تشریح عملکرد دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه

خانه خبرها
تشريح عملکرد دفتر نظارت، ارزيابي و  تضمين کيفيت دانشگاه

   فعاليتهاي دفتر نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه بسيار دشوار، خطير و  زمان بر است که براي کمک به ارتقاي کيفيت دانشگاهها و مراکز آموزش عالي استان انجام مي گيرد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، خانم دکتر زينب طولابي مدير دفتر نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه  و دانشيار گروه مديريت در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي با اشاره به ساختار دفتر نظارت دانشگاه اظهار داشت:  هر وزارتخانه، سازمان، اداره، نهاد و از جمله دانشگاهها داراي اهداف خاصي مي باشند، که تمام فعاليتها و برنامه ها دانشگاه براي تحقق اين اهداف است. از اين رو لازم است تا همواره كيفيت و عملكرد آنها مورد نظارت و ارزيابي قرار گيرد، تا با شناخت نقاط قوت و ضعف و در پرتو نتايج حاصله، مسير فعاليتها و اقدامات در راستاي تحقق اهداف مورد نظر، هدايت گردد و در همين راستا  وظايف و عملکرد مراکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاهها اهميت پيدا مي کند.

   خانم دکتر طولابي تأکيد کرد: هدف از نظارت و ارزيابي در دانشگاها، تضمين کيفيت فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي مي باشد و وظايف همکاران ما در دفتر نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه بسيار دشوار، خطير و  زمان بر است که براي کمک به ارتقاي کيفيت دانشگاهها و مراکز آموزش عالي استان انجام مي گيرد.

    مدير دفتر نظارت، ارزيابي و  تضمين کيفيت دانشگاه تصريح کرد: ساختار اين دفتر شامل: دفتر نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه، هيأت نظارت، ارزيابي وتضمين کيفيت آموزش عالي استان و واحد آمار و اطلاعات دانشگاه است که هر کدام  داراي وظايف مشخص و مجزايي هستند.

     خانم دکتر طولابي درباره عملکرد دفتر نظارت، ارزيابي و  تضمين کيفت دانشگاه اظهار داشـت: يکي از اقدامات مهم اين دفتر در  هر نيمسال تحصيلي، ارزيابي عملکرد اعضاي هيأت علمي و اساتيد مدعو توسط دانشجويان است که قبل از برگزاري امتحانات پايان ترم صورت مي گيرد و  از نتايج آن در تصميم گيري هاي دانشگاه استفاده مي شود.

ايشان همچنين اضافه کرد: ارزيابي اعضاي هيات علمي توسط مديران گروه، ارزيابي اعضاي هيات علمي و مديران گروه توسط معاون آموزشي دانشکده ها و ارزيابي معاونين آموزشي دانشکده ها توسط روساي دانشکده ها از وظايف اين دفتر است که هر ترم به صورت منظم انجام مي گيرد.

    خانم دکتر طولابي افزود: يکي ديگر از فعاليت هاي  دفتر  در راستاي استخدام، ارتقاء رتبه علمي و دريافت پايه استحقاقي اعضاي هيأت علمي است که از سوي اين دفتر در کوتاه ترين زمان پاسخ داده مي شود.

    مدير دفتر نظارت دانشگاه  بازديد از حوزه هاي مختلف دانشگاه را از يکي ديگر وظايف محوله اين دفتر عنوان کرد و گفت: نظارت و ارزيابي واحدهاي مختلف دانشگاه از وظايف مهم اين دفتر است که به صورت فصلي انجام مي شود و نتايج حاصله از اين نظارت با همکاري واحدهاي مختلف دانشگاه در راستاي توسعه و بهبود فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه مورد استفاده قرار مي گيرد.

   خانم دکتر طولابي در ادامه به فعاليت هاي واحد آمار و اطلاعات دفتر نظارت اشاره کرد و اظهار داشت: يکي از فعاليتهاي دفتر نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه در قالب واحد آمار، پاسخگوي نيازهاي آماري وزارت عتف، ادارات، سازمانها و نهادها با هماهنگي هاي لازم با رياست محترم دانشگاه مي باشد، که در سريعترين زمان ممکن و به صورت دقيق به آنها پاسخ داده مي شود.

  مدير دفتر نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت دانشگاه در ادامه اظهار داشت: اين دفتر در قالب هيات نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت آموزش عالي استان وظيفه بازديد از مراکز آموزش عالي سطح استان به صورت ادواري با همراهي کارگروهاي تخصصي و با تکميل فرمهاي مربوطه و ارائه نتايج حاصله از فرمها به مرکز نظارت و ارزيابي آموزش عالي را به عهده دارد.

خانم دکتر طولابي اضافه کرد: اين هيات سالانه از کليه مراکز آموزش عالي استان در قالب پوشش صدرصدي بازديد بعمل مي آورد.


 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها