دکتر مستقیمی: آموزش عالی در توسعه اجتماعی، فرهنگی وسیاسی جامعه نقش ویژه ای دارد

خانه خبرها

مدير گروه نظارت و ارزيابي وزارت علوم ، تحقيقات و فن آوري گفت: آموزش عالي در کشورهاي پيشرفته در تعيين خط مشي براي توسعه در ابعاد اجتماعي ، فرهنگي و انساني نقش بسزايي ايفا مي کند.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه "دکتر مستقيمي"  مدير گروه نظارت و ارزيابي وزارت علوم ، تحقيقات و فن آوري روز دوشنبه درکارگاه نظارت وارزيابي آموزش عالي استان  گفت: بنا بر جديدترين آمار در حال حاضر حدود سه و نيم ميليون دانشجو در سطح کشور وجود دارد که از اين تعداد حدود 502 هزار نفر در دانشگاههاي دولتي در حال تحصيل هستند.

وي افزود: هم اکنون در مراکز آموزش عالي کشور44 هزارو 952نفر عضو هيات علمي در سطح دانشگاههاي کشور وجود دارد که براي رسيدن به وضعيت مطلوب به 21هزار و 300 نفر عضوهيات علمي جديد نيازاست .

دکترمستقيمي نظارت و ارزيابي در جوامع پيشرفته را بستر ساز کارآيي و اثربخشي نظام دانست و گفت: اين موضوع در آموزش عالي از اهميت دوچنداني برخوردار است، زيرا نظام آموزش عالي به عنوان نظامي پيشرو و تعيين کننده خط مشي قادر است، زمينه توسعه در ابعاد اجتماعي ، فرهنگي و انساني را فراهم نمايد.

وي، تمرکززدايي ، تفويض اختيار ، سازماندهي ارگانيک ، پويايي نقش ، تصميم گيري مشارکتي ، ارتباطات ، کار گروهي و تعامل را در فرآيند نظارت و ارزيابي که اهميت ويژه اي در جامعه دارد، عنوان کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها