استاندار ایلام در جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه: اساس زندگی زناشویی عشق و علاقه است.

خانه خبرها

مهندس اعلايي استاندار ايلام در جشن ازدواج 575 زوج دانشجودانشگاهها ومراکز آموزش عالي استان  ک دانشگاه برگزارشد، گفت: اساس زندگي زناشويي عشق و علاقه است نه معامله و کسب و کار.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي  مهندس اعلايي اظهارداشت: خداوند براساس حکمت متعالي خويش انسانها را بنحوي خلق کرده که کمال آنها در ازدواج  قرار داده  شده است.

وي تمايلات انسانها به ازدواج را فطري خواند و افزود: با ازدواج انسان کامل مي شود.

وي تصريح کرد: اگر بخواهيد تمام سختي ها و مشکلات را پشت سر بگذاريد بايد زندگي را برعشق و محبت بنا کنيد.

اين مقام مسئول در ادامه با انتقاد از وضع برخي مهريه هاي سنگين نيز گفت: مهريه هاي نامتعارف و سنگين ضمانت اجرائي ندارد و نبايد سنت مهريه از جايگاه خود منحرف شود.

استاندار ايلام تعيين مهريه هاي سنگين را يکي از موانع ازدواج جوانان خواند و بيان داشت: با نگاه معامله اي به تعيين مهريه بايد دريافت که در معامله شکست نيز وجود دارد و هيچ ضمانتي براي عدم زيان وجود ندارد.

مهندس اعلايي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: نوع نگاه به ازدواج نبايد مانند يک شرکت سهامي باشد که هرکس وظايفش را تعيين نمايد و حکم کند که من بايد چکار کنم  چون اين ورود ها به زندگي با چالش روبرو خواهد شد.

وي با تبيين برخي شاخصه هاي پر اهميت در زندگي زناشويي و ازدواج نيز خاطر نشان ساخت: در ازدواج انسان از اينکه تنها متعلق به خودش باشد بيرون مي رود و در اثر احساس مسئوليت در برابر خانواده در جامعه هدفمند زندگي مي نمايد.

ايشان عاطفه، محبت، فداکاري و بسياري از مفاهيم اخلاقي را در سايه تشکيل خانواده و زندگي مشترک قابل تحقق دانست.

شايان ذکر است در اين مراسم استاندار ايلام به هرکدام از اين زوج هاي دانشجويي يک عدد سکه بهار آزادي هديه کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها