حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی:قرآن مهمترین وسیله و عامل وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامی است

خانه خبرها

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار اساتيد، داوران، حُفّاظ و قاريان شرکت کننده در بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن کريم و جمعي از جامعه ي قرآني کشور، « قرآن را مهمترين وسيله و عامل وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامي» و «قيام ملت هاي منطقه را از نشانه هاي روشن تحقق قطعي وعده هاي قرآني پروردگار» خواندند.

حضرت آيت الله خامنه اي، مسابقات بين المللي قرآن کريم را نشان دهنده ظرفيت عظيم و بي پايان اين کتاب آسماني براي اجتماع و وحدت مسلمانان دانستند و خاطرنشان کردند: همه ملتهاي مسلمان در مقابل اين هديه بي نظير الهي خاضع و درس آموزند و اين حقيقت، فرصت بسيار مهمي را براي وحدت مسلمان ايجاد مي کند.

ايشان، بي توجهي به ظرفيت وحدت بخش قرآن مجيد را غفلت بزرگ ملتهاي مسلمان برشمردند و افزودند: «باور نداشتن به مفاهيم قرآني و وعده هاي پروردگار»، غفلت ديگري است که عملاً مانع وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامي شده است.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين تحقق قطعي وعده هاي قرآني خداوند، به تغيير سرنوشت ملت ايران اشاره و خاطرنشان کردند: ما ملت ايران، آيه شريفه انَّ الله لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّي يُغَيِّروا ما بِاَنفُسِهِم را در عمل آزموده ايم و با قيام لله و ياري دين خدا، نصرت الهي را کاملاً درک کرده ايم.

حضرت آيت الله خامنه اي ايران دوران طاغوت را «ايرانِ امريکا» و ايران وابسته به صهيونيستها خواندند و خاطرنشان کردند: تبديل ايران به قطب قدرتمند مقابله با استکبار و صهيونيسم، معجزه اي عيني و تحقق وعده نصرت الهي است که خداوند کريم آن را در قرآن، بشارت داده است.ايشان قيام ملتهاي منطقه از جمله ملت مصر را از ديگر نشانه هاي بارز حتمي بودن وعده هاي قرآن برشمردند و افزودند: «امريکا، جبهه خبيث صهيونيستها و وابستگان سياسي آنها در منطقه»، حتي حاضر نبودند فکر قيام ملت مصر را به ذهنشان راه دهند اما اين ملت، با شعار الله اکبر و «نماز جمعه و جماعت» به ميدان ياري دين خدا آمد و خداوند نيز با نصرت آن ملت، بار ديگر ثابت کرد که اگر پروردگار کسي را ياري کند هيچ قدرتي نمي تواند بر او غلبه کند.

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان، حفظ قرآن را، باعث ايجاد فرصت بيشتر براي تدبر و تفکر در اين کتاب الهي دانستند و با توصيه به نوجوانان و جوانان به حفظ قرآن مجيد افزودند: تدبر، کليد اصلي درک مفاهيم و معاني عميق قرآن است و حفظ آيات شريف، اين فرصت را بهتر و بيشتر فراهم مي کند.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، در گزارشي از برپايي بيست و هشتمين دوره مسابقات قرآن کريم در تهران گفت: در اين دوره از مسابقات که بمدت 5 روز برگزار شد، 96 نفر قاري و حافظ قرآن و 13 نفر داور از 61 کشور جهان حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمين محمدي پژوهشهاي قرآني در قالب مقاله نويسي، برپايي همايش بانوان فعال در عرصه قرآني، کارگاههاي آموزشي تخصصي در رشته قرائت و حفظ، برگزاري نمايشگاه محصولات قرآني و محافل انس با قرآن را از ديگر برنامه هاي اين دوره از مسابقات بين المللي قرآن کريم اعلام کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها