بیانیه روابط عمومی دانشگاه به مناسبت 22 بهمن

خانه خبرها

بسمه تعالي

بيانيه روابط عمومي دانشگاه ايلام به مناسبت 22 بهمن (روز پيروزي خون بر شمشير)

و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين

انقلاب اسلامي پايان بخش شب سياه ظلم و جور،  فساد، تبعيض، فقر، تباهي، استبداد، وابستگي و آغاز نوزايي ايران اسلامي و به اهتزاز درآمدن نگين الله اکبر در پرچم توحيد بر فراز ايران مي باشد.

ساليان سال استبداد تماميت خواه طاغوت با نوکري استعمار ويرانگر  موجب عقب ماندگي ايران اسلامي در عرصه هاي داخلي و جهاني گرديده بود تا آنکه شخصيتي عالم و فرزانه و مرجعي بي نظير و الهي و آگاه به علوم اصيل اسلامي و موضوعات سياسي روز ايران و جهان  ظهور کرد و رهبري نهضت اسلامي  را بر عهده گرفت و ملت مسلمان و آزاديخواه ايران پيام الهي و انقلابي او را از عمق جان پذيرفتند و با مجاهدتها و رشادتهاي خود بر محور ولايت و پشت سر روحانيت پيشتاز و پيرو رهبري، بساط حکومت شاهنشاهي را در 22 بهمن 57 برچيده و نظام مقدس جمهوري اسلامي را برپا نمودند.

اين حرکت عظيم که ريشه  در عمق وجود ملت غيور ايران داشت  و الهام گرفته از حماسه با شکوه کربلا بود، با تضمين استقلال کشور در سياست داخلي و خارجي هرگونه سلطه بيگانه و استعمار را  در اشکال گوناگونش  نفي کرد و با برافراشتن پرچم استقلال کشور و عظمت اسلام گفتماني جديد در عرصه بين المللي را عرضه کرد که موجب شور و نشاطي گسترده در ميان جنبش ها و حرکت هاي اسلامي در سراسر جهان و تقويت نهضت هاي آزادي بخش در اقصي نقاط اين کره خاکي گرديد.

22 بهمن مبدأ تحولاتي بنيادين در جامعه شد و تغييراتي اساسي را در نحوه اداره حکومت به دنبال آورد. پيشرفت در عرصه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي، پزشکي، تکنولوژي بويژه در علومي چون نانو، انرژي هسته اي، هوافضا، سلولهاي بنيادين، نظامي و ... نمونه هايي از اين تحولات بنيادين هستند که بي شک اين دستاوردها  و تحولات مبتني بر رهبري الهي و عالمانه حضرت امام(ره) در ابتدا و رهبري داهيانه و مدبرانه مقام معظم رهبري در ادامه راه، تأسي به مباني اصيل اسلامي،  آزادگي و شرافت،  وحدت و يکپارچگي، استقامت و پايداري، پند آموزي از عبرتهاي عاشورايي و حرارت عشق حسيني در قلب مردم ايران و... به دست آمده است.

دشمنان هم که با آگاهي از اين شعور و شعف انقلابي ملت ايران هر روز دسيسه اي را به کار مي گيرند و با کمک مزدوران داخلي توطئه گري مي کنند، از ابتدا براي ممانعت از شکل گيري اسلام ناب محمدي و پيشرفت  ايران اسلامي، ترور شخصيت ها را سرلوحه کار خود قرار داده و با فتنه گري، حرکت هاي مذبوحانه اي را در نظام مقدس اسلامي پي ريزي کردند،  ولي مردم بابصيرت و انقلابي ايران در سايه روشنگريهاي امام خميني(ره) و امام خامنه اي (مدظله) چون دژي محکم وکوهي استوار در مقابل اين فتنه گري ها ايستادند و از حقوق مسلم خود در عرصه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، علمي و نظامي خود صيانت کردند. 

اکنون به برکت انقلاب  مقدس اسلامي و با روشنگريهاي مقام معظم رهبري، بيداري امت اسلامي وارد مرحله جديدي شده که بروز آنرا در کشورهاي مسلمان چون مصر و تونس و... مي توان مشاهده کرد. تأثير گداري انقلاب عظيم اسلامي در معادلات جهاني همچنان پرقدرت ادامه دارد و مي رود با تغيير و تحولات بنيادين در مطالبات جهاني بستر ساز تشکيل حکومت جهاني الله با ظهور حضرت بقيه الله شود.

ما دانشگاهيان ضمن گراميداشت يوم الله 22 بهمن، با سرلوحه قرار دادن فرامين مقام معظم رهبري و آرمانهاي بلند حضرت امام که در انديشه و سخنان رهبر فرزانه انقلاب بروز و تجلي تام دارد با تلاش در عرصه علم و دانش و ايجاد نهضت نرم افزاري و جهاد علمي در افزايش قدرت نرم نظام براي مقابله با جنگ نرم و تهديدات گوناگون و روزافزون دشمنان اسلام و انقلاب و در رأس آنان آمريکاي جنايتکار و رژيم جعلي صهيونيستي، همچنان جديت وافر خواهيم داشت و آمادگي خود را در دفاع از آرمانهاي انقلاب و اسلام حفظ خواهيم کرد.

                                                                                      روابط عمومي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها