برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم

خانه خبرها
مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور مهندس غراوی استاندار ایلام، دکتر قربانی رئیس دانشگاه، معاونین، اساتید و جمع زیادی از دانشجویان روز شنبه 12/2/88 برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر قربانی رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین و استاندار ایلام گفت: استاندار ایلام جناب آقای مهندس غراوی در تمامی برنامه هایی که دانشگاه از ایشان درخواست کرده حضور یافته که بدینوسیله مراتب سپاس خود را از ایشان اعلام می دارم.
دکتر قربانی با اشاره به اینکه امسال در کنار هفته معلم، هفته آموزش نیز نامگذاری شده گفت: در سال اصلاح الگوی مصرف اعلام هفته آموزش می تواند اصلاح الگوهای مصرف ، جلوگیری از اسرف و هدر رفتن منابع ملی به طرز صحیحی به مردم آموزش داده شود.
دکتر قربانی با اشاره به سی امین سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری که جانش را در راه معلمی از دست داد و کسانی که نمی توانستند پرتو اندیشه معلم را برتابند نهایتا مجبور شدند او را ترور نمایند.
رئیس دانشگاه افزود:اشراف اطلاعاتی علامه مطهری بر مسائل به گونه ای بود که هر وقت درباره مارکسیست بحث می کرد چنان بر مسائل مربوط به آن مسلط بود که گویی او یکی از تئوریستهای مارکسیستها می باشد.
دکتر قربانی تاکید کرد: اشراف شهید مطهری بر مسائل جامعه باعث شد او بعنوان یک معلم در برابر انحرافات و گروه های منحرف بایستد و باعث انزوای آنها شود.
دکتر قربانی با اشاره به روایات اسلامی در بازه معلم گفت: معلمی اگر چه شغل انبیاست، فراتر از آن شغل حضرت الله میباشد بدین لحاظ که خداوند از طریق فرستادن رسل و کتب آسمانی که هدف آن تکمیل نفوس انسانی می باشد خود در کسوت معلمی برای بشر ظاهر شده است.
در ادامه مهندس غراوی استاندار ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری و تبریک و تهنیت روز معلم گفت: معلمی یک عشق می باشد بدین لحاظ که هر آنچه در طول سالیان متمادی تجربه کسب کرده به راحتی در اختیار دیگران قرار میدهد تا در راه اعتلای جامعه گام بردارد.
مهندس غراوی با اشاره به نامگذاری سال 88 بعنوان سال اصلاح الگوی مصرف گفت: ما باید به درستی از منابع ملی استفاده کنیم تا این ثروت در اختیار آیندگان نیز قرار گیرد.
وی افزود: سرانه مصرف بعضی از کالا ها و از همه مهمتر انرژی در کشور بالاتر از الگوجهانی می باشد و آنچه که می تواند از طرف دانشجویان و اساتید پیگیری شود آموزش صحیح استفاده از این منابع می باشد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها