حضرت زهرا در کلام بزرگان/ فاطمه(س) زعیم قاطبه نیکان است

خانه خبرها

در اين نوشتار حضرت زهرا(س) در آينه کلام امام خميني(ره )و مقام معظم رهبري(مدظله) معرفي مي شود.

حضرت امام خميني (ره)


تمام ابعادي که براي زن متصور است و براي يک انسان متصور است در فاطم? زهرا (س) جلوه کرده و بوده است. يک زن معمولي نبوده است؛ يک زن روحاني، يک زن ملکوتي، يک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخ? انسانيت، تمام حقيقت زن، تمام حقيقت انسان.(صحيفه امام، ج 7، صص 337- 338)

معنويات، جلوه‌هاي ملکوتي، جلوه‌هاي الهي، جلوه‌هاي جبروتي، جلوه‌هاي مُلکي و ناسوتي- همه- در اين موجود مجتمع است.(صحيفه امام، ج 7، صص 337- 338)

تمام هويت‌هاي کمالي که در انسان متصور است و در زن تصور دارد- تمام- در اين زن است. (صحيفه امام، ج 7، صص 337- 338)

فاطمه زهرا (س) زني که افتخار خاندان وحي [است] و چون خورشيدي بر تارک اسلام عزيز مي‌درخشد.(صحيفه امام، ج 12، ص 274)

زني که در حجره‌اي کوچک و محقر، انسان‌هايي تربيت کرد که نورشان از بسيط خاک تا آن سوي افلاک و از عالم ملک تا آن سوي ملکوت اعلي مي‌درخشد. (صحيفه امام، ج 16، ص 192

مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)

ما بايد احساس محبت به فاطمه زهرا (س) را در زندگي خود پياده کنيم؛ زيرا بدون پيوند عملي به اصل آن،‌ محبت مورد سؤال قرار خواهد گرفت. در پي محبت بايد اطاعت و متابعت باشد. (مهر ولايت، سخنراني در ديدار با  مداحان اهل بيت(ع)،( 17/1/1369)

خداوند با توجه به معرفت، خلوص، صبر و فداکاري حضرت فاطمه زهرا (س)، آن حضرت را مرکز فيوضات خود قرار داده است. ما که خود را محب آن بانوي بزرگ اسلام مي‌دانيم، بايد در اطاعت، عبادت و جهاد، رهرو آن حضرت باشيم.(ياس عصمت، صص 104 و 113)

مادران ما مي‌دانند اگر بخواهند پيروان صادق فاطمه (س) باشند، بايد در دامان خويش، ياران حسين (ع) و زينب (س) را بپرورانند. (ياس عصمت، ص 104 و 113)

عمده‌ترين رمز بقاي اسلام، از طريق اولاد زهرا (س) باقي ماند. (ياس عصمت، صص 104 و 113)

خودسازي و تأثير سازنده در محيط زندگي انسان‌ها، راهي است که فاطمه زهرا (س) پيمود و ما نيز به عنوان پيروان آن حضرت بايد در همين راه حرکت کنيم.(ياس عصمت، صص 104 و 113)

اين شخصيت جامع الاطراف فاطمه زهرا (س) است، اين الگوست، الگوي زن مسلمان اين است.(ياس عصمت، صص 104 و 113)

آن بزرگوار، از يک طرف، مظهر تعبد و تسليم در مقابل تکليف الهي و مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه‌ است و از طرف ديگر، مظهر عظمت و شکوه و تنوير افکار عامه ملت اسلام در طول قرن‌هاست.(مهر ولايت، سخنراني در ديدار با خانواده‌هاي شهدا و جانبازان رودبار و منجيل، 13/10/1368)

اسلام، فاطمه، آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتي را به عنوان نمونه و اسوه زن معرفي مي‌کند. (مهر ولايت، سخنراني در ديدار با جميع کثيري از زنان، 26/10/1368)

فاطمه زهرا (س) به صورت، يک بشر و يک زن، آن هم زني جوان است، اما در معني يک حقيقت عظيم و يک نور درخشان الهي و يک بنده صالح و يک انسان ممتاز و برگزيده است. (مهر ولايت، سخنراني در ديدار با جميع کثيري از زنان، 26/10/1368)

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها