بسته خبری روابط عمومی دانشگاه

خانه خبرها

5/7/90

مخبر دزفولي خبر داد:

تصميمات شورايعالي انقلاب فرهنگي براي جذب دانشجوي دکتري

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه تصميم شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي افزايش ظرفيت دانشجويان مقطع دکتري، يک تصميم بدون بررسي و پشتوانه کارشناسي نبوده است، گفت: پتانسيل‌هاي لازم در بين اعضاي هيئت علمي و دانشگاه‌ها براي تحقق اين مهم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پيرو مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص افزايش ظرفيت پذيرش دانشجوي دکتري و تصميم جلسه اخير شوراي عالي مبني بر "بررسي چگونگي برگزاري آزمون دوره دکتري و افزايش دانشجو در اين مقطع" جلسه‌اي با حضور دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، تعدادي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و نمايندگان برخي دانشگاه‌هاي کشور در محل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد.

در اين جلسه صاحب‌نظران و نمايندگان دانشگاه‌هاي کشور بر افزايش ظرفيت دانشجوي دکتري تاکيد و اتفاق نظر داشتند و درخصوص نحوه عملياتي شدن، نقاط ضعف و قوت، چالش‌ها و راهکارهاي آن پيشنهاداتي را ارائه کردند.

دکتر مخبر دزفولي با اشاره به اين جلسه يادآور شد: تصميم شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي افزايش ظرفيت دانشجويان مقطع دکتر يک تصميم بدون بررسي و پشتوانه کارشناسي نبوده است و با برنامه‌ريزي و طراحي‌هاي صورت گرفته از قبل براي اين موضوع بوده است.

وي گفت: اين بررسي‌ها نشان از آن دارد که پتانسيل‌هاي لازم در بين اعضاي هيئت علمي و دانشگاه‌هاي ما براي تحقق اين مهم وجود دارد. تحقق اين موضوع نيازمند الزامات و فراهم کردن برخي امکانات است تا اين افزايش ظرفيت با کمترين آسيب ممکن باشد و آينده‌نگري و تدابير لازم در آن ديده شود.

براي رسيدن به اهداف نقشه جامع علمي کشور، تربيت نيروي علمي متخصص بسيار ضروريست

عضو پيوسته فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي تاکيد کرد: براي رسيدن به تکاليف تعيين شده در نقشه جامع علمي کشور و اينکه به لحاظ کمي و کيفي به چشم‌اندازهاي ترسيم شده دست يابيم تربيت نيروي علمي متخصص براي ما بسيار ضروري است.

اعتبارات مورد نياز براي اين امر قابل وصول است

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين با بيان اينکه دولت از اين طرح حمايت کرده است، گفت: با پي‌گيري و برنامه‌ريزي صحيح اعتبارات مورد نياز براي اين امر قابل وصول است دانشگاه‌هاي کشور مي‌توانند امکانات و تجهيزات مورد نياز خود براي دستيابي اين هدف مهم تامين کنند.

براي اجرايي شدن نقشه جامع علمي بايد از همان ابتدا محکم پاي آن ايستاد

وي تاکيد کرد: براي اجرايي شدن نقشه جامع علمي بايد از همان ابتدا محکم پاي آن ايستاد و کار را پيش برد و اگر قاطعيت در اجراي آن از همان اول وجود نداشته باشد اين نقشه محقق نخواهد شد.

دکتر مخبر دزفولي با اشاره به اينکه در سال‌هاي ابتداي انقلاب برخي مي‌‌گفتند؛ راه‌اندازي دوره‌هاي دکتري در کشور کاري غلط و نافرجام است گفت: امروز مي‌بينيد تربيت شدگان دوره‌هاي دکتري همين دانشگاه‌ها چه ظرفيت‌هاي عظيمي را در کشور ايجاد کرده‌اند.

افزايش ظرفيت دکتري، با کمک دانشگاه‌هاي کشور محقق مي‌شود

وي با ابراز خرسندي از برگزاري جلسه با نمايندگان دانشگاه‌هاي کشور ابراز گفت: تصميم شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي افزايش ظرفيت دکتري، با کمک دانشگاه‌هاي کشور قابل محقق مي‌شود.

مطرح شدن پيشنهادهاي خوب خانواده آموزش عالي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي 

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: پيشنهادهاي خوبي که توسط خانواده آموزش عالي کشور در اين جلسه عنوان شد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح خواهد شد تا افزايش ظرفيت دکتري با بهترين تدابير و تمهيدات لازم انجام شود.

بذرافشان به مهر خبر داد:

ثبت نام کانديداهاي دانشجوي نمونه از 10 مهر ماه/ شرايط و مهلت ثبت نام

مدير کل امور دانشجويان داخل وزارت علوم از برگزاري بيستمين دوره انتخاب و معرفي دانشجويان نمونه کشوري در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: مهلت دانشجويان براي ثبت تقاضاي الکترونيکي جهت شرکت در اين رقابت از 10 مهر ماه آغاز مي شود.

مجتبي بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اين خبر گفت: دانشجويان علاقمند براي شرکت در اين رقابت تا 30 مهر ماه فرصت دارند تقاضاي الکترونيکي خود را با مراجعه به پايگاه اينترنتي اداره کل امور دانشجويان داخل وزارت علوم ثبت کنند. 

وي افزود: دانشجوياني که حداقل يک نيمسال تحصيلي را با معدل کل 16 در هر يک از مقاطع کارداني، کارشناسي ناپيوسته وکارشناسي پيوسته، معدل 17 در مقطع کارشناسي‌ارشد، معدل 16 در مقطع دکتري حرفه اي، معدل 17 در مقطع دکتري تخصصي و معدل 15 در مقطع دکتري تخصصي باليني گذرانده باشند مي توانند در اين رقابت شرکت کنند.

مديرکل امور دانشجويان داخل وزارت علوم خاطرنشان کرد: هر دانشجو در هرمقطع يک بار مي تواند به عنوان دانشجوي نمونه کشوري انتخاب شود.

بذرافشان افزود: ارائه تأييديه براي کليه فعاليتهاي علمي، فرهنگي و اجتماعي ضروري است و صرفاً فعاليتهاي صورت گرفته در مقطع فعلي دانشجو ملاک محاسبه و امتياز است.

از امروز آغاز ميشود؛

ثبت‌نام دانشگاهيان براي اعزام به عمره و عتبات؛ وام قرض‌الحسنه از 3 تا 6 ميليون ريال

خبرگزاري فارس: دبير اجرايي ستاد عمره دانشجويي گفت: وام‌هايي که به دانشگاهيان براي اعزام به حج عمره و عتبات اعطا مي‌شود، قرض الحسنه بوده و جعاله نيست.

محمد زارع، دبير اجرايي ستاد عمره دانشجويي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، با اشاره به اينکه ثبت‌نام دانشگاهيان براي سفر به حج عمره و عتبات عاليات از امروز در سايت ستاد عمره دانشجويي آغاز و تا 20 مهرماه سال جاري به مدت 15 روز ادامه خواهد داشت، گفت: طبق سنوات گذشته وام اعطايي به دانشگاهيان براي سفر به حج عمره 6 ميليون ريال و براي اعزام به عتبات عاليات 3 ميليون ريال است. وي در پاسخ به اين سؤال که اعلام شده بود وام دانشگاهيان براي اعزام به حج عمره و عتبات عاليات اشکال شرعي دارد، گفت: وام‌هايي که به دانشگاهيان براي اعزام به حج عمره و عتبات عاليات اعطا مي‌شود قرض الحسنه است.زارع خاطرنشان کرد: وامي که براي عمره‌گذاران عادي در نظر گرفته شده بود، جعاله بوده و سود به آن تعلق مي‌گرفت اما وام مربوط به دانشگاهيان قرض‌الحسنه است و تنها کارمزد دارد و سودي نخواهد داشت. براساس اين گزارش، ثبت‌نام حج عمره دانشگاهيان در سه گروه اساتيد، دانشجويان پسر و دانشجويان متأهل و ثبت‌نام عتبات عاليات در 5 گروه اساتيد، دانشجويان پسر، دانشجويان متأهل، دانشجويان دختر و کارمندان انجام مي‌شود. هر دانشجو در دوران تحصيل فقط يکبار مي‌تواند به عمره دانشجويي مشرف شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام مي‌توانند به سايت عمره دانشگاهيان به نشاني www.labbayk.com  مراجعه کنند. قرعه‌کشي عمره دانشگاهيان در فاصله زماني‌ 23 تا 25 مهرماه انجام مي‌شود و افرادي که در قرعه‌کشي پذيرفته شوند از 25 تا 30 مهرماه فرصت دارند تا ثبت‌نام نهايي خود را در سايت انجام دهند. 

اعزام دانشگاهيان بدون نوبت و در پايان سال جاري و ابتداي سال90 انجام خواهد گرفت و‌ سهميه امسال 30 هزار نفر
 است. حج عمره امسال براي دانشگاهيان 12 روزه است و دانشجويان براي اعزام بايد کمتر از40 سال سن داشته باشند و اساتيدي که قصد دارند سه نفره و با فرزند خود اعزام شوند، اولويت با اساتيدي است که فرزند آنان دانشجو است. اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات از30 مهر آغاز مي‌شود و دانشجويان مي‌توانند به همراه يکي از محارم خود به عتبات عاليات اعزام شوند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها