازمان سنجش نيز اعلام شد که اکثريت موارد مورد موافقت مسئولان قرار گرفته است.

وي از زمان اعلام عمومي مواد درسي کنکور دکتري خبر داد و گفت: احتمالاً تا دو هفته آينده اين مواد درسي توسط سازمان سنجش اعلام عمومي مي شود.به گفته مديرکل دفتر برنامه ريزي و پشتيباني آموزش عالي وزارت علوم، تاکنون بيش از هزار عنوان درسي مشخص شده که از اين درسها بايد طراحي سوال صورت گيرد.

قديمي درباره رشته هاي امتحاني کنکور دکتري، گفت: رشته هاي امتحاني در سال گذشته 188 رشته بود که الان به حدود 240 رشته رسيده است و مواد درسي هم به بيش از 7 تا 8 برابر افزايش يافته است. طبق آيين نامه بايد در حد کارشناسي و کارشناسي ارشد سه درس را اعلام مي کرديم ولي گروه هاي تخصصي در برخي رشته ها نتوانستند سه درس را اعمال کنند.

وي ادامه داد: طراحي سوالات و مواد درسي در حد کارشناسي و کارشناسي ارشد است و جزئيات آن را سازمان سنجش کشور اعلام مي کند که چه درسهايي از کارشناسي و چه درسهايي از کارشناسي ارشد خواهد بود.قديمي تاکيد کرد که دو درس زبان و استعدادهاي تحصيلي نيز در زمره مواد درسي کنکور دکتري قرار دارند.

به گفته مديرکل دفتر برنامه ريزي و پشتيباني آموزش عالي وزارت علوم، سازمان سنجش زماني براي برگزاري کنکور دکتري اعلام کرده است اما چون هنوز توافق کلي روي آن صورت نگرفته است هنوز مشخص نيست

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها