جشن بزرگ نیمه شعبان در دانشگاه برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، به مناسبت ميلاد باسعادت آخرين منجي عالم بشريت مهدي موعود(عج)، وبا همت معاونت فرهنگي اجتماعي دانشگاه ايلام، جشن نيمه شعبان در سالن آمفي تئاتر آيت اله حيدري(ره) برگزار شد.

در اين مراسم که با حضور خانواده‌هاي محترم اعضاء  هيأت علمي ،کارکنان و حضوردانشجويان اجرا شد، با برنامه هاي متنوعي چون اجراي نمايش، اجراي موسيقي گروه دانشجويي دانشگاه، و اجراي موسيقي طنز دانشجويي و اهداء هديه به کودکان حاضر در جشن همراه بود.

دکتر علي اکبري : دانشگاه ايلام به طرازي رسيده است که مي تواند در راستاي اهداف بلندي چون بين المللي شدن قدم بردارد.

دکتر محمد علي اکبري در جمع خانواده هاي اعضاء  هيأت علمي ،کارکنان و دانشجويان در مراسم جشن نيمه شعبان، ضمن تبريک ميلاد باسعادت حضرت مهدي(عج) و خير مقدم به حضار، بيان داشت: اميد است  با ظهور مهدي موعود و تشکيل حکومت مهدوي، حقانيت شيعه و آرزوي به دل مانده شيعه هر چه زودترمحقق شود.

دکترعلي‌اکبري به ارديبهشت پر کار دانشگاه ايلام اشاره کرد و گفت: در اين ماه تمام دانشگاه  در راستاي هدف والاي اين مرکز آموزشي که همانا شناساندن ظرفيت ها و توانائي هاي آن و معرفي استعدادهاي نهفته اش به همه گان بود تلاشي غير قابل وصف داشت.

وي اضافه کرد: حضور مهيمانان ارزشمند کشوري و استاني، همچون  وزار، مديران ، فرمانداران، استانداران، رؤساي دانشگاه ها، تا هيئت هاي خارجي همه نشان دهنده اين موضوع است که دانشگاه ايلام به طرازي رسيده است که مي تواند در راستاي اهداف بلندي چون بين المللي شدن قدم بردارد.

رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه بين المللي شدن دانشگاه ايلام از اهداف و مأموريت هايي است که به صورت ويژه بر آن متمرکز شده ايم، گفتدر بازديد هيئت عراقي از دانشگاه ايلام تمام نيروهاي دانشگاه اعم از اساتيد، اعضاء  هيأت علمي، کارکنان و مجموعه مديريت خوش درخشيدند.

وي با بيان اينکه دانشگاه ايلام، هنوز تأييديه وزارت علوم را در جهت جذب دانشجوي خارجي دريافت نکرده است، اظهار داشت: مجموعه اي از کشور عراق  که براي بازديد از دانشگاه به اين مرکز آموزش عالي مراجعه کردند،  دانشگاه ايلام را شايسته تأييد توسط وزارت علوم عراق دانستند و خواهان تبادل دانشجو بين دانشگاه ايلام و کشور عراق شدند.

دکترعلي‌اکبري با اشاره به برگزاري جشنواره فرامرزي مطبوعات در اين دانشگاه اضافه کرد:  با هدف بازار يابي و معرفي دانشگاه ايلام به کشور عراق، با برگزاري اين جشنواره در دانشگاه ايلام موافقت صورت گرفت، و موجب شد روز سه شنبه رايزن سفارت ايران در عراق با حضور در دانشگاه ايلام و در حضور مسئولين استاني و ملي اعلام کند که وزارت علوم عراق دانشگاه ايلام را به عنوان يکي از دانشگاه هاي قابل قبول براي پذيرش دانشجوي عراقي پذيرفته است.

وي گفت: اين خبر حاکي از سطح بالاي دانشگاه ايلام بوده و نشان گر اين موضوع است که توانسته ايم يک قدم ديگر به بين المللي شدن نزديک تر شويم.

سپس حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد باقرهاشمي،معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري نيز در جشن بزرگ نيمه شعبان دانشگاه ، با تبريک ميلاد خجسته مهدي موعود(عج) قطب عالم امکان، و با اين آرزو که همه بتوانيم مشمول عنايات حضرتش قرار بگيريم گفت: با استناد به آيه قران قطعا اين نظام هستي و کره خاکي روزي در اختيار صالحان قرار مي گيرد. و صالحان هستند که بر مقدرات عالم حاکم  خواهند شد

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به اينکه امام عصر با ظهورش هيچ دين جديدي نخواهد اورد، تصريح کرد: مي توانيم به عمل به گفته ها و کردار حضرت مهدي(عج) امام زماني شويم.

وي با اشاره به اين موضوع که ديدن امام زمان توفيق بزرگي است اما هدف نيست، اظهار داشت: با دوري از گناهان و پيمودن راه و سيره اهل بيت(ع) مي توانيم در زمره ياران امام زمان قرار گرفته و امام زماني زندگي کنيم. 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها