رئیس سازمان سنجش اعلام کرد:آغاز طراحی سئوال آزمون دکتری91/ تغییر فرآیند انتخاب رشته در آزمون فروردین

خانه خبرها

رئيس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به برنامه زماني ثبت نام و برگزاري دومين آزمون نيمه متمرکز دکتري تخصصي سال 91، گفت: مراحل طراحي سئوال اين آزمون با توجه به تعداد 1550 منبع امتحاني آغاز شده است.

محمدحسين سرورالدين در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون دکتري نيمه متمرکز 91 در 25 فروردين ماه 91 برگزار مي شود.

وي افزود: تعداد رشته ها از 108 رشته به 280 رشته افزايش يافته است و اين دوره از آزمون به سمت گرايش ها و تخصصي تر شدن پيش رفته است.

رئيس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تعداد مواد امتحاني از 188 ماده امتحاني در سال 90 چند برابر شده و به 1505 ماده آزموني رسيده است. در واقع با توجه به دروس تخصصي در اين آزمون که به 10 برابر افزايش يافته طراحي سئوال نيز پيچيده تر خواهد شد.

وي گفت: آزمون دکتري نيمه متمرکز 91 از سه بخش عمده آزمون زبان انگليسي، استعداد تحصيلي و دروس تخصصي تشکيل شده و دروس تخصصي اين آزمون از دروس دو مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد اخذ شده است.

رئيس سازمان سنجش يادآور شد: ثبت نام و خريد کارت اعتباري ثبت نام در اين آزمون صرفاً به صورت اينترنتي بوده و ثبت نام از 25 دي ماه 90 آغاز مي شود و تا دوم بهمن ماه 90 ادامه خواهد داشت.

وي درباره نحوه انتخاب رشته آزمون نيمه متمرکز دکتري سال 91 گفت: مهمترين تغيير اين دوره نسبت به دوره گذشته، پس از اعلام نتايج اوليه در سوم خرداد ماه 91 اين است که انتخاب رشته در مرحله اول انجام نمي شود و پس از اعلام نتايج داوطلبان در محدوده زماني سوم تا هفتم خردادماه 91 انتخاب رشته خود را انجام مي دهند. در واقع داوطلب پس از مشاهده کارنامه مي تواند انتخاب رشته کند.

سرورالدين افزود: نتايج نهايي اين دوره از آزمون دکتري در نهايت تا 20 شهريورماه 91 اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، گروه هاي عمده آزمون دکتري تخصصي سال 91 شامل گروه علوم انساني با 44 رشته، گروه علوم فني و مهندسي با 72 رشته، گروه علوم پايه حدود 50 رشته، گروه کشاورزي و منابع طبيعي با 51، گروه زبان هاي خارجي با 11 رشته، گروه دامپزشکي با 25 رشته، گروه هنر با 7 رشته، گروه پزشکي با 13 رشته و گروه تربيت بدني با 5 رشته است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها