تجمع اعتراض آمیز در پی هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام (ره)

خانه خبرها

    تجمع دانشگاههاي استان ايلام در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) با حضور  رؤساي دانشگاههاي استان ،اعضاي هيأت علمي، کارکنان و دانشجويان ، صبح روز يکشنبه در محل مسجد دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

در اين تجمع دکتر قرباني رئيس دانشگاه با اظهار تأسف از هتک حرمت به ساحت مقدس بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) توسط عناصر وابسته گفت : فضاي سياسي غرب و بويژه آمريکا تحت تأثير چند دکترين قرار دارد از جمله :

اول : نظريه پايان تاريخ که چکيده آن اين است که تاريخ سياسي جهان به ليبرال دموکراسي ختم مي شود.

دوم :جسد سيستمي که کل جهان به مثابه يک جسم فرض مي شود و چون در ايالات متحده بيشترين پژوهش ها طرح و اجرا مي شود آمريکا بعنوان سر اين جسم مطرح است.

سوم:نظم نوين که تأکيد دارد به اتمام جنگ سرد ، بايد نظم نويني را در جهان مطرح کرد که حاکميت آمريکا را تثبيت کند.

چهارم : جنگ چهارم جهاني که عنوان مي کند جنگ سوم جهاني همان جنگ سرد بوده که به اتمام رسيده و حال معارضان جديدي براي غرب مطرح هستند که مهمترين اين معارضان اسلام است که از قابليت و توان بالايي برخوردار است و مي تواند عرصه را بر مستکبران تنگ کند لذا جنگ چهارم جهاني بايد براي نابودي اسلام شکل بگيرد.

پنجم : جنگ تمدنها که چالش اصلي را بين تمدنها و علي الخصوص تمدن غرب با تمدن اسلام مي داند.

ششم : نظريه گاليور و لي لي پود که صحنه درگيري اصلي را در خاوورميانه مي داند و مختصر آن اين است که اسلام ناب محمدي (ص) در منطقه بايد محو شود و حاکميت دين از بين برود و علي الخصوص اسلام انقلابي که توسط حضرت امام خميني (ره) پايه ريزي شده است.

دکتر قرباني در ادامه گفت : برنامه اي که براي محو و نابودي اسلام ناب محمدي (ص) دارند از سالها قبل شروع شده است بگونه اي که ابتدا بحث جنگ سخت را مطرح کردند و حکومت بعثي عراق به رهبري صدام را تجهيز و وادار به تهاجم عليه انقلاب اسلامي ايران نمودند اما با مقاومت مردمي روبرو شد و نتوانست اهداف سلطه گران را برآورده نمايد.

رئيس دانشگاه افزود : پروژه اي که با اتمام جنگ تحميلي شروع شد اين است که پوششي از اسلام که فاقد چالش براي غرب باشد و در اين پروژه ارزشهاي اصيل اسلامي از جمله اصل عزتمند ولايت فقيه و مبارزه با مستکبران و زورمداران و حمايت از مظلومان کنار گذاشته مي شود و پوششي از اسلام که مورد قبول آمريکا است جايگزين آن قرار مي گيرد.

دکتر قرباني با اشاره به مسائل مطرح چند سال گذشته گفت: فضاي نقدها و حملات رسانه اي که در آن اصلاحات بر اصلاح قانون اساسي تأکيد داشت اصل عمد? آن براي تضعيف ولايت مطلقه فقيه بود.

  دکتر قرباني با اشاره به مسائل مطرح شده بعد از انتخابات گفت : ادامه اين پروژه براي تضعيف انقلاب اسلامي مصادره شعارهاي آن توسط عناصر وابسته مي باشد که با هدف تقويت اسلام آمريکايي انجام مي گيرد که در جديدترين اقدام انجام گرفته توسط اين گروه اهانت به ساحت مقدس حضرت امام خميني (ره) مي باشد که مورد تشويق و ترغيب غرب در رسانه هاي غربي قرار گرفت.

رئيس دانشگاه افزود: درست است که در جريان 16 آذر اين مصيبت اتفاق افتاده اما در برابر آن عده قليل،  فوج فوج دانشجويان ولايت مدار قرار دارند که نگذاشتند از روز دانشجو به سود بيگانگان استفاده شود و شعار حمايت از آرمانهاي امام سر دادند.

 دکتر قرباني افزود : دانشجويان نگذاشتند فرامين مقام معظم رهبري در زمينه جنبش نرم افزاري بر زمين بماند و عليرغم تحريم و فشار نوزايي علمي بوجود آوردند که من از آنان بعنوان سپاه پاسداران علمي ياد مي کنم و مطمئن باشيد همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انديش? منسوخ سکولاريسم را پاسخ خواهند داد و طومار غربزدگي را از بين خواهند برد.

در اين مراسم که رئيس و اساتيد حوزه علميه ايلام نيز حضور داشتند شعارهايي از قبيل : اين لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مهدي صاحب زمان تسليت تسليت، مرگ بر آمريکا ، مرگ بر انگليس، مرگ بر اسرائيل ، مرگ بر منافق و الله اکبر خميني رهبر مطرح گرديد.

تجمع کنندگان بعد از اتمام سخنراني دکتر قرباني در محوطه بيروني مسجد به راهپيمايي پرداخته و با سردادن شعارهاي حمايت از انقلاب اسلامي اهانت به ساحت مقدس حضرت امام (ره)  را محکوم نمودند.

در پايان قطعنامه اي در 8 بند طراحي گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها