پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت سالروز حماسه 9 دی

خانه خبرها

دکتر کامران دانشجو ، وزير علوم ، تحقيقات و فناوري به مناسبت فرا رسيدن سالروز حماسه 9دي سال 1388 خطاب به دانشگاهيان کشور و عموم مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي ، پيامي صادر نمود .

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ، متن کامل پيام دکتر دانشجو به شرح زير مي باشد :

در تاريخ پرفراز و نشيب انقلاب اسلامي، روزهاي خاصي وجود دارد که يادآور حوادث و رويدادهاي آن ايام و همچنين پيامدهاي ناشي از آنها مي­تواند درس عبرتي براي آيندگان باشد.

روز 9 دي يکي از روزهاي ماندگار در تاريخ انقلاب اسلامي است. روزي که مظهر حضور حماسي مردم در صحنه تحولات سياسي-اجتماعي و موجب يأس کامل دشمنان از پيگيري برنامه­ها و اهداف ساختار شکنانه آنها گرديد.

فتنه 88 به واقع، صحنه امتحان و عرصه رويش نيروهاي حامي انقلاب و ريزش عناصر و ايادي  ضدانقلاب بود، بسياري از کساني که انتظار همراهي آنها با آرمان­هاي انقلاب و جدايي مسيرشان با دشمنان مي­رفت و نيز جمعي از خواص بي­بصيرت، با برداشت­ها و تحليل­هاي سطحي و غير واقعي از صفوف به­هم پيوسته مردم فاصله گرفتند و بر طبل ادعاهاي واهي ضدانقلابيون بي­نقاب کوفتند. اما 9 دي پاسخ دندان‌شكن به همه ياوه‌گويي­ها و واكنش هوشمندانه و غيرتمندانه مردم مسلمان و متدين ايران اسلامي به جسارتها و اهانتها به ويژه حرمت‌شكني بي‌سابقه نسبت به حريم آل رسول در روز عاشوراي حسيني بود. مردم نشان دادند در طول تاريخ هيچگاه اجازه جسارت و اهانت به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را نداده و نخواهند داد، همچنين 9 دي نقطه پاياني بود بر همه توطئه­ها و مطامع دشمنان داخلي و خارجي.

مردم مسلمان ايران با درک شرايط حساس کشور و تأسي به مواضع حکيمانه رهبر فرزانه خويش راه خود را در بحبوبه هياهوي ضد انقلاب و بزرگنمايي آن از سوي رسانه­هاي خارجي پيدا کردند و با حضور خروشان و يکپارچه، قدرت و اقتدار الهي و ملي خود را به نمايش گذاردند.

بي­گمان تداوم انقلاب اسلامي و تحقق آرمان­هاي آن در گذر زمان مشروط به تقويت ايمان، آگاهي، اتحاد و بصيرت است و جامعه دانشگاهي کشور بر اساس موقعيت و رسالت­هاي خويش، همچنان به عنوان  مغز متفکر و چشم بيناي ايران اسلامي با وحدت و انسجام، در مسيري که مقام معظم رهبري(مدظله­العالي) مشخص مي­نمايند، پيشتاز و پيشگام خواهند بود و دانشگاهيان و فرهيختگان كشور اعم از استادان، دانشجويان و كاركنان در كليه برنامه­هاي يادمان قيام شكوهمند 9 دي در كنار ساير اقشار مختلف مردم حضوري شايسته خواهند داشت.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها