رهبر معظم انقلاب :عزت امروز ملت ایران از نتایج عمل به درسهای حیات بخش قرآن است

خانه خبرها

در سالروز ولادت نوراني حضرت ابوالفضل العباس (ع)، استادان، قاريان و حافظان برتر بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللي قرآن کريم، در حضور حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، محفل نوراني انس با قرآن تشکيل دادند و با تلاوت آيات آسماني قرآن، به حمد و ثناي پروردگار کريم پرداختند.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار که در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوي برگزار شد، تدبر در آيات الهي، فهم معارف قرآني و درس آموزي از قرآن مجيد را نياز اساسي ملتهاي مسلمان خواندند و خاطرنشان کردند: تلاوت قرآن با صوت و الحان زيبا، هدف و اصل نيست و بايد به عنوان مقدمه اي ضروري براي خشوع دلها و ايجاد آمادگي براي درک و فهم معارف قرآني، مورد توجه قرار گيرد.

ايشان، عشق و دلدادگي ملت ايران به قرآن کريم را موهبتي الهي و نيازمند شکرگذاري عميق پروردگار دانستند و افزودند: ملت ايران مفتخر است که پرچم حاکميت قرآن و اسلام را در دنياي مادي به اهتزاز درآورده و با صبر و استقامت، و تحمل دشواريها، روزبروز بر تلألؤ اين پرچم نوراني مي افزايد و با هوشياري، اقتدار و پيشرفت مستمر، مکر و توطئه هاي دشمنان را ناکام مي گذارد.

ايشان، عزت اسلامي ملت ايران را از جمله نتايج عمل به درسهاي حيات بخش قرآن برشمردند و افزودند: ملتهاي مسلمان از اين نمونه درخشان، مي آموزند که اگر ملتي ايمان داشت، وعده هاي الهي را باور کرد، در راه قرآن و اسلام  استقامت به خرج داد، و به لبخند و ترفند دشمن اعتماد نکرد، بر پيچيده ترين تجهيزات نظامي و گسترده ترين توطئه هاي سياسي، اطلاعاتي و اقتصادي پيروز خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به طرحها و اقدامات امريکا و صهيونيزم براي مقابله با حرکتهاي اسلامي ملتهاي منطقه خاطرنشان کردند: دشمنان خونخوار و غدار، در مقابل گسترش و تعميق حرکتهاي اسلامي ملتها مقاومت مي کنند اما ادامه حرکت ملتها در مسير قرآن، اين توطئه ها را ناکام مي گذارد.

حضرت آيت الله خامنه اي، تشکيل هرچه بيشتر جلسات حفظ و قرائت قرآن کريم و گسترش آموزشهاي مرتبط با اين کتاب الهي را «موجب قرآني شدن بيشتر» فضاي عمومي کشور خواندند و افزودند: با وجود همه عوامل مخرب، شمار جوانان ايراني که اهل معنويت و دعا هستند با جوانان کشورهاي ديگر قابل قياس نيست که اين نيز جاي شکر دارد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اذعان مراکز بين المللي به 11 برابر بودن سرعت پيشرفت علمي ملت ايران نسبت به متوسط جهاني خاطرنشان کردند: اين ملت با تکيه بر جوانان مؤمن خود، در همه زمينه هاي علمي، سياسي و آباداني به پيشرفت ادامه خواهد داد.

در اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در گزارشي از بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللي قرآن کريم اعلام کرد: در اين دوره 103 قاري و حافظ از 68 کشور جهان در حضور 14 داور بين المللي به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمين محمدي با اشاره به استقبال بسيار گرم مردم از اين مسابقات، حضور گسترده جوانان در ميان قاريان و حافظان قرآن را بشارت آفرين خواند و افزود: سازمان اوقاف براساس برنامه ريزي 4 ساله، تلاش مي کند به ياري پروردگار يک ميليون حافظ و يک ميليون قاري قرآن، پرورش دهد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها