مقام معظم رهبری:براساس وعده های مبارک الهی ،بساط مستکبران و صهیونیستها حتماً برچیده خواهد شد

خانه خبرها

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(دوشنبه) در خجسته سالروز عيد مبعث پيامبر عظيم الشأن اسلام، در ديدار مسئولان نظام، سفيران و نمايندگان كشورهاي اسلامي و جمعي از خانواده هاي معظم شهدا تأكيد كردند: از ميان رشته هاي بيشمار نور بعثت، جامعه بشري امروز به 2 مسئله نياز مبرم دارد: يكي «برانگيخته شدن فكر و انديشه» و ديگري «تهذيب اخلاق»

رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد بزرگ مبعث به ملت عزيز ايران و امت اسلام افزودند: رويكرد پرطراوت ملتهاي مسلمان به دين محمدي (ص) نشان مي دهد ملتها در سايه تجربه هاي متمادي دريافته اند كه مكتبهاي مادي شرقي و غربي، در برآوردن نيازهاي حقيقي بشر، ناتوان و عقيمند و فقط تعاليم بعثت مي تواند بشر را به سعادت و پيشرفت واقعي برساند.

حضرت آيت الله خامنه اي، ريشه مشكلات جامعه بشري را دوري از دو مسئله اساسي بعثت يعني: «فكر و انديشه» و «تزكيه نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاريها و ضعفهاي اخلاقي، هدف بزرگ بعثت است كه تحقق آن، زمينه ساز حل مشكلات اساسي ملتهاست.

رهبر انقلاب اسلامي احياي نيروي خرد و تفكر را از ديگر اهداف اساسي و مهم بعثت پيامبران برشمردند و افزودند: جامعه بشري، امروز بشدت نيازمند انديشيدن، خردورزي، تفكر و ريشه يابي مشكلاتي است كه از هر سو ملتها را احاطه كرده است.

ايشان با يادآوري مرگ آفريني و ظلم آشكار قدرتهاي زورگو در برخي كشورهاي منطقه، افزودند: در نگاه سياه ستمگران جهاني، «بشر» اصولاً جايي و جايگاهي ندارد همچنانكه در قضيه مشكلات اقتصادي كشورهاي غربي نيز دنيا شاهد است كه قدرتهاي مسلط در پي حل مشكلات صاحبان بانكها و كمپاني هاي سرمايه داري هستند نه حل مشكلات مردم.

حضرت آيت الله خامنه اي، با دعوت مجدد از ملتها براي تفكر در اين واقعيات آشكار، خاطرنشان كردند: منشأ همه اين مشكلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه گر و سلطه پذير است كه راه حل آن نيز، خروج ملتها از موضع سلطه پذيري و بي تحركي است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش بي وقفه زورگويان جهاني براي كنترل و منحرف كردن انقلابهاي ملتهاي منطقه افزودند: ملتها با تكيه بر گنجينه خدادادي تفكر و خرد، و حسن ظن به وعده هاي نصرت پروردگار، روي پاي خود بايستند و با مقاومت در برابر سلطه گران، سرنوشت خويش را رقم بزنند.

ايشان، عزت و اقتدار ملت بزرگ ايران را نمونه روشني از نتايج ايستادگي و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستي زورگويان جهاني براي مقابله با جمهوري اسلامي افزودند: در 33 سال گذشته ملت فهيم و كشور عزيز ما، بي وقفه در معرض توطئه همه قدرتهاي جهاني بوده است تا شايد اين نمونه زنده ايستادگي و پيشرفت، در چشم ديگر ملتها، الگو نشود اما به فضل الهي، تلاش همه سلطه گران براي خارج كردن ملت ايران از صحنه، اين بار نيز قطعاً و يقيناً ناكام خواهد ماند.

حضرت آيت الله خامنه اي، تحقق وعده هاي ياري پروردگار را نياز مجاهدت، حركت و خطرپذيري دانستند و با استناد به آيات قرآني افزودند: صرف مؤمن بودن براي تحقق وعده پيروزي، كافي نيست بلكه مجاهدت و صبر مي خواهد.

ايشان به دشمنان نظام تأكيد كردند: از تجربه هاي ناكام مقابله با ملت مجاهد و صبور ايران درس بگيرند و بدانند كه تكبر، خود بزرگتر بيني و توقعات بيجا، در مقابل ملتي كه ايستادگي و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است راه به جايي نمي برد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سياست دشمنان اسلام براي ترساندن شيعه و سني از يكديگر وحدت را نياز مبرم دنياي اسلام برشمردند و با انتقاد شديد از تفرقه انگيزي برخي عناصر افزودند: كساني كه اصلاً اسلام را قبول ندارند و تشيع و تسنن را اصولاً نمي شناسند براساس خواست سرويسهاي جاسوسي سلطه گران، از توسعه تشيع ابراز نگراني مي كنند و آتش تفرقه مي افروزند.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان، ملتهاي مسلمان را به خردورزي و اتحاد و ايستادگي توصيه و ابراز اميدواري كردند در پرتو عنايات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پيروز و اهداف بعثت كاملاً محقق شود.

در آغاز اين ديدار كه رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضاييه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن حضور داشتند آقاي احمدي نژاد با تبريك عيد بعثت نبي گرامي اسلام گفت: بشر، امروز بيش از هر زمان ديگر، به معارف الهي و پيامهاي بعثت پيامبر خاتم نيازمند است.

رئيس جمهور با اشاره به اثبات ناتواني قدرتهاي مادي در تأمين نيازهاي جامعه بشري گفت: براساس وعده هاي مبارك الهي، و در پرتو آگاهي و مجاهدت ملتها، بساط مستكبران و صهيونيستها حتماً برچيده و راه براي صلح و آرامش و سعادت و پيشرفت بشر گشوده خواهد شد

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها