پیام وزیر علوم به مناسبت هفته آموزش

خانه خبرها
پيام وزير علوم به مناسبت هفته آموزش

وزير علوم ، تحقيقات و فناوري به مناسبت فرارسيدن سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري ، روز معلم و هفته آموزش پيامي صادر کرد .

به گزارش سرويس دانشگاهي ايسنا، متن کامل پيام دکتر فرهادي بدين شرح است :

رسيدن فرارسيدن هفته آموزش را به عموم دست اندرکاران آموزش عالي کشور، به ويژه اعضاي هيئت علمي شايسته و اثر گذار و دانشجويان مستعد و سختکوش تبريک و تهنيت مي‌گويم و تلاقي ششمين روز هفته آموزش با سالروز بعثت رسول مکرم اسلام راکه به تعليم بشريت و تتميم مکارم اخلاق مبعوث شد و اول معلم انسانيت و اخلاق و فخر جهان هستي بود و خواهد بود، به فال نيک مي‌گيرم و از بارگاه کبريائي خداوند رحمان، خواستارم که همه شاغلان به حرفه شريف معلمي را به اخلاق نبوي بيارايد.

دوازدهم ارديبهشت، دومين روز از هفته آموزش، همچنين سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري و روز معلم است. به همين مناسبت به روان پاک آن شهيد گرامي درود مي فرستم و ياد تمامي شهداي عرصه علم و فناوري را گرامي مي دارم. اين روز همچنين با روز جهاني کار و گارگر، قرين و همراه است، که اين همراهي به نوعي تداعي کننده پيوند ناگسستني آموزش و کار از يک سو و کار آفريني و تاثير گذاري دو قشر کليدي جامعه است. در سايه همين پيوند است که مي‌توان با قاطعيت عنوان کرد که آموزش در وجه عام و آموزش عالي در وجه خاص، بستر و زمينه لازم براي اجراي اقتصاد مقاومتي است.

مرور اجمالي وضعيت کنوني آموزش عالي ايران، با توجه به شواهدي همچون استقرار و فعاليت حدود 3000 دانشگاه، مرکز و واحد آموزش عالي در سراسر کشور، اشتغال به تحصيل متجاوز از 4 ميليون و 800 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌هاي مختلف تحصيلي، توسعه قابل توجه دوره‌هاي تحصيلات تکميلي و مجموعه دستاوردهاي علمي حاصل از فعاليت‌هاي دانشگاهي، از پيشرفت علمي کم سابقه طي سه دهه اخير نشان دارد که اين همه را بايد مرهون خدمات اعضاي هيئت علمي دانشمند و دانشجو پرور از يک سو و دانشجويان متعهد و با انگيزه و همکاران خدوم آموزش عالي کشور از سوي ديگر دانست. به اين لحاظ اين وزارت قدرشناس زحمات همه بزرگواراني است که به رغم وجود تنگناها و کمبود‌ها، با همت و تلاشي وصف ناشدني برنامه هاي آموزش دانشگاهي و به تبع آن برنامه توسعه علمي کشور را به گونه‌اي افتخار آفرين پيش مي برند

در هفته‌اي که به نام آموزش و بزرگداشت مقام معلم نام گذاري شده است، لازم مي‌دانم ضمن تجديد عهد با استاد شهيد مرتضي مطهري و ديگر شهداي عرصه علم و فناوري، در برابر تمام استادان بزرگي که عرصه علم و عمل را در هم آميخته و براي فتح قله‌هاي توسعه علمي و رساندن کشور به رتبه اول علم و فناوري در منطقه و مرجعيت علم وفناوري در جهان، از هيچ کوششي فروگذار نمي کنند، سر تعظيم فرود آورم و از درگاه خداوند عليم و حکيم براي يکايک آنان توفيق روز افزون و بالندگي مستمر علمي آرزو کنم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها