دانشگاه و شرکت آب و فاضلاب استان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط  عمومي، به منظور توسعه پژوهش‌هاي کاربردي، رفع مشکلات صنايع و سازمان‌ها در کشور و پاسخگويي به مهمترين ضرورت‌هاي جامعه اسلامي ايران، لازم است بين دانشگاه و سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان کانون کسب خودکفايي و مبدأ تحولات، ارتباطي نزديک و متقابل وجود داشته باشد. در سايه اين ارتباط مي‌توان با استفاده از مشارکت دانشمندان و پژوهشگران دانشگاهي و مراکز علمي و صنعتي موجبات ارتقاي علمي و تحقيقاتي کشور را فراهم نمود. با توجه به اهداف فوق، تفاهم نامه همکاري في ما بين دانشگاه ايلام و شرکت آب و فاضلاب استان ايلام منعقد مي‌گردد.

دکترمحمد علي‌اكبري: با نگاه علمي و محققانه  دانشگاه مشكلات استان کم رنگ خواهند شد

دکترمحمد علي‌اكبري، رئيس دانشگاه در نشست انعقاد تفاهم نامه پژوهشي و آموزشي دانشگاه با شركت آب و فاضلاب استان بيان داشت: دانشگاه داراي قابليت هاي علمي و فني فراواني است كه مي تواند به حل معضل ها و مشكلات استان با نگاه علمي و محققانه كمك كند.مجموعه اساتيد و دانشجويان دانشگاه ايلام آمادگي دارند نيازهاي پژوهشي، تحقيقاتي و آموزشي دستگاه هاي اجرايي استان در زمينه هاي مختلف را تامين نمايند و از دستگاه ها نيز انتظار مي رود از توان دانشگاه در زمينه توسعه استان بهره مند شوند.
رئيس دانشگاه با اشاره به اينکه اجتماعي كردن دانشگاه سياست شفاف ما در دوره مديريتي جديد است افزود: تلاش مي كنيم دانشگاه را از حالت جزيره اي و دور از جامعه خارج كرده و در خدمت جامعه قرار دهيم در اين راستا دانشكده كشاورزي شهرستان دهلران با حضور مسئولان كشوري تابستان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
وي تاكيد كرد: دانشگاه ايلام آمادگي كامل دارد فراتر از بندهاي تفاهم نامه ها براي تحقق برنامه هاي مشترك با دستگاه هاي اجرايي و مجموعه مديريت استان همکاري نمايد.
دکتر علي اکبري با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شركت آب و فاضلاب استان ايلام، يادآور شد: اين تفاهم نامه در راستاي اجراي سياست استفاده بهينه از امكانات، استعداد و توانايي هاي دانشگاه در مورد رفع نيازهاي پژوهشي، تحقيقاتي و آموزشي شركت آب و فاضلاب منعقد مي شود.
رئيس دانشگاه ايلام هدف از امضاء اين تفاهم نامه را برقراري پيوند سازمان يافته و مداوم و بهره گيري از تخصص هاي مختلف علمي، تحقيقاتي، آزمايشگاهي، كارگاهي، آموزشي، كتابخانه اي و امكانات دانشگاه ايلام و شركت آب و فاضلاب استان براي رفع مشكلات و معضلات پژوهشي آموزشي شركت عنوان كرد.

مهندس داراب بيرنوندي: همکاري‌هاي مستمر با مراکز علمي و  دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار داده‌ايم

مهندس داراب بيرنوندي، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ايلام در اين جلسه گفت: شرکت آب و فاضلاب استان ايلام  در راستاي سياست‌هاي کلان خود در جهت افزايش سطح ارتباط با مراکز پژوهشي و بهره‌گيري از دانش روز در فعاليت‌ها و خدمت‌رساني‌هاي خود، همکاري‌هاي مستمر با مراکز علمي و  دانشگاه ها را در دستور کار خود قرار داده است.

 مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ايلام اظهار داشت: حمايت از انجام پروژه هاي تحقيقاتي، با موضوعات مورد نياز صنعت آب و فاضلاب استان همواره مورد تاکيد اين شرکت بوده و با وجود محدوديت هاي مالي در سالهاي گذشته اقدامات خوبي در اين خصوص صورت گرفته.وي اضافه کرد: نکته اي که بر اساس تجربه شاهد آن مي باشيم اين است که ايده هايي که مطرح مي شود معمولاً از لحاظ تئوري مشکل ندارند اما در عمل کاستي ها دارند،که  اميدواريم از طريق تعامل بيشتر  بين دانشگاه، پژوهش‌هاي پژوهشگران استان کارايي لازم را داشته باشند.

شايان ذکر است اين تفاهم نامه  براي مدت 4 سال در بخش‌هاي همکاري‌هاي پژوهشي، همکاري‌هاي آموزشي، ساير همکاري‌ها، تعهدات دانشگاه، تعهدات سازمان به امضاء رسيده و قابل تمديد است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها