دکترعلی‌اکبری: ارتباط دانشگاه با صنعت، شعار نیست حوزه نفت و گاز زمینه گسترش همکاری‌های بعدی دانشگاه است

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم امضاء تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و مرکز پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي صبح امروز با حضور دکتر علي‌اکبري، رئيس دانشگاه و مهندس چاغروندي، مديرعامل شرکت پخش و پاليش نفت ايلام، معاونين و مديران  در دانشگاه ايلام برگزار شد.

رييس دانشگاه ايلام با بيان اينکه ارتباط دانشگاه با صنعت، شعار نيست چرا که براي اين مهم به ساز و کار رسيده‌ايم، گفت: حوزه نفت و گاز زمينه گسترش همکاري‌هاي بعدي دانشگاه ايلام است.

دکتر محمد علي‌اکبري در نشست مشترک با مدير شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام  بيان نمود: دانشگاه ايلام با تلاش و همکاري مسئولان بايد آچار دست همه خدمتگزاران استان باشد.وي با بيان اينکه در حوزه نفت و گاز در استان گشايش‌هاي خوبي صورت گرفته است، افزود: شرکت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي يکي از قديمي‌ترين بخش‌هاي نفت در استان ايلام است و يکي از ماموريت‌هاي ما در دانشگاه توجه به حوزه نفت و گاز مي‌باشد.

دکترعلي‌اکبري افزود: حوزه نفت و گاز در دستور کار  دانشگاه ايلام قرار دارد که در ادامه اين گسترش يقينا از نظرات صاحب نظران بخش‌هاي مربوطه استفاده خواهيم کرد.رييس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه در سنوات گذشته گسترش آموزش، مدنظر آموزش عالي کشور بوده است، خاطرنشان کرد: بعد از گذر از مرحله آموزش، بحث توجه به پژوهش در دانشگاه‌ها مطرح شد ولي الان پاسخگويي به نيازها و مشکلات جامعه اولويت فعاليت کاري در دانشگاه ماست.

وي ادامه داد: ارتباط دانشگاه با صنعت، شعار نيست چرا که براي اين مهم به ساز و کار رسيده‌ايم و استقبال مي‌کنيم که همکارانمان در حوزه پالايش و پخش به دانشگاه بيايند و همکاران دانشگاهي ما در هر تخصصي مي‌توانند با شرکت پالايش و پخش همکاري داشته باشند.

دکترعلي‌اکبري با بيان اينکه آمادگي داريم که در حوزه مرکز رشد که هدف اصلي آن کارآفريني و ارتباط با جامعه است نيز کمک کار صنعت باشيم، عنوان کرد: اين دو سازمان اگر کار مشترکي با هم داشته باشند بدون شک توليد بهتري خواهيم داشت و اين پتانسيل آموزشي و پژوهشي دانشگاه و شرکت پالايش و پخش مي‌تواند براي استان و کشور موثر باشد.

رييس دانشگاه ايلام با ابراز اميدواري از امضاي اين تفاهم‌نامه مشترک گفت: دانشگاه ايلام را از نظر آزمايشگاهي و کارگاهي به گونه‌اي خواهيم رساند که زبان‌زد باشد ولي تا تکميل زنجيره کاري مان آنها را افتتاح نخواهيم نکرد.

دکتر حسين مهدي‌زاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام نيز در اين نشست گفت: در تلاشيم که براي سال آينده رشته نفت را در دانشگاه ايلام راه‌اندازي کنيم و براي اولين بار است که اول آزمايشگاه‌ها را ايجاد کرده‌ايم بعد به دنبال جذب رشته هستيم.

وي با بيان اينکه آزمايشگاه‌هاي ما آموزشي نبوده بلکه پژوهشي هستند، تاکيد کرد: اعضاي هيئت علمي ما در رشته‌ها و دانشکده‌هاي مختلف صاحب اثر هستند و مي‌توان به راحتي در سال‌هاي آينده در سطح کشور از آنها شنيد و به طوري که در حوزه نانو داراي متخصصيني هستيم که توانمندي لازم را در اين حوزه دارند.

معاون پژوهشي دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه در تلاشيم که مديران پروژه‌ها را تعريف کنيم که البته پروژه‌هاي مورد نياز استان را مدنظر داريم، ادامه داد: در حوزه معاونت آموزشي آمادگي کامل را داريم که براي توانمندي نيروهاي شرکت دوره‌هاي ضمن خدمت را برگزار کنيم و البته نبايد فراموش کرد که دانشگاه ايلام در پروژه‌هاي تحقيقاتي نگاه همکاري دارد به عبارتي ما به دنبال اين نيستيم که از دستگاهي پولي بگيريم بلکه به دنبال توسعه و حل مشکلات استان هستيم.

مدير شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام:70 درصد از کارشناسان نفت ايلام غيربومي هستند

مدير شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه ايلام گفت: 70 درصد از کارشناسان نفتي در استان غيربومي هستند که آن هم بعد از مدتي از استان مي‌روند و اين مي‌طلبد که ما با تربيت نيروهاي متخصص بومي اين خلاء را جبران کنيم.

مهندس علي‌اصغر چاغروندي اظهار کرد: ما علاوه بر وظيفه‌ي اداري که بر عهده داريم بايد خدمتي ارزنده براي استان داشته باشيم و امضاي اين تفاهم‌نامه را در هفته اول کاري سال جديد مبارک مي‌دانيم و اين اميد وجود دارد که در کمترين زمان اين تفاهم‌نامه به بهترين شکل ممکن اجرايي شود.

وي با بيان اينکه اميدواريم تفاهم‌نامه‌اي را امضا کنيم که کمبودهاي جامعه علمي و صنعتي استان را برطرف کند، اضافه کرد: کمبودها و وابستگي‌هايي در جامعه وجود دارد که بايد از طريق همکاري صنعت و دانشگاه برطرف شوند و البته نيازهاي وزارت نفت در قالب طرح‌ها و پژوهش‌ها گردآوري شده که بايد دانشگاه ما را در استان همراهي کنند.

مدير شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ايلام با اشاره به اينکه استان ايلام داراي ظرفيت‌هاي خدادادي در حوزه نفت و گاز است که به خوبي مورد استفاده قرار نگرفته است، يادآور شد: دومين استان از نظر منابع نفتي و گاز در کشور هستيم، اين کار مي‌تواند شروع خوبي براي کادر علمي استان باشد.

مهندس چاغروندي ادامه داد: 70 درصد از کارشناسان نفتي در استان غيربومي هستند که آن هم بعد از مدتي از استان مي‌روند و اين مي‌طلبد که ما با تربيت نيروهاي متخصص بومي اين خلاء را جبران کنيم.

شايان ذکر است: اين تفاهم‌نامه در مدت 3 سال اجرايي خواهد شد و تقويت و توسعه همکاري‌هاي مشترک علمي، پژوهشي، فني و توسعه فناوري‌هاي نوين و مورد نياز شرکت و استفاده بهينه از توانايي‌هاي دو طرف در جهت اجراي طرح‌هاي کاربردي مورد نياز استان، بهره‌مندي طرفين از امکانات همديگر از قيبل توان فکري، تجربي، پژوهشي کارگاهي و آموزشي، ارائه خدمات مشاوره‌اي مرتبط با نوع فعاليت‌هاي طرفين، مشاوره در زمينه شناسايي و تعريف نيازهاي پژوهشي و فناوري شرکت، برگزاري نشست‌هاي مشترک و تبادل اطلاعات، همکاري در زمينه فناوري و اطلاعات و حمايت از طرح‌هاي فناورانه و پايان‌نامه‌هاي تحصيلات تکميلي با موضوعات مرتبط با فعاليت‌هاي شرکت از موضوعات اين تفاهم‌نامه هستند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها