معلم جلوه ای از اسماء الهی است.

خانه خبرها

دكتر قرباني رئيس دانشگاه گفت: معلم جلوه اي از اسماء الهي است به همين خاطر سزاوار كرامت و ارج نهادن به مقام و جايگاهش است. دكتر قرباني رئيس دانشگاه روز دوشنبه در آيين بزرگداشت مقام معلم در سالن آيت اله حيدري افزود: معلم داراي مقامي عرشي و افلاكي است و به واسطه جايگاهي كه در دين مبين اسلام دارد همواره مورد توجه وبزرگي بوده است. دكتر قرباني گفت: در عصر كنوني كه دوره ايده پردازي و نوآوري است بايد با ارايه ايده ههاي جديد بتوانيم اساسي براي توسعه و پيشرفت كشور برداريم. رئيس دانشگاه افزود: ايران به عنوان يك كشور مسلمان كه حرف هاي زيادي براي گفتن در عرصه بين المللي دارد بايد بتواند در عرصه علم و نوآوري جايگاه واقعي خود را به دست بياورد.

وي گفت: در خصوص شان و مقام معلم همين بس كه خداوند در كسوت معلمي با رسول خاتم مواجهه نموده و قرآن را براي روشنگري و هدايت انسانها به ايشان عرضه داشته است.

دكتر قرباني با جايگاه و مقام شهيد مطهري اشاره كردو گفت: شهيد مطهري متكلم و انديشمندي بسيار بزرگ است كه توانست از مباني ديني اسلام به خوبي دفاع كند. وي گفت: شهيد مطهري فيلسوفي مسلمان بود كه براي روشن نمودن نسل جوان در مصاف با كساني كه دچار التقاط عقيدتي و مباني ديني شده بودند مذاكره كرد. رئيس دانشگاه افزود: در خصوص مقام شامخ و جايگاه شهيد مطهري همين بس كه امام خميني(ره) خواندن كتابهاي ايشان را لازم و سازنده عنوان فرموده اند.

دكتر قرباني از اساتيد و دانشجويان خواست كتب مختلف بجاي مانده از شهيد مرتضي مطهري را براي روشنگري خود و پاسخ به برخي مسايل مورد بررسي قرار دهند. در ادامه اين آيين از 102 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه تقدير بعمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها