فرمان حضرت امام خمینی(ره) نسبت به تشکیل بسیج مردمی (4/9/58)

خانه خبرها

همزمان با هفته بسيج برآن شديم تامتن فرمان حضرت امام خميني(ره)براي تشکيل بسيج مستضعفين  رابرروي سايت قراردهيم متن فرمان به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

شما غافليد كه الان با امريكا كه مجهز به همه جهاز هاي درجه اول دنياست يعني يك قوه اي است كه در دنيا مقابل ندارد روبرو هستيد، اما ما مجهزيم به يك قدرت بالاتر از او و آن توجه به خدا و به اسلام است ولي نبايد فراموش كنيم ما مواجهيم با يك چنين قدرت بزرگ كه علاوه بر قدرت تسليحاتي، قدرت هاي بزرگ شيطاني هم دارد كه الان در همه دنيا فعاليت و تبليغات مي كند و وادار مي كند ممالك ديگر را كه آنقدر كه بتوانند تجهيز كنند از اين جهت من آن چيزي را كه به صلاح ملت و به صلاح اسلام است و به صلاح شماست بايد عرض كنم و آن اينكه تشنج صحيح نيست قواي شما بايد الان همه مجتمع در يك راه باشد.

گفتيد و مقابله با يك چنين قدرتي مي كرديد شما الان مي دانيد كه مقابله ما با يك قدرتي است كه قدرتش صدها برابر و بلكه زيادتر از آن قدرت قبلي است شما امروز يك چنين حالي داريد و مملكت تان يك چنين حالي دارد مملكت شما الان يك حالي دارد كه اگر دير بجنبيم، براي هميشه تا آخر از بين رفتيم همه بايد يكصدا باشند سروصداي امروز، فقط مقابله با امريكاست امروز هر سر و صدائي بلند بكنيد كه غير از اين مسير باشد، بدانيد كه بردش را آنها دارند شما اين را بدانيد كه من به شماها علاقه دارم، به پاسدارها علاقه دارم، پاسدارها بودند كه مملكت ما را در چنين زماني كه هيچ كس نمي توانست حفظ بكند، حفظ كردند الان هم حفظ مي كنند، اين يك علاقه الهي است كه ما به شما داريم و اين را بدانيد كه يك مطلبي كه برخلاف شما باشد، برخلاف صلاح اسلام است و ما نخواهيم زد، لكن اگر يك مطلبي را من الان گفتم به شما كه بايد را ه را چطوري رفت، بدانيد كه اين هم صلاح شماست و هم صلاح مملكت تان. بايد ما همه قواي مان را مجتمع كنيم براي نجات دادن يك كشور، بايد اگر مسائلي براي ما پيش بيايد هرچه هم سخت باشد تحمل كنيم باز من تكرار مي كنم كه بدانيد شما با يك قدرتي مواجه هستيد كه اگر غفلت بشود، مملكت تان از بين مي رود، غفلت نبايد بكنيد غفلت نكردن به اين است كه همه قوا را و هرچه فرياد داريد سر امريكا بكشيد، هرچه تظاهرات داريد بر ضد امريكا بكنيد قواي خودتان را مجهز بكنيد و تعليمات نظامي پيدا كنيد و به دوستانتان تعليم دهيد، به همه اشخاصي كه همين راه مي روند تعليمات نظامي بدهيد مملكت اسلامي بايد همه اش نظامي باشد و تعليمات نظامي داشته باشديكي از ابواب فقه باب رمي است، باب تير اندازي است، آن وقت تير اندازي بوده، حالا هم تير اندازي هست به يك طور ديگري در اسلام با اينكه رهان يعني يك چيزي را بگذارند براي چيزي كه نظير قمار بازي مي شود حرام است، براي تير اندازي حرام نيست، برا ي اسب دواني حرام نيست سبق و رمايه يكي از مسائل فقه است براي اينكه براي همه افراد مستحب است كه سواري را ياد بگيرند، حالا اتومبيل سواري و رانندگي را ياد بگيرند و براي همه است كه تير اندازي را ياد بگيرند، فنون جنگي را ياد بگيرند بايد ملت ما جوان هاي شان مجهز باشند به همين جهاز و علاوه برجهاز ديني و ايماني كه دارند مجهز به جهازهاي مادي و سلاحي هم باشند و ياد گرفته باشند اينطور نباشند كه كسي تفنگي كه دستشان آمد ندانند كه با آن چه كنند بايد يادبگيرند وياد بدهند جوان ها را يادشان بدهيد، همه جا بايد اينطور بشود كه يك مملكتي بعد از چندسالي كه بيست ميليون جوان دارد، بيست ميليون تنفگدار داشته باشد و بيست ميليون ارتش داشته باشد و يك چنين مملكتي آسيب پذير نيست و الان هم الحمد الله آسيب پذير نيست الان هم ما پشتيبانمان خداست و ما براي او نهضت كرديم، براي پياده كردن دين او نهضت كرديم، و خدا با ماست و من اميدوارم كه شكست براي شما نباشد خداوند همه تان را حفظ كند و اين معنائي را كه عرض كردم توجه به آن داشته باشيد به رفقائي كه داريد، به دستجاتي كه هستند و هرجا كه هستند توجه بدهيد كه امروز يك روزي است كه همه با هم يك مطلب بگوئيم، همان كه الان شعار مردم شده الان محرم است و همه دستجات بيرون مي آيند و دستجات بايد عزاداري بكنند عزاداري مهم است، در ضمن عزاداري همان شعارهائي هم كه مي دهند، بدهند ولي عزاداريشان هم بايد باشد خداوند همه شما را انشاءالله حفظ كند من دعا گوي همه شما هستم.

و السلام عليكم ورحمه الله و بركاته.

آخرين پيام حضرت امام خميني (ره)در آستانه سالگرد تاسيس بسيج مستضعفين

تاريخ:2/9/67بسم الله الرحمن الرحيمپ

تشكيل بسيج در نظام جمهوري اسلامي ايران يقينا از بركات و الطاف جليه خداوند تعالي بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامي ايران ارزاني شد.

در حوادث گوناگون پس از پيروزي انقلاب خصوصا جنگ بودند نهادها و گروه هاي فراواني كه با ايثار و خلوص و فداكاري و شهادت طلبي كشور و انقلاب را بيمه كردند. ولي حقيقتا اگر بخواهيم مصداق كاملي از ايثار و خلوص و فداكاري و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم چه كسي سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهند بود! بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پرثمري است كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوات يقين حديث عشق مي دهد. بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش بر گلدسته هاي رفيع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسيج ميقات پابرهنگان و معراج انديشه پاك اسلامي است كه تربيت يافتگان آن نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند. بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را كه همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده اند.

من همواره به خلوص و صفاي بسيجيان غبطه مي خورم و از خدا مي خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجي ام. من مجددا به همه ملت بزرگوار ايران و مسئولين عرض مي كنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترين ساده انديشي اين است كه تصور كنيم جهانخواران خصوصا آمريكا و شوروي از ما و اسلام عزيز دست برداشته اند لحظه اي نبايد از كيد دشمنان غافل بمانيم در نهاد و سرشت آمريكا و شوروي كينه و دشمني با اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله و سلم - موج مي زند بايد براي شكستن امواج طوفان ها و فتنه ها و جلوگيري از سيل آفت ها به سلاح پولادين صبر و ايمان مسلح شويم. ملتي كه در خط اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله و سلم - و مخالف با استكبار و پول پرستي و تحجرگرايي و مقدس نمايي است بايد همه افرادش بسيجي باشند و فنون نظامي و دفاعي لازم را بدانند چرا كه در هنگامه خطر ملتي سربلند و جاويد است كه اكثريت آن آمادگي لازم رزمي را داشته باشد.

خلاصه كلام اگر بر كشوري نداي دلنشين تفكر بسيجي طنين اندازد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گرديد و الا هر لحظه بايد منتظر حادثه باشيم. بسيج بايد مثل گذشته و باقدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد. امروز يكي از ضروري ترين تشكل ها بسيج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم ديني و دانشجويان دانشگاه ها بايد با تمام توان خود در مراكزشان از انقلاب و اسلام دفاع كنند فرزندان بسيجي ام در اين مراكز پاسدار اصول تغيير ناپذير ((نه شرقي و نه غربي)) باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلي بيشتر به اتحاد و يگانگي احتياج دارند. فرزندان انقلاب به هيچ وجه نگذارند ايادي آمريكا و شوروي در آن دو محل حساس نفوذ كنند. تنها با بسيج است كه اين مهم انجام مي پذيرد. و مسائل اعتقادي بسيجيان به عهده اين دو پايگاه علمي است. حوزه علميه و دانشگاه بايد چارچوب هاي اصيل اسلام ناب محمدي را در اختيار تمامي اعضاي بسيج قرار دهند. بايد بسيجيان جهان اسلام در فكر ايجاد حكومت بزرگ اسلامي باشند و اين شدني است چرا كه بسيج تنها منحصر به ايران اسلامي نيستبايد هسته هاي مقاومت را در تمامي جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ايستاد. شما در جنگ تحميلي نشان داديد كه با مديريت صحيح و خوب مي توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما بايد بدانيد كه كارتان به پايان نرسيده است انقلاب اسلامي در جهان نيازمند فداكاري هاي شماست مسئولين تنها با پشتوانه شماست كه مي توانند به تمامي تشنگان حقيقت و صداقت اثبات كنند كه بدون آمريكا و شوروي مي شود به زندگي مسالمت آميز توام با صلح و آزادي رسيد. حضور شما در صحنه ها موجب مي شود كه ريشه ضدانقلاب در تمامي ابعاد از بيخ و بن قطع گردد.

من دست يكايك شما پيشگامان رهايي را مي بوسم و مي دانم كه اگر مسئولين نظام اسلامي از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهي خواهند سوخت. بار ديگر تاكيد مي كنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليوني سقوط در دام دو ابرقدرت جهاني را به دنبال خواهد داشت. من از تمامي بسيجيان خصوصا از فرماندهان عزيز آن تشكر مي كنم و از دعاي خير براي اين فرزندان با وفاي اسلام غفلت نخواهم نمود. خداوند شهداي عزيز و گمنام بسيج را كه به نعمت همجواري اهل بيت - عليهم السلام - متنعم و جانبازان عزيز را شفا و اسرا و مفقودين عزيز را سالما به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوكت اين نهاد مقدس و مردمي كه پيروان اسلام عزيز و حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا لمقدمه الفدا هستند بيفزايد.

والسلام عليكم و رحمه الله

روح الله الموسوي الخميني

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها