رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع): در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه مسئولند

خانه خبرها

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اولين روز از بهار پرطراوت و زيباي 1391، عصر امروز(سه شنبه) در اجتماع عظيم زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (ع) ضمن تبيين موفقيتهاي گوناگون ملت ايران در سال نود در مقابل رجزخواني هاي سياسي، اقتصادي، نظامي و امنيتي دشمن، حراست غيرتمندانه از منابع نفتي ايران را علت خصومت زورگويان جهاني با نظام اسلامي خواندند و تأکيد کردند: جمهوري اسلامي مانند شير از حقوق ملت ايران دفاع مي کند.

رهبر انقلاب اسلامي در اولين بخش از سخنانشان در اجتماع پرشور زائران و مجاوران حرم رضوي، با تبريک مجدد عيد نوروز به همه ايرانيان، به ترسيم تصويري عيني و دقيق از نقاط قوت عملکرد ملت ايران و طرحها و تلاشهاي بدخواهان اين ملت در سال 90 پرداختند تا موقعيت ايرانيان و دشمنانشان در اين رويارويي راهبردي مشخص تر شود.

ايشان، هدف اصلي رجزخوانيها، لشکرکشي هاي «تبليغاتي سياسي اقتصادي» و تهديدات نظامي امنيتي امريکا و ديگر بيگانگان بدخواه را، مرعوب کردن، نااميد ساختن و متوقف کردن ملت ايران دانستند و افزودند: آنها در سال 90 همه توان خود را بکار گرفتند تا به اين ملت شجاع، زنده و پرنشاط ثابت کنند که ايرانيان «نمي توانند»، اما ملت، با تعاليمي که امام بزرگوار به او داده بود، بطور مکرر به همه جهان و به همه بيگانگان فهماند که به کوري چشم دشمنان، «ما مي توانيم».

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اين واقعيت که نقاط قوت عملکرد ملت در جمع بندي نهايي، بسيار بيشتر از نقاط ضعف است، همراهي تحسين برانگيز مردم با مسئولان را موجب نتايج اقتصادي قابل توجهي در سال 90 خواندند که مسئله هدفمند کردن يارانه ها از مهمترين آنها بوده است.

ايشان، با استناد به ديدگاه مشترک همه کارشناسان اقتصادي درباره ضرورت اجراي هدفمند کردن يارانه ها خاطرنشان کردند: در سال 90، دولت و مجلس با وجود شرايط دشوار و پيچيده اي که تحريم ها ايجاد کرده بود، مراحل مهم و قابل توجهي از اين کار بزرگ را با پشتيباني و همدلي مردم به پيش بردند که البته کار هنوز تمام نشده است.

رهبر انقلاب اسلامي، توزيع عادلانه يارانه ها و بهبود زندگي طبقات ضعيف را از جمله نتايج هدفمند کردن يارانه ها دانستند و افزودند: اصلاح نسبي در چرخه معيوب توليد و حرکت به سمت «متعادل کردن مصرف و بازده» از ديگر اهدافي بود که سال گذشته به همت مردم و مسئولان در فعاليتهاي توليدي محقق شد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مديريت حاملهاي انرژي، صرفه جويي و کاهش مصرف بنزين در حد تقريبي توليد داخل را امتياز بزرگي براي کشور برشمردند و افزودند: اين کار مهم در شرايط تحريم انجام شد و نقشه توطئه آميز دشمنان را خنثي کرد.

پيشرفتهاي ملت در عرصه علم و فناوري و تأثير اين پيشرفتها در مسائل اقتصادي نکته عمده ديگري بود که رهبر انقلاب در تبيين دستاوردهاي ملت ايران در سال 90، در جمع زائران و مجاوران حرم رضوي به آن پرداختند.

ايشان با اشاره به حساسيت ويژه و هميشگي خود به پيشرفت کشور در عرصه علم و فناوري، تحقق اين هدف را از پايه هاي اقتدار اقتصادي و استغناي سياسي کشور خواندند و با استناد به گزارشهاي مراکز معتبر علمي جهان تأکيد کردند: سطح پيشرفتهاي علمي ايران، بسيار بيشتر از حدي است که تاکنون مردم از آن مطلع شده اند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: گزارشهاي معتبر بين المللي نشان مي دهد ايران با رشد 20 درصدي علمي، سريعترين رشد علمي جهان را داراست و در سال 90 با در اختيار داشتن رتبه اول علمي در منطقه، در ميان همه کشورهاي جهان به رتبه هفدهم دست يافته است و اين موفقيتهاي بسيار ارزشمند در حالي به دست آمده که دشمنان براي جلوگيري از پيشرفت ايران برروي تحريم هاي به قول خودشان فلج کننده، سرمايه گذاري و شرط بندي مي کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به پيشرفتهاي جوانان دانشمند ايران در زيست فناوري، نانو و هوافضا افزودند: جوانان پرافتخار ملت در سال 90، موفق به غني سازي 20 درصدي شدند و دشمن را متحير ساختند.

ايشان خاطرنشان کردند: در حاليکه در سال 89، امريکاييها با وجود آگاهي از نيازهاي دارويي ملت ايران مي خواستند با باج خواهي و زورگويي اورانيومهاي غني شده ايران را به بهانه دادن اورانيوم 20 درصد از کشور خارج کنند اما جوانان ما، با اتکا به توانايي و هوش تحسين برانگيزشان، اين کار سخت و پيچيده را انجام دادند و اکنون انواع راديو داروهاي مورد نياز هزاران بيمار، با سوخت هسته اي داخلي، توليد مي شود.

توليد صفحه سوخت هسته اي در داخل کشور از ديگر واقعياتي بود که حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به آن، سال نود را براي ملت ايران سالي درخشان و براي دشمنان ملت، سالي نوميد کننده برشمردند.

ايشان افزودند: بيگانگان مي گفتند اورانيوم هاي توليد شده را به ما بدهيد تا در يک کشور ديگر غني سازي 20 درصد کنيم و سپس در کشوري ديگر اين بيست درصد را به صفحه سوخت تبديل کنيم اما جوانان ما، همه اين کارها را خودشان انجام دادند.

رهبر انقلاب افزايش 6 برابري داروهاي نوترکيب و افزايش خدمات دانش بنيان را از ديگر دستاوردهاي سال 90 برشمردند و با اشاره به بازديد هفته گذشته خود از پژوهشگاه صنعت نفت افزودند: در اين بازديد، پيشرفتهايي مشاهده شد که روزي قابل تصور نبود و تکرار اين واقعيات در مراکز مختلف، نشان مي دهد که اينگونه پديده هاي شوق برانگيز، استثنا نيست بلکه، به يک قاعده تبديل شده است.

حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به ويژگي هايي نظير «روحيه و فکر جهادي» و اعتماد به نفس بالاي دانشمندان جوان کشور افزودند: در بازديد از پژوهشگاه صنعت نفت اين واقعيت بار ديگر مشخص شد که جوانان خوشفکر و پرتلاش کشور، تحريم ها را فرصتي براي پيشرفت مي دانند و اين نگاه ارزشمند همراه با تکيه دستگاهها به جوانان، و گسترش همکاري دانشگاه با صنعت، چشمه ي جوشان خلاقيت استعدادهاي ايراني را شکوفا کرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به آثار مستقيم اقتصاديِ پيشرفتهاي علم و فناوري تأکيد کردند: اينگونه پيشرفتها، نشانه هايي حقيقي از جهاد اقتصادي است.

رهبر انقلاب اسلامي، عربده کشي دشمنان بدخواه ملت را در سرتاسر سال 90، نشانه بي نتيجه بودن اقدامات آنان دانستند و افزودند: عوامل دولت امريکا، در سراسر جهان به راه افتاده اند تا به خيال خود، تحريم ها را عملي کنند و با ضربه زدن به مردم ايران؛ ميان آنها و نظام جدايي بياندازند اما اين تلاشها نيز راه به جايي نخواهد برد.

حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين دستاوردهاي ديگر ملت در سال 90، به ديپلماسي فعال در مسائل منطقه اي اشاره کردند و افزودند: در سال گذشته جمهوري اسلامي به مرکز توجه دنياي بيدار شده اسلام تبديل شد.

ايشان همچنين در زمينه خدمات اقتصادي، ساخت دهها هزار خانه و تلاش بي وقفه در عرصه هايي نظير راهسازي و مسکن روستايي را طليعه دهه پيشرفت و عدالت برشمردند و افزودند: اين واقعيات، بدخواهان عنود را نااميدتر مي کند.

حضرت آيت الله خامنه اي حضور پرشکوه ملت در انتخابات 12 اسفند را يکي ديگر از حرکتهاي تحسين برانگيز ملت در سال گذشته برشمردند و افزودند: اميدواريم در مرحله دوم انتخابات نيز همين شکوه و زيبايي تکرار شود.

تلاش 6 ماهه و بيوقفه رسانه هاي سياسي بيگانگان براي دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات و ترور دانشمندان هسته اي براي ترساندن ملت از جمله روشهايي بود که رهبر انقلاب در تشريح فعاليتهاي ضد انتخاباتي بدخواهان ملت، به آنها اشاره کردند.

ايشان حضور مردم در انتخابات 12 اسفند را از متوسط حضور ملتها در انتخابات مجالس  بيشتر دانستند و با اشاره به متوسط 30 تا 40 درصدي مشارکت مردم امريکا در انتخابات کنگره، مجلس ملي و مجلس سنا تأکيد کردند: حضور بسيار مهم و بيش از 64 درصدي ملت ايران، در مقايسه با اين آمار، حقيقت خود را بيشتر آشکار مي کند.

رهبر انقلاب اسلامي، حضور تحسين برانگيز ملت در انتخابات مجلس را يک رسانه صادق و پرقدرت براي نشان دادن واقعيات ايران دانستند و افزودند: بيگانگان مي خواستند با فضاسازي و هياهو، 12 اسفند را روز سرخوردگي ملت و نظام قرار دهند اما اين روز به برکت آگاهي و نشاط ملت به روز سربلندي ملت و نظام اسلامي تبديل شد.

حضرت آيت الله خامنه اي پس از ترسيم موقعيت ملت ايران و دشمنان در سال 90، به طرح يک پرسش اساسي پرداختند: چرا جبهه استکبار با اين ملت و با نظام اسلامي دشمني مي کند؟

رهبر انقلاب در پاسخ به اين سؤال با رد بهانه هاي متفاوت و نوبه اي بيگانگان از جمله مسئله هسته اي و حقوق بشر تأکيد کردند: علت اصلي خصومتها و کينه ورزي زورگويان اين است که نظام اسلامي مقتدرانه از ثروت عظيمِ نفت و گاز ايرانيان حراست مي کند.

ايشان در تشريح بيشتر اين مسئله، به وابستگي عميق کشورهاي غربي به منابع نفت و گاز اشاره کردند و افزودند: آنها مي دانند که منابع نفتي اشان حداکثر تا ده سال ديگر تمام مي شود و رگ حياتشان به منابع نفتي مناطق ديگر جهان بويژه خليج فارس کاملاً وابسته خواهد شد به همين علت تسلط بر کشورهاي دارنده منابع نفت بويژه جمهوري اسلامي براي آنها، اهميت بي نظير، استراتژيک و حياتي دارد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينکه ايران در مجموع بيشترين منابع نفت و گاز جهان را داراست، افزودند: قدرتهاي استکباري به خاطر تأمين منابع راهبرديشان مي خواهند کشورهاي داراي منابع نفت در دست آنها همچون موم باشند اما جمهوري اسلامي در مقابل خواسته هاي نامشروع آنها همچون شير ايستاده است

ايشان افزودند: کساني که خيال مي کنند با عقب نشيني در مسئله هسته اي، دشمني امريکا تمام مي شود دچار غفلتند چرا که در منطقه ما کشورهاي داراي سلاح هسته اي نيز وجود دارند اما امريکا هيچ حساسيتي به آنها نشان نمي دهد پس علت دشمني زورگويان، مسئله هسته اي و حقوق بشر نيست بلکه پاسداري غيرتمندانه ملت و نظام اسلامي از منابع ملي نفت و گاز، علت اين خصومتهاست.

رهبر انقلاب اسلامي، تصور امريکاييها مبني بر نابودي، تضعيف و يا عقب نشيني جمهوري اسلامي ايران را با ستيزه گري و تهديد و تحريم، خطايي فاحش خواندند و به آنها هشدار دادند چوب اين خطاي بزرگ را خواهند خورد بنابراين بهتر است با ملت ايران محترمانه رفتار کنند.

رهبر انقلاب اسلامي، موقعيت ضعيف و متزلزل امريکا را در وراي قدرت نمايي و هياهو و جنجال اين کشور، واقعيتي انکارناپذير خواندند و افزودند: رئيس جمهور فعلي امريکا با شعار تغيير آمد و مردم امريکا به اميد خوب شدن وضع بد خود به او رأي دادند اما اکنون از لحاظ اقتصادي امريکا دچار بدهي سرسام آور و مشکلات فراوان است، از لحاظ اجتماعي جنبش تخسير وال استريت در اين کشور به راه افتاده و از لحاظ سياسي نيز در عراق، افغانستان، پاکستان، مصر و شمال افريقا وضعيتي به مراتب بدتر از گذشته دارد.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته ممکن است امريکايي ها خطرآفريني و يا ديوانگي کنند ما ضمن تأکيد بر اينکه سلاح اتمي نداريم و توليد نيز نمي کنيم اعلام مي کنيم در مقابل تهاجم احتمالي آنها يا رژيم صهيونيستي، در همان سطحي که به ما حمله شود به آنها حمله خواهيم کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي شکست باطل در حمله به جبهه حق را سنت تخلف ناپذير الهي دانستند و تأکيد کردند: ملت آماده، عازم و با نشاط ايران، در فکر تهاجم و تجاوز نيست اما به هستي، ثروت، هويت، اسلام و جمهوري اسلامي خود با تمام وجود دلبسته است و از آنها دفاع خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به شعار سال نو يعني «توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني» افزودند: در تحقق اين هدف بسيار مهم همه مسئول هستند.

حمايت و تقويت توليد داخلي با استفاده از صندوق توسعه ملي، مهمترين نکته اي بود که ايشان در بخش وظايف دولت در روند تحقق شعار سال نو، مورد تأکيد قرار دادند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مجلس نيز بايد در اين روند با همراهي دولت، رونق توليد ملي را در دستور کار قرار دهد.

رهبر انقلاب اسلامي توليد محصولات داخلي مرغوب و با دوام و کاهش قيمت تمام شده محصولات را تا جاي ممکن، از وظايف نيروهاي کار و سرمايه دانستند و افزودند: در اين زمينه نيز بخشهاي دولتي و مجلس با بخشهاي توليدي همراهي کنند.

ايشان، فرهنگ غلط تفاخر به مصرف کالاهاي خارجي را مورد انتقاد قرار دادند و خاطرنشان کردند: برخي توليدات داخلي به خاطر اين فرهنگ غلط با مارک خارجي به فروش مي رسد اما اين مسئله به ضرر کشور است و به پيشرفت و آينده ايران لطمه مي زند و مردم عزيز با همت و اراده خود، اين فرهنگ غلط را اصلاح کنند که اين خود، نوعي جهاد اقتصادي است.

حضرت آيت الله خامنه اي در آخرين بخش از سخنان خود در اولين روز سال نو، اتحاد و يکپارچگي را نياز جدي کشور خواندند و با دعوت از همه براي رفتار مهربانانه و پرمحبت افزودند: سليقه هاي متفاوت و ديدگاههاي گوناگون نبايد باعث اختلاف و تفرقه شود.

رهبر انقلاب اسلامي، منازعه بر سر مسائل مختلف سياسي اقتصادي و شخصيتي را باعث جري شدن دشمن برشمردند و افزودند: نبايد با مخالفي که دنبال جمهوري اسلامي و دنبال حق است اما راه را اشتباه مي رود، همانند معاندان نظام برخورد کرد.

ايشان با ابراز تأسف از عملکرد بي محابا و اختلاف برانگيز برخي رسانه هاي اينترنتي افزودند: مسئولان به گونه اي اين مسئله را تدبير کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي ضمن دعوت از همه براي پايبندي به اخلاق اسلامي و قانون خاطرنشان کردند: مبادا کساني به بهانه ي اين حرف جوانان انقلابي را مورد شماتت قرار دهند چرا که اينجانب همه جوانان مؤمن و انقلابي را فرزندان خود مي دانم و از آنها حمايت مي کنم و البته همه بايد با رعايت اخلاق اسلامي، قانون را مراعات کنند.

ايشان همچنين مجلس و دولت را به حفظ متقابل حريم يکديگر توصيه مؤکد کردند و در پايان بار ديگر براي ملت ايران، سالي پرنشاط همراه با موفقيت و خوشبختي آرزو کردند.

پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي آيت الله واعظ طبسي توليت آستان قدس رضوي در سخناني با اشاره به تحولات بزرگ منطقه و جهان اسلام در يک سال گذشته که منجر به تشکيل دولت هاي جديد و سرنگوني برخي ديکتاتورهاي مستبد شد اين تغييرات بنيادين را مرهون نقش، کلام و انديشه هاي امام راحل و سياست هاي نظام اسلامي و هدايت هاي رهبري آن دانست.

وي آينده اسلام را روشن و اميدآفرين توصيف کرد و گفت: جمهوري اسلامي در يکسال گذشته به رغم همه ي فشارها و تهديدات سياسي، اقتصادي و فرهنگي نشان داد بر همه ي توطئه ها غلبه يافته است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها