برگزاری گردهمایی دانشجویان و طلاب علوم دینی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام

خانه خبرها

شنبه هفدهم اسفند-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام : اکنون جمهوری اسلامی در سطح جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردار گردیده و هر روز بر قدرت و ابهت آن افزوده می شود اما اردوگاه دشمن هر لحظه با شکست و ذلت مواجه است .

      در سالروز سی امین سال تأسیس کمیته امداد به فرمان حضرت حضرت امام خمینی(ره) و همزمان با آغاز سالروز ولایت حضرت امام عصر(عج)  گردهمایی دانشجویان و طلاب دینی خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با حضور حجت الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، رؤسای دانشگاههای استان و مدیر کل کمیته امداد ایلام در محل سالن آیت اله حیدری دانشگاه ایلام برگزار گردید .

     بعد از خیر مقدم مدیر کل کمیته امداد استان ، حجت الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت : گرامی می داریم سی امین سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که بعنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت گردیده است .

      حجت الاسلام لطفی افزود : با ارزیابی عملکرد کمیته امداد برای مردم ایران مشخص می گردد این نهاد یکی از بزرگترین ، ارزشمندترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد .

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی در صحنه سیاست جهانی گفت : امروز جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای و جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هر روز بر قدرت و عظمت آن افزوده می شود و در عوض  دشمنان انقلاب اسلامی هر روز با شکست تازه ای روبرو هستند و موقعیت آن در جهان و منطقه تضعیف شده است .

       حجت الاسلام لطفی تصریح کرد : جمهوری اسلامی از بدو تأسیس تا کنون با توطئه ها و دشمنی های بی شماری روبرو گردیده و آنچه باعث پا برجایی آن شده استواری ستونهای انقلاب می باشد .

       وی افزود : اکثر توطئه ها برای نابودی جمهوری اسلامی طراحی شد اما دشمنان به علت عدم شناخت بعد معنوی انقلاب که عامل قدرت و ثبات آن می باشد از تحقق اهداف خود ناکام ماندند .

      نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد : دستیابی به انرژی هسته ای و علوم فضایی و ... حاصل اعتماد به نفسی و خود اتکایی می باشد که در فضای انقلاب اسلامی تبلور یافته است .

 

حجت الاسلام لطفی افزود : ما موفقیتهای علمی بزرگ خود را علیرغم میل غرب بدست آورده ایم و آنچه ترس و وحشت غرب را افزایش می دهد  فرهنگ ریشه دار انقلاب اسلامی است که در کنار رسیدن به قله های رفیع علمی و استقلال طلبی و خودباوری را با خود همراه دارد .

در ادامه دکتر قربانی رئیس دانشگاه با خیر مقدم به مجموعه کمیته امداد که در دانشگاه ایلام حضور یافته اند گفت : دو راه برای وصول به مقام قرب الهی وجود دارد اول اجرای اوامر الهی در زندگی و دوم شفقت و مهربانی به بندگان خدا و مجموعه کمیته امداد حضرت امام (ره) علاوه بر عمل به گزینه اول به فعالیت و خدمت رسانی به بندگان خدا اشتغال دارند .

      دکتر قربانی با اشاره به نگاه متفکران غربی و شرقی در مورد انسان گفت : بعضی از متفکرین غربی می گویند باید برای افراد متمول جامعه که امکانات زیادتری برای پیشبرد جامعه در اختیار دارند هزینه بیشتری کرد و در شرق کمونیستها و سوسیالیستها علیرغم برخواردی از برنامه نتوانستند جامعه را به پیش ببرند .

       وی افزود : یکی از جنبه های بی نظیر انقلاب اسلامی توجه همزمان به تمام مردم جامعه می باشد و در همین راستا بیست روز پس از پیروزی کمیته امداد تأسیس می گردد و تا خدمت رسانی به قشر محروم جامعه را در دستور کار قرار دهد .

      دکتر قربانی تأکید کرد : انقلاب اسلامی زمینه ای فراهم نموده تا تمامی مردم فارغ از توان مالی خود بتوانند با جهد وتلاش استعدادهای خود را به منحصه ظهور برسانند .

       رئیس دانشگاه با اشاره به آغاز چهارمین دهه پیروزی انقلا اسلامی گفت : خودباوری ، خوداتکایی ، اعتماد به نفس و استقلال طلبی با تکیه بر فرهنگ خودی از برکات انقلاب اسلامی می باشد که با اهداء هزاران شهید و جانباز بدست آمده و در این فضا جوانانی رشد یافته اند که پیچیده ترین و پیشرفته ترین علوم جهانی را بومی کرده اند و بدین لحاظ انقلاب اسلامی در آغاز دهه چهارم به بالندگی رسیده است .

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها