مراسم بزرگداشت شهدای دانشجوی استان ایلام

خانه خبرها

مراسم بزرگداشت شهدای دانشجوی استان ایلام

 سه شنبه 12 بهمن دکتر قربانی در مراسم بزرگداشت شهدای دانشجوی استان ایلام با تجلیل از مقام شهیدان تلاش کرد موقعیت دانشگاهها را در رسیدن جمهوری اسلامی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله تبیین نماید و در همان حال نقش سپاه را در حفظ

استقلال و تمامیت اراضی کشور راهبردی دانست.

امسال همچون سال های قبل مراسم بزرگداشت شهدای دانشجوی استان ایلام در 12بهمن و سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار گردید.

اجرای خوب برنامه در سال های قبل و اعلام حضور سردار سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران استقبال گسترده دانشجویان را در بر داشت .در این مراسم علاوه بر سردار سلامی که مهمان ويژه مراسم بود، سردار کاکی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام ، حجة السلام رحمانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، رؤسای دانشگاههای استان ، مدیران کل ، تعدادی از خانواده های معزز شهداء، اعضای هيأت علمی و جمع زیادی از دانشجویان حضور داشتند، استقبال گسترده از مراسم سبب شد در طول جلسه سه بار بر تعداد صندلی ها افزوده شود. و با وجود اینکه صندلی های سالن در همان دقایق اولیه مراسم پر شده بود جمع زیادی از دانشجویان ایستاده نظاره گر مراسم بودند.

بعد از خیر مقدم سردار کاکی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام به حاضرین دکتر قربانی رییس دانشگاه ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: انقلاب ما به خاطر احیاء اسلام اصیل شکل گرفت و دین مبین اسلام مجموعه ای کامل از امور معرفتی ، اخلاقی و عبادی را دارا  می باشد.

دکتر قربانی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب همه جانبه درامور کشور بود  که امور فرهنگی و علمی را هم شامل می شد واز ابتدای حرکتهای  انقلابی توسط امام (ره) دانشگاه بعنوان یکی از مراکز علمی وفرهنگی با ایشان همراهی داشت .

رییس دانشگاه با اشاره به گفتمان ساده امام (ره) در بیان دیدگاههای انقلابی خود گفت: حضرت امام خمینی (ره) در جریان رهبری نهضت انقلابی و اسلامی دو ابزار مهم را در اختیار داشت ، اول حمایت خداوند متعال به عنوان قادر مطلق و دوم همراهی و همگامی مردم از اوایل شروع نهضت تا زمان پیروزی انقلاب در بهمن 57 و بعد حضور همه جانبه مردم در صحنه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و نظامی .

دکتر قربانی تصریح کرد : آنچه که باعث همراهی همه جانبه مردم با حضرت امام شد، اعتقاد او به حضور مردم و اخلاص در  برخورد با آنان بود .

دکتر قربانی با اشاره به ابلاغ سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی از طرف مقام معظم رهبری گفت: در دوران دفاع مقدس حضور فعال سپاه باعث حفظ استقلال کشور و تمامیت ارضی شد بگونه ای که حضرت امام (ره) فرمودند: اگر سپاه نبود ، کشور هم نبود و امروز دانشگاه همان نقش حساس سپاه را در زمان کنونی بر عهده دارد بدین لحاظ که ما باید بر طبق سند چشم انداز بیست ساله رتبه اول منطقه را در زمینه های اقتصادی وعلمی حائز شویم و دانشگاهها هستند که نمی گذارند این خواسته رهبری بر زمین بماند.

دکتر قربانی باتجلیل از مقام شهیدان گفت :شهیدان بنا به اینکه قتیل فی سبیل الله هستند، به مقام شامخ شهادت نائل گردیدند.

در ادامه جلسه سردار سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران گفت: وقوع انقلاب اسلامی معادلات  سیاسی در سطح جهان و منطقه را برهم زد چرا که انقلاب به صورت مستقل و فارغ از اراده سیاسی دو قدرت بزرگ جهانی به ثمر رسید و این امر بعد از جنگ جهانی دوم پدیده ای نادر بود که بدون دخالت آمریکا و شوروی به وقوع پیوست و در نتیجه ائتلاف دو قدرت جهانی را بر علیه جمهوری اسلامی در بر داشت علیرغم اینکه این دو مشغول جنگ سرد بودند.

سردار سلامی با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک ایران گفت: حدود 50% از نفت جهان از منطقه خلیج فارس تأمین می شود و تنگه هرمز از کلیدی ترین گذرگاه های دریایی جهان می باشد که باعث سرمایه گذاری و حضور قدرت ها ی بزرگ جهانی شده و در همین راستا ایالات متحده آمریکا جهت تثبیت قدرت خود و مهار اردوگاه شرق به رهبری شوروی بصورت مستقیم از رژیم پهلوی حمایت کرد و ایران به عنوان حافظ منافع آمریکا در منطقه تعیین گردید.

وی افزود: گسترش روابط ایران و آمریکا باعث شد 40 هزار مستشار خارجی در ایران حضور یابند و امور مهم نظامی را در اختیار داشته باشند.

فرمانده نیروهای هوایی سپاه توضیح داد: وقوع انقلاب اسلامی موازنه قدرت در منطقه را برهم زد و آمریکا را با شوک غیر منتظره ای مواجه کرد و همانطور که قبلاً گفتیم چون انقلاب اسلامی خارج از اراده شرق و غرب صورت گرفت ائتلاف دو طرف علیه ایران را در پی داشت و جنگ تحمیلی عکس العمل شرق و غرب در برابر انقلاب اسلامی بود.

سردار سلامی با اشاره به وضعیت سیاسی ایرا ن در زمان شروع جنگ تحمیلی گفت: در آن مقطع ما در مرحله انتقال قدرت بودیم و ساختارهای دفاعی شکل نگرفته بود، کشور از ثبات برخوردار نبود و استکبار با محاسبه این وضعیت جنگ را بر ایران تحمیل کرد تا انقلاب اسلامی را در آغاز راه متوقف کند و منافع از دست رفته خود را در ایران بدست آورد. سردارسلامی افزود: ظاهراً محاسبه آنها دقیق بود اما آنها از ظرفیت های پنهان انقلاب اسلامی خبر نداشتند و در مقابله با توطئه های فراوان و هجوم عراق با 50 لشکر و 90 تیپ و 5000 تانک همین ظرفیت های پنهان کارساز بود و خون شهداء هجوم عراق و تمام توطئه های استکبار را زمین گیر کرد.

سردار سلامی با اشاره به تهاجم نرم لیبرال دموکراسی غرب گفت: غرب می خواهد همه مردم جهان به تفکر لیبرال دموکراسی روی بیاورند و ارزشهای فرهنگی آنها را بپذیرند و دامنه تعریف هر متغیری براساس دامنه تعریف آمریکایی باشد.

فرمانده نیروی هوایی سپاه ادامه داد: تسلط فرهنگ و باورهای لیبرال غربی زمینه ساز پذیرش ارزشهای دیگر در زمینه های اقتصادی و اجتماعی خواهد شد و جهان در اختیار این تفکر قرار خواهد گرفت.

سردار سلامی با اشاره به نقش شهداء در خنثی کردن توطئه های غرب در سال های آغازین انقلاب گفت: تمسک به فرهنگ اصیل شهادت وجدال با تهاجم نرم غرب وظیفه حقیقی ماست که اینجا رسالت دانشجویان ما خیلی حساس می باشد.

سردار سلامی تأکیید کرد: ما در مقطعی بودیم که حتی نمی توانستیم اسلحه کلاشینکف تولیدکنیم اما جوانان مؤمن این سرزمین با استقامت و تلاش در مدت زمانی کوتاه پیچیده ترین امکانات نظامی را تولید کردند.

ایشان با ارزیابی موقیعت فعلی آمریکا گفت: اهداف آمریکا در منطقه با چالش مواجه شده و در افغانستان و عراق زمین گیر شده و در لبنان و فلسطین از تحقق اهداف خود بازمانده اند و در زمینه اقتصادی علیرغم اینکه 20درصد ثروت جهان را در اختیار دارند با بحران روبرو هستند و مشکلات آنها بصورت تصاعدی در حال افزایش است اما ایران اسلامی به برکت خون شهداء در حال پیشرفت می باشد.

   

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها