رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی تاکید کرد: شناسایی اولویت‌ها؛ گامی مهم در تحقق شعار سال

خانه خبرها
رييس دانشکده الهيات و معارف اسلامي تاکيد کرد: شناسايي اولويت‌ها؛ گامي مهم در تحقق شعار سال

رييس دانشکده الهيات دانشگاه ايلام گفت: براي تحقق شعار سال بايد مجموعه‌هاي نظام، نه فقط دولت بلکه همه نهادهاي تاثيرگذار و مردم با هم همکاري داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمين «مهدي اکبرنژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه ايلام، اظهار کرد: با توجه به ضرورت‌ها، نيازها و در نظر گرفتن شرايط کشور و اهميت‌هايي که در اين رابطه وجود دارد، رهبري معظم انقلاب هر ساله پيامي را براي آن سال اعلام مي‌کنند.

وي با بيان اينکه اين نامگذاري نشان از اهميت آن موضوع دارد، افزود: امسال هم که شعار «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» اعلام شده است حکايت از اين دارد که نسبت به اين موضوع توجه و عنايت داشته و براي کشور نيز ضروري و با اهميت است.

رييس دانشکده الهيات دانشگاه ايلام اضافه کرد: براي اينکه اين شعار بسيار مهم تحقق پيدا کند، رعايت چند نکته ضروري به نظر مي‌رسد که همه مجموعه‌هاي نظام، نه فقط دولت بلکه همه نهادهاي تاثيرگذار و حتي مردم بايد در اين راستا با هم همکاري داشته باشند.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه با اشاره به اينکه بايد از امکانات موجود در کشور براي تحقق اين مهم استفاده لازم صورت گيرد، گفت: ما امروز در همه زمينه‌ها نيروهاي کارآمد و توانمندي داريم که بايد براي تحقق شعار سال مورد استفاده قرار گيرند.

اکبرنژاد يادآور شد: سرمايه‌هايي در کشور داريم که بايد براي تحقق اقتصاد مقاومتي و عملي شدن سياست‌هاي آن مورد استفاده قرار گيرند و نبايد فراموش کرد که براي رونق دادن به توليد کشور و زمينه‌هاي لازم براي عرضه‌هاي جهاني توليدات مان نيازمند استفاده از تمام ظرفيت‌ها هستيم چرا که اگر در داخل کشور به توليدات فراوان نيز برسيم بايد ارتباط تجاري با خارج از کشور نيز داشته باشيم.

اين مدرس دانشگاه با بيان اينکه توليد صرف، نمي‌تواند رونق کافي را در کشور ايجاد کند، عنوان کرد: بايد به مبادلات تجاري توجه ويژه داشت و ايجاد زمينه و بستر مناسب براي ارتباطات اقتصادي با ديگر کشورها به ويژه همسايگان يک ضرورت است.

وي با تاکيد بر اينکه اگر همه عوامل دست به دست هم دهند اميدواريم فرمايشات رهبري به صورت عملي محقق شود، گفت: پرداختن به مسايل حاشيه‌اي، شعار سال را زمين گير مي‌کند چرا که گاهي وقت‌ها به جاي پرداختن به متن به حاشيه مي‌رويم که بايد با شناسايي اولويت‌ها حواسمان را جمع کرده تا در مسير اصلي قرار بگيريم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها