برگزاری مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویی

خانه خبرها

برگزاري مراسم اختتاميه طرح ضيافت انديشه دانشجويي با حضور مهندس اعلايي استاندار ايلام،دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه،حجت الاسلام والمسلمين صفرلکي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري،حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي ودبير برگزاري طرح ،معاونين دانشگاه،اساتيدوعوامل اجرايي طرح وجمع زيادي از دانشجويان در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

دکترعلي محمدي، رييس دانشگاه در ابتداي اين مراسم هدف از اجراي طرح ضيافت دانشجويي را ايجاد فضايي مناسب براي جوانان دانست و گفت: جوانان بايد تلاش کنند از اين فرصت‌ها براي خودسازي بيشتر استفاده کنند.

وي با بيان اينکه در ماه رمضان باب معرفت و حرکت به سوي خدا باز است، خاطرنشان کرد: ما بايد اين فرصت‌ها را غنيمت بشماريم و به گونه‌اي از آن بهره گيريم که آثار اين ضيافت در رفتار و عملکرد ما مشهود باشد.

دکترعلي محمدي با بيان اينکه رمضان يک هديه الهي براي امت اسلام است، اضافه کرد:شرکت‌کنندگان در اين طرح بايد در پايان طرح در نقش يک آمر به معروف و ناهي از منکر ظاهر شوند که اگر اين گونه باشد بايد بگوييم در اين طرح موفق بوده‌ايم.

درادامه حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي، معاون نهاد نمايندگي  مقام معظم رهبري و دبير اجرايي اين طرح ضمن قدرداني از دانشجويان شرکت‌کننده و مدرسان اين دوره هدف اصلي از اجراي اين طرح را ترويج فرهنگ اصيل اسلامي دانست و ابراز اميدواري کرد حرکت‌هاي فرهنگي ،دانشگاهي اسلامي در جامعه به ارمغان بياورد.

درادامه مهندس اعلايي، استاندار ايلام با اشاره به شروع هفته اکرام نيازمندان و اطعام يتيمان، اظهار کرد: يکي از آموزه‌هاي بزرگ ماه مبارک رمضان انفاق و کمک به نيازمندان است.

مهندس اعلايي با بيان اينکه انفاق مانند يک رودخانه جاري است که بهره‌مندان از نعمت‌هاي دنيوي با استفاده از آن مال خود را حلال و آخرت خود را آباد مي‌کنند، تصريح کرد: وعده صريح خداوند اين است که مال در نتيجه انفاق نه تنها کم نمي‌شود بلکه افزايش مي‌يابد و برکت پيدا مي‌کند.

وي يکي از برکات ماه رمضان را يادآوري زندگي فقرا و نيازمندان دانست و گفت: انفاق به فقيران يکي از راه‌هاي کسب حيات الهي است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها