برگزاری مراسم جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، میلاد امام علی (ع) و روز پدر در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري مراسم جشن چهل و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، ميلاد امام علي (ع) و روز پدر در دانشگاه ايلام
به همت معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، جشن گراميداشت چهل و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، خجسته ميلاد امام علي (ع) و روز پدر؛ صبح روز چهارشنبه 12 بهمن ماه در محل سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با تقدير از زحمات اساتيد و کارکنان دانشگاه، بيان داشت: در پيشرفت دانشگاه فقط مديران تأثيرگذار نيستند، بلکه بخش زيادي از پيشرفت‌هاي کنوني دانشگاه مرهون تلاش‌هاي اساتيد و کارکنان است، که بر خود لازم مي‌دانم، از زحمات اين عزيران کمال تقدير و تشکر را داشته باشم.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به نعمت‌هاي متعدد اعطايي خداوند به ملت ايران، همچون: نعمت ولايت، نعمت انقلاب اسلامي، وجود بابرکت مقام معظم رهبري، ايران مستقل و ....، گفت: بايد شکرگذار اين نعمت‌ها باشيم، که شکرگزاري در اينجا با تلاش، انجام درست وظايف و روشنگري براي نسل جوان محقق مي‌گردد.

رئيس دانشگاه با اشاره به وضعيت نامطلوب اقتصادي، فرهنگي و سياسي، ايران در دوران رژيم پهلوي، بيان داشت: در آن دوره ايران عرصه تاخت و تاز قدرت‌هاي جهاني بود و مقامات ايران توان تصميم‌گيري مستقل را نداشتند، چنانکه با جدايي بحرين  به جهت درخواست و پافشاري انگليس موافقت کردند.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه در سال 1357 ايران يک درصد از جمعيت کل دنيا را داشت، اما سهمش از توليد علم دنيا کمتر از يک دهم درصد بود، يادآور شد: انقلاب اسلامي روح اميد و اعتماد به نفس را در جوانان ايران زنده کرد و امروز شاهديم به همت جوانان، جمهوري اسلامي مقام 16 توليد علم در سطح جهان را داراست.

رئيس دانشگاه با اشاره به دشمني‌هاي آمريکا با انقلاب اسلامي، خاطرنشان کرد: اساس کينه و دشمني آمريکا به جهت پيشرفت ايران اسلامي بدون وابستگي به قدرت‌هاي جهاني است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با بيان اينکه در قرن بيستم غرب مي‌خواست تفکر ليبرال انسان محور را حاکم کند و لذا با هرگونه تفکر ديني به شدت مقابله مي‌کردند، يادآور شد: با پيروزي انقلاب اسلامي، محاسبات غرب فرو ريخت و ما شاهد تجديد حيات معنوي و ديني بشر هستيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد يکي از افتخارات انقلاب اسلامي را تلاش براي پياده کردن آرمان‌هاي حکومت علوي دانست و يادآور شد: بايد تلاش کنيم از مباني اصيل انقلاب اسلامي صيانت نمائيم، تا ان شاء الله روند توسعه گفتمان خدامحوري در سطح جهان شتاب بيشتري بگيرد.

يادآور مي‌شود در اين مراسم، برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري، همچون: اجراي موسيقي، تئاتر و مسابقه انجام گرفت.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها