اختتامیه جشنواره کارآفرینی وتوسعه

خانه خبرها

همايش ملي کارآفريني وتوسعه روز پنج شنبه با حضور استاندار ايلام پايان يافت

آقاي اعلايي استاندار ايلام در اين مراسم گفت: بايد رابطه هرچه بهتري بين اساتيد ، پژوهشگران و مديران اجرايي دستگاههاي مختلف اين استان در جهت کارآفريني گسترش يابد.

به گزارش خبرنگارروابط عمومي وي افزود: با برگزاري اين همايش ها مي توان فرهنگ کارآفريني را در بين کارآفرينان ، توليدکنندگان و نخبگان جامعه گسترش داد.

استاندار ايلام با انتقاد از عدم فرهنگ کار و کارآفريني در استان اضافه کرد :اساتيد دانشگاهها بايد با پژوهش و کارهاي علمي به کمک کارآفرينان شتافته و در بخش هاي مختلف کشاورزي ، صنعت و صنايع دستي تلاش مضاعفي در جامعه بوجود آورند.
وي تصريح کرد: بايد پژوهشگران عملکرد دولت در بخشهاي مختلف را به شکل دقيق رصد نموده و محاسن و معايب کارها را به مسئولين در جهت توسعه کارآفريني گوشزد نمايند.

استاندار ايلام  به تلاش دولت نهم براي رفع مشکل اشتغال در کشور اشاره کرد و افزود: دولت طي سالهاي اخير سه هزار ميليارد ريال از طريق بنگاههاي زودبازده به استان ايلام اختصاص داد، ولي هنوز براي رفع مشکل بيکاري و ايجاد بنگاههاي زودبازده با وضعيت آرماني فاصله زيادي وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه جهت گسترش و پي گيري روند اجراي طرحهاي زودبازده واشتغالزايي استان ،اخيرا مشاور استاندار در امور اشتغال و سرمايه گذاري منصوب شده است ، افزود:استانداراز اين طريق مي تواند هر چه بهتر در جريان وضعيت اشتغال در استان قرار گيرد.

مهندس اعلايي دستگاههاي اجرايي را يکي از موانع سرمايه گذاري عنوان نمود و بيان داشت: فرآيند پيگيري مربوط به کارآفريني در دستگاههاي اداري بايد کوتاه شود.

وي با تأکيد بر نزديکي دانشگاهها و بدنه اجرايي استان و همچنين کاربردي شدن بحثهاي علمي اظهار داشت: همايشها را بايد از جنبه علمي به جنبه کاربردي تبديل کرد.

استاندار ايلام بر احياء فرهنگ کار و تلاش در جامعه اشاره و اعلام کرد: گروههاي مرجعي که بايد در افکار عمومي اثرگذار باشند خود دچار آفت شده اند.

وي به حذف موانع سرمايه گذاري تأکيد کرد و گفت: در ابتدا بايد چرخه هاي معيوب اجرايي را حذف کرد و بعد مرکز خدمات جامع سرمايه گذاري و اشتغال در استان ايجاد کنيم.

مهندس اعلايي در پايان از تمامي دانشگاهيان و صاحبنظران خواست تا کارهاي مديران دولتي را بررسي، نقد و پيشنهادات سازنده  را ،ارائه دهند تا همه با هم بتوانيم استان را توسعه دهيم.

در ادامه اختتاميه اين همايش دو روزه از ميان 480مقاله رسيده به دبير خانه 30مقاله به عنوان برتر شناخته شد که با اهدا لوح از پژوهشگران تجليل شد.

اين همايش به مدت دوروز و با شرکت جمع زيادي از اساتيد و پژوهشگران دانشگاه هاي کشور، معاونين وزارت  علوم ، تحقيقات و فناوري و کار و امور اجتماعي و مسوولان استان برگزار شد

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها