بیانیه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در اعتراض به تهدید اتمی رییس‌جمهور آمریکا

خانه خبرها
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه آمده است:
      اكنون كه بيش از سه دهه حضور موثر انقلاب شكوهمند اسلامي را در عرصه جهاني پشت سر مي‌گذاريم و در اين مدت نهال نوپاي انقلاب با مراقبت امام (ره)، مقام معظم رهبري و امت، با وجود تندبادهاي سياسي، نظامي، اقتصادي و فرهنگي به شجره‌اي طيبه و تناور تبديل شده است، كه ثمرات و بركات آن مرزهاي جغرافيايي ايران را درنورديده و الگوي اميدآفرين ملت‌هاي آزادي‌خواه جهان شده است. نفوذ معنوي ايران در ميان كشورهاي اسلامي در منطقه و حتي آن سوي جهان در آمريكاي لاتين، واقعيتي است كه غرب از آن مي‌هراسد. اقتدار ايران اسلامي بيش از آن كه به سخت‌افزارها باشد به عنصر الهي «معنويت» است، گوهري كه دل‌هاي مردم مسلمان ايران را مسخر كرده و قادر است جهان را هم به تسخير آنان درآورد.
اين روزها و در حالي كه ملت ايران جشن چهارمين سال هسته‌يي شدن خود را مي‌گيرند عده‌اي از دولت‌هاي مستكبر غربي و در راس آن‌ها آمريكاي جهان‌خوار اقدام به جوسازي رسانه‌يي عليه ملت و دولت ايران كرده و با اظهارات وقيحانه خود عليه ملت ايران بيش از پيش چهره ضد بشري و ننگين خود را نشان داده و ثابت كردند هيچ‌گاه در پي صلح و امنيت نبوده و نخواهند بود.
با توجه به اظهارات اخير آقاي باراك اوباما ـ رييس‌جمهور دولت ايالات متحده آمريكا ـ مبني بر اقدام به حمله اتمي به قلمرو دولت جمهوري اسلامي ايران به عنوان دولتي مستقل و عضو سازمان ملل متحد و نيز عضو آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و معاهده ان. پي. تي (منع اشاعه اتمي)، اعلام مي‌دارد بر اساس مفاد بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد مبني بر به‌كار نبردن زور و نيز فصل 7 منشور به ويژه ماده 39 مبني بر هر گونه تهديد عليه صلح، نقض صلح يا عمل تجاوز كه از مصاديق آشكار تهديد براي صلح و امنيت جهان است، اين اظهارات را شديدا محكوم و آن را ناقض حقوق ملت‌ها و تهديد صلح و امنيت جهاني دانسته و از مجامع و محافل بين‌المللي به ويژه شوراي امنيت و دبيركل سازمان ملل متحد جناب آقاي بان كي مون تقاضاي رسيدگي و اقدامات بازدارنده نسبت به چنين تهديدات و رفتارهايي از ناحيه هر دولتي به ويژه رييس‌جمهور آمريكا كه خود را داعيه‌دار حمايت از حقوق بشر و صلح و امنيت مي‌داند، هستيم.
كانون دانشگاهيان ايران اسلامي در پيروي از فرمايشات امام راحل كه «اي مظلومان جهان! از هر قشر و از هر كشوري هستيد به خود آييد و از هياهوها و عربده آمريكا و ساير زورمندان نهراسيد و جهان را بر آنان تنگ كنيد» و رهنمودهاي خلف صالح آن يگانه دوران حضرت آيت الله خامنه‌اي (دام ظله) بر خود واجب مي‌داند كه با همتي مضاعف و كار مضاعف در تمام جوانب جبهه نرم با تمام وجود و جان بر كف به مسووليت‌هاي خطير خود در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي محكم و استوار عمل كرده و پا به ركاب و آماده انجام دستورات و رهنمودها و اشارات مقام والاي ولايت باشد.
بر عموم جامعه دانشگاهيان، دانشمندان و انديشمندان مستقل و آزاد وظيفه و فرض است كه چنين اظهارات و رفتارهايي را به شدت محكوم كنند چرا كه واكنش به موقع مي‌تواند بازدارندگي لازم را به همراه داشته باشد

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها