برگزاری جلسه هم اندیشی و ضیافت دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه

خانه خبرها

     مراسم هم انديشي و افطار دانشجويان فعال فرهنگي با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، حجت الاسلام غياثي مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي، دکتر عدالتي معاون دانشجويي و جمع زيادي از دانشجويان فعال فرهنگي شب سه شنبه 31/3/96 در مسجد دانشگاه برگزار گرديد.

     در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با ابراز خرسندي از حضور در جمع دانشجويان فعال فرهنگي دانشگاه و با تقدير از زحمات آنان در طول سال تحصيلي 96-95 اظهار داشت: در چند وقت اخير سه موضوع برگزاري انتخابات رياست جمهوري و پيروزي ملت، ايام ماه مبارک رمضان و پرتاب مقتدرانه موشکهاي سپاه با هم تقارن داشته که موجبات شادي ايرانيان و ايران دوستان را فراهم کرده است.

     رئيس دانشگاه افزود: پرتاب موشکهاي سپاه در روزها اخير، اقدامي بجا و حساب شده بود؛ براي دفاع از عظمت ايران و ضرب شصتي به دشمنان ايران در منطقه و جهان و به خصوص  اسرائيل و عربستان، که موجبات خرسندي تمام مردم را فراهم کرد.

    دکتر علي اکبري در ادامه به وضعيت فرهنگي دانشگاه اشاره کرد و بيان داشت: ما تصميم گرفتيم که کارها و برنامه هاي فرهنگي دانشگاه با محوريت دانشجويان برگزار گردد؛ که اين رويکرد نيازمند تعامل، همدلي و همفکري بين دانشجويان و مديريت دانشگاه است؛ که خوشبختانه اين هدف با زحمات همکاران اينجانب تحقق يافته، که بر خود لازم مي دانم از مساعي آنان کمال تقدير و تشکر را داشته باشم.

    دکتر علي اکبري به موضوع اختلافات سليقه اي دانشجويان در ايام انتخابات رياست جمهوري در ارديبهشت ماه پرداخت و اظهار داشت: وجود اختلاف سليقه امري طبيعي است و گاه در درون يک خانواده هم اختلاف وجود دارد و ممکن است به کشمکش هم منتهي شود، اما در دانشگاه عليرغم وجود طيف هاي مختلف و تنوع برنامه ها، با تدابيري که انجام گرفت، همه در کنار هم به رقابت و نقد پرداختند و اعضاي هيات علمي، کارکنان و دانشجويان در ايام انتخابات در ستادهاي دو رقيب اصلي با آرامش و بدون هيچ منعي حضور يافتند و به فعاليت پرداختند.

    رئيس دانشگاه افزود: تما تشکلها در انتخابات فعال بودند، برنامه هاي مختلف و متنوع در دانشگاه اجرا شد، بيانيه هاي زيادي منتشر شد، نشريات زيادي چاپ شد، عليه مديريت دانشگاه موضع گيري شد، عليه رياست جمهوري و هيات دولت سخنان تندي گفته شد، اما ما دانشگاه را هزينه باورمان نکرديم و هيچ محدوديتي را اعمال نکرديم و هيچ کس را مورد تعقيب قرار نداديم.

     دکتر علي اکبري تأکيد کرد: مهم براي ما اصل برگزاري انتخابات بود و بعد از برگزاري انتخابات اينجانب پيام فرستادم، که فارغ از هر نتيجه اي؛ بايد از فضاي رقابت خارج شويم و به فضاي همدلي و همکاري بر گرديم.

   رئيس دانشگاه تصريح کرد: حضور سليقه هاي فکري  چپ و راست در دانشگاه را فرصت مغتنم جمهوري اسلامي مي دانم و اگر کسي دنبال محدود کردن اين سلايق در دانشگاه باشد؛ او را خائن به اين کشور و نظام مي دانم..

      دکتر علي اکبري خاطر نشان کرد: در طول سال تحصيلي جاري فراز و فروهاي زيادي داشتيم، اما خوشبختانه با حضور همه طيف ها با آرامش و موفقيت به پايان رسيد، که بر خود لازم مي دانم از تمامي شما عزيزان کمال سپاس را داشته باشم.

   در ادامه حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با ابراز شعف از حضور در بين دانشجويان اظهار داشت: خداوند را شاکرم که در جمع شما و در ماه مبارک رمضان و همراه با مسئولان دانشگاه حضور دارم، که اين امر از ثمرات جمهوري اسلامي است، که بايد شکر گذار آن باشيم، براي اينکه چنين فرصتي در دوران طاغوت وجود نداشت، اما الان به برکت نظام جمهوري اسلامي اين فرصت فراهم شده است.

    حجت الاسلام غياثي تصريح کرد: براي ما دين معيار ماست، در هر کار و اقدام در حوزه هاي مختلف پژوهشي، آموزشي، دانتشجوي و فرهنگي دين ملاک است.

    مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه افزود: خط مشي ما در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري بر  طبق اساسنامه کار حوزوي است در همه عرصه ها؛ اعم از نظارت و اجراي برنامه فرهنگي  که بر اساس شرع و با معيار ديني بايد انجام گيرد.

در پايان مراسم دانشجويان به همراه رئيس دانشگاه، مسئول نهاد نمايندگي و معاونين، نماز را به جماعت اقتدا کرده و سپس  افطار نمودند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها