دکترصیدی: یکی از ویژگی های مسئولین دانشگاه اینست که با خلوص نیت تمام وقت خود را در خدمت حوزه تحت امر خود قرارمی دهند

خانه خبرها

مصاحبه اختصاصي دکتر صيدي رئيس دانشکده کشاورزي

1-باسلام وتشکر ازاينکه وقت خودتان رادراختتيارماقرارداديد،لطفامختصري ازسوابق علمي،پژوهشي واجرايي خودرابراي خوانندگان ماتوضيح دهيد.؟

اينجانب دکتر مهدي صيدي دکتري باغباني و متخصص بهنژادي سبزيجات و گياهان دارويي مي باشم.

 تاکنون تحقيقات زيادي پيرامون بهنژادي گوجه فرنگي و گياهان دارويي، بررسي خواص ضد ميکروبي و ضد سرطاني و فعاليت آنتي اکسيدان گياهان دارويي استان ايلام انجام داده ام .

در خصوص فعاليتهاي اجرايي مي توان به مدير راه اندازي پروژه زمين چمن دانشگاه (1381)مدير فضاي سبز دانشگاه(82-1381) مدير گروه علوم  باغباني(1387) معاون آموزشي دانشکده کشاورزي (1389-1387) نماينده ستاد رفاهي دانشکده (1389-1387)عضو هيأت مديره سازمان پارکها و فضاي سبز شهر ايلام (1390) نماينده تام الاختيار سازمان سنجش در امر برگزاري چندين کنکور سراسري، سرپرست دانشکده کشاورزي در آزمونهاي سراسري، سرپرست دانشکده کشاورزي(7/6/89 تا 13/4/90) اشاره نمود .

2-درباره تاريخچه شکل گيري دانشکده توضيحي ارائه فرمائيد؟

دانشکده کشاورزي در ابتدا از سال 1355 تحت عنوان آموزشکده دامپروري و زير نظر دانشگاه رازي کرمانشاه با امکانات بسيار محدودي شروع به فعاليت نمود .

اگرچه اين آموزشکده دومين مرکز آموزشي دامپروري در سطح کشور بود ، اما پس از تشريف فرمايي مقام معظم رهبري به استان در سال 1370 و کسب مجوز از وزارت فرهنگ و آموزش عالي سابق در سال 1374 دانشکده کشاورزي فعاليت رسمي خود را با اين نام شروع کرد و در دو مقطع کارداني و کارشناسي ناپيوسته دانشجو پذيرفت .

3-هدف ازتشکيل اين دانشکده وفلسفه وجودي ان چيست؟

با عنايت به موقعيت جغرافيايي استان ، نقش کشاورزي و دامداري در اقتصاد مردم شريف استان ، قرارگرفتن بخشهاي عظيمي از رشته کوههاي زاگرس در استان ايلام و وجود جنگلهاي انبوه بلوط و .....راه اندازي يک مرکز آموزشي و پژوهشي جهت ارائه خدمات آموزشي مشاوره اي و پژوهشي در راستاي تربيت نيروي متخصص و رفع مشکلات کشاورزي و دامپروري استان کاملاً ضروري بنظر مي رسيد وبدين لحاظ دانشکده کشاورزي تاسيس شد.

4- نظرتان درباره امکانات سخت افزاري ونرم افزاري موجود دانشکده چيست؟آيا کمبودي احساس نمي کنيد؟

به لطف خداوند منان وتلاش و مساعدت مسئولان محترم دانشگاه، روساي پيشين دانشکده ، مديران و اعضاي هيأت علمي گروههاي آموزشي، دانشکده از نظر امکانات و تجهيزات وضعيت بسيار مطلوبي دارد اگر چه برخي از گروههاي جديد التأسيس نياز به توجه و پيشتيباني بيشتري دارند .

همچنين مجتمع دامپروري دانشکده که در شهر چوار واقع مي باشد بدليل نزديکي به حريم شهري  و مسائل بهداشتي چندسالي است که تعطيل شده و مشکلات زيادي در امر برگزاري دروس عملي و تحقيقات گروه علوم دامي ايجاد کرده است .

 لازم به توضيح است که با حمايت مسئولين محترم دانشگاه يک مجتمع دامپروري در مقياسي کوچک تر در محوطه مرکزي دانشگاه احداث شده و در حال تکميل مي باشد .

از نظر کادر هيأت علمي نيز دانشکده کشاورزي 30 عضو هيأت علمي شاغل و بيش از 20 عضو هيأت علمي مأمور به تحصيل يا بورسيه دارد که خوشبختانه کليه اساتيد شاغل به استثناي يک نفر همگي رتبه استادياري دارند.

5-با توجه­به مشغله کاري که داريد ،چقدروقت دراختيار دانشکده قرارمي دهيد؟

واقعيت امر اينست که  اينجانب نيز همانند ساير مسئولين دانشگاه بيشتر وقت خود را صرف انجام امور دانشکده مي نمايم و شايد بهتر باشد بگويم با مشغله کاري که داريم آيا زماني براي توجه به امور شخصي و خانوادگي داريم يا نه.

يکي از ويژگي هاي  مسئولين دانشگاه که آن را ساير مراکز آموزشي متمايز مي سازد اينست که رياست محترم دانشگاه وديگر مسئولين واقعاً با خلوص نيت تمام وقت خود را در خدمت حوزه تحت امر خود قرارداده  و همواره با حضور مستمردر تمام ايام کاري هفته آماده پاسخگويي به ارباب رجوع خود مي باشند .

6- دانشجويان چگونه مي توانندبه طورمستقيم با شمادرارتباط باشند؟

 در خصوص ارتباط دانشجويان با اينجانب اگر چه ساعاتي در برنامه هفتگي خود براي ملاقات با دانشجويان پيش بيني نموده ام اما واقعيت امر اينست که در هر زماني که در محل کار حضورداشته باشم ،امکان ملاقات دانشجو با اينجانب فراهم بوده و خواهد بود.

7-چه­رشته­هايي­را تحت پوشش­داريد؟درباره هريک مختصري توضيح دهيد؟آياافزايش رشته هاي موجوددربرنامه کاري شماقراردارديانه؟

در حال حاضر شش گروه فعال در سطح دانشکده وجود دارد:

1- گروه علوم دامي 2- گروه علوم باغباني 3- گروه زراعت و اصلاح نباتات 4- گروه مکانيک ماشينهاي کشاورزي 5- گروه علوم و صنايع غذايي 6-گروه جنگل ومرتع

همچنين راه اندازي گروه آب و خاک يا گياه پزشکي در دستور کار قرار دارد که انشاالله با نظر مساعد رياست محترم دانشگاه در آينده نزديک اين امر محقق خواهد شد . گروههاي آموزشي مذکور در هشت رشته در مقطع کارشناسي و پنج رشته در مقطع کارشناسي ارشد متمرکز مي باشد.

8- نحوه تعامل شما با ساير دانشکده هاچگونه است؟

از انجائيکه تمامي دانشکده ها عضو خانواده دانشگاه بوده و همگي در راستاي اعتلاي دانشگاه و رسيدن به اهداف  عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي خصوصاًدر بخش آموزش عالي تلاش بدون تعامل و همکاري دانشکده امري ضروري بوده و الحمدالله اين همکاري روز به روز روند رو به رشدي نشان داده است .

9- از اساتيد مطرح دانشکده وسابقه علمي وپژوهشي آنان برايمان بگوييد.آيا در ميان آنان چهره هاي نخبه نيز وجود دارد؟

از نظر اينجانب همگي اساتيد دانشکده کشاورزي داراي سابقه علمي و پژوهشي درخشاني بوده و جزء نخبگان هستند اما در اين ميان بايد به آقاي دکتر حاجي  کريمي  بعنوان يک محقق نمونه و اولين دانشيار دانشکده اشاره کرد که نشان ازشايستگي­علمي­ايشان­مي باشد،همچنين يکي ديگر از موارد قابل توجه اينست که حداقل 30 درصد از اعضاي هيات علمي دانشکده از دانشجويان سابق دانشکده مي باشند.

10- تاکنون چه تعداد دانشجواز اين دانشکده فارغ التحصيل شده اند؟

 از ابتداي تأسيس تاکنون هر ساله بطور ميانگين بين 400تا 700 نفر از دانشکده کشاورزي فارغ التحصيل شده اند .

11- چه برنامه وايده شخصي وخاصي براي اتقاء سطح علمي وآموزشي دانشکده درآينده داريد؟

 براي ارتقاء سطح عملکرد علمي آموزشي دانشکده قبل از هر چيز بايد عزم عمومي اساتيد و کارکنان دانشکده را پشتوانه کار نمود .براي اين منظور همواره سعي بر اين داشته­ايم تا با ايجاد فضايي مملو از اعتماد و احترام،بسترسازي­جهت­انجام­تحقيقات­کاربردي­توسط­اساتيدودانشجويان،تکميل کادر آموزشي گروههاي مختلف و تجهيزآزمايشگاههاتحرک لازم در بخش آموزش و تحقيقات دانشکده ايجاد گردد. از طرفي رايزني ، برقراري ارتباط و تعامل با دستگاههاي اجرايي و معاونت ها و ستادهاي راهبردي کشوري نظير ستاد راهبردي توسعه کشت و فراوري گياهان دارويي ، ستاد توسعه زيست فناوري و .... جهت دريافت حمايت هاي مختلف مالي و تجهيزاتي در دستور کار دانشکده قرار گرفته است .

12- کلام آخر؟

اميدواريم با حمايت ، تلاش و کوشش همکاران گرانقدرم شاهد پيشرفت بيش از پيش دانشکده و دانشگاه باشيم .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها