وزیر علوم تاکید کرد: افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی

خانه خبرها

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: تکليف ما اين است که به دنبال راهکار براي ظرفيت سازي بيشتر پذيرش داوطلبان تحصيلات تکميلي در دانشگاه‌هاي داخل باشيم و از حداکثر ظرفيت با حفظ کيفيت استفاده کنيم.

به گزارش خبرگزاري مهر، دکترکامران دانشجو با اشاره به اولويت‌هاي حوزه آموزش اظهار داشت: بحث تحصيلات تکميلي از اولويت اول برخوردار است و ميزان تقاضاي اجتماعي و نگاه ديني به ما ديکته مي‌کند شرايط را براي افرادي که مي خواهند در تحصيلات تکميلي ادامه تحصيل دهند، فراهم کنيم و تکليف ما اين است که به دنبال راهکار براي ظرفيت سازي بيشتر پذيرش داوطلبان تحصيلات تکميلي در دانشگاه‌هاي داخل باشيم و از حداکثر ظرفيت با حفظ کيفيت تحصيلي استفاده کنيم.

وي با تاکيد بر بومي گزيني در جذب دانشجويان افزود: بايد سعي کنيم در جذب هيات علمي نيز اين مسئله را در نظر بگيريم و اعضاي هيئت علمي بومي را براي دانشگاه‌ها معرفي کنيم.

وزير علوم در بخش ديگر سخنان خود درباره وضعيت علم و فناوري کشور، گفت: وضعيت علم و فناوري کشور يکي از بزرگترين افتخارات ايران و از مهمترين مولفه‌هاي اقتدار کشور است، به طوري که اگر مسئولين کشور در مذاکرات هسته‌اي با اعتماد بالا سخن مي‌گويند، بخش اعظم آن به پشتوانه علم و فناوري بومي است.

وي با تاکيد بر سرمايه گذاري نيروي انساني به عنوان زيربنايي‌ترين سرمايه گذاري در هر کشوري، تاکيد کرد: ما بايد فناوري را بومي کرده و در فناوري‌هاي نوين پيشتاز باشيم تا هيچ گونه وابستگي به استکبار ايجاد نشود.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: در راستاي توليد ملي بايد دانشگاه را با صنعت و حوزه کاربرد مرتبط سازيم تا علم توليد شده در دانشگاهها تبديل به فناوري و ثروت ملي شود و طبق فرمايش مقام معظم رهبري پژوهشگاهها را در درون دانشگاهها فعال کنيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها