آمادگی دانشگاه برای تضارب آراء در آستانه برگزاری انتخابات

خانه خبرها
آمادگي دانشگاه براي تضارب آراء در آستانه برگزاري انتخابات

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه همه‌ي فعاليت‌ها در دانشگاه ايلام در چهارچوب قانون، است، گفت: هدف اصلي دانشگاه ايلام کمک به تبيين مردم‌سالاري و فراهم کردن شرايط براي مشارکت حداکثري مردم در انتخابات است .

به گزارش خبرنگار روابط عمومي بنقل از ايسنا منطقه ايلام دکتر، محمد علي‌اکبري،  در نشست خبري با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: دانشگاه به دليل کارکردي که دارد نسبت به هدايت جامعه با اهداف عالي مورد نظام و انقلاب اسلامي وظيفه دارد .

وي با بيان اينکه هدف اصلي دانشگاه ايلام کمک به تبيين مردم‌سالاري و فراهم کردن شرايط براي مشارکت حداکثري مردم در انتخابات است، افزود: برنامه‌هاي دانشجويي با محوريت انتخابات و اهداف بلند انقلاب و نظام طبق قانون و دستورالعمل‌هاي مربوطه وزارتخانه برگزار مي‌شود .

دکتر علي‌اکبري با تأکيد بر اينکه معمولاً دانشگاه خودش برنامه برگزار نمي‌کند بلکه تشکل‌هاي دانشجويي با تصويب شوراي فرهنگي و هيئت نظارت دانشگاه اقدام به برگزاري برنامه مي‌کنند تصريح کرد: طي سال‌هاي اخير حمايت‌هاي حداکثري از برنامه دانشجويي در زمينه‌هاي مختلف شده و به محدوديت‌هاي بودجه‌اي هم توجه نکرده‌ايم و آنچه در توان داشته‌ايم در اختيار تشکل‌هاي دانشجويي براي برگزاري برنامه‌ها گذاشته‌ايم .

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه تاکنون هر برنامه‌اي توسط تشکل‌هاي دانشجويي پيشنهاد شده در دانشگاه ايلام برگزار شده است، گفت: با توجه به نظرسنجي‌ها، همه دانشجويان دانشگاه از برگزاري برنامه‌ها رضايت کافي داشته‌اند .

وي ادامه داد: در دانشگاه ايلام سه تشکل دانشجويي فعاليت مي‌کنند و همه برنامه‌هاي آن‌ها که به تصويب شوراي فرهنگي و نظارت دانشگاه رسيده باشد انجام ‌شده است .

دکتر علي‌اکبري با بيان اينکه امکانات دولتي دانشگاه در خدمت اهداف عالي نظام است و اينکه گفته ‌شده امکانات اين دانشگاه در اختيار کانديداي خاصي قرار گرفته، کذب است، خاطرنشان کرد: همه جناح‌ها مي‌توانند طبق قانون و دستورالعمل‌هاي دانشگاهي از امکانات دانشگاه براي تبيين برنامه خود و انتخابات استفاده کنند و کاملاً در چهارچوب قانون بايد باشد .

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه تشکل‌هاي دانشجويي مي‌توانند سه برنامه انتخاباتي در زمينه‌هاي سخنراني، ميز خطابه آزاد و مناظره و کرسي‌ها آزادانديشي برگزار کند، اظهار کرد: در دانشگاه ايلام شرايط مساوي براي همه تشکل‌ها مهيا کرده است .

وي با تقدير از رعايت اخلاق رسانه‌اي توسط خبرگزاري ايسنا گفت: اين رسانه بدون تعارف و بدون جانب‌داري و بي‌طرفانه واقعيت را به جامعه و افکار عمومي منتقل مي‌کند .

دکتر علي‌اکبري با بيان اينکه برگزاري کيفت برنامه در دانشگاه بر عهده تشکل‌هاي دانشجويي است و هرکدام از تشکل‌ها مي‌توانند با تلاش بيشتر برنامه بهتر و مطلوب‌تري برگزار کند، افزود: تشکل‌ها مي‌توانند برنامه دانش‌افزايي تشکيلاتي داشته باشند .

وي با تأکيد بر اينکه رسانه‌ها بايد حقيقت را به مردم بگويند و از جوسازي و شايعه‌پراکني بپرهيزند چرا که دور از اخلاف رسانه است، خاطرنشان کرد: شوراي عالي امنيت ملي در برگزاري برنامه براي دانشگاه‌ها دستور العمل مي‌فرستد .

وي با اشاره به اينکه تخلف زماني رخ مي‌دهد که امکانات دانشگاه در اختيار ستاد کانديداها قرار بگيرد که در دانشگاه ايلام امکانات اين دانشگاه به ‌هيچ‌وجه ممکن در اختيار ستاد خاصي قرار نگرفته و نخواهد گرفت، گفت: دانشگاه ايلام جاي جولان سياسي نيست و نخواهد بود، آنچه قانون مشخص کرده در دانشگاه اجرا مي‌شود .

دکتر علي‌اکبري اضافه کرد: اراده مديريت دانشگاه معطوف به اين است وارد حاشيه ها و بازي‌هاي سياسي نشود.و طبق قانون عمل کند .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها