دکتر علی‌اکبری: ایلام به دروازه‌ی دیپلماسی تبدیل شده است

خانه خبرها

رييس دانشگاه ايلام گفت: جشنواره فرا مرزي تنها مربوط به اهالي مطبوعات استان نيست و همه بايد به اجراي آبرومندانه‌ي آن کمک کنيم.

به گزارش خبرنگارروابط عمومي، دکتر محمدعلي‌اکبري، در نشست هماهنگي براي برگزاري جشنواره فرا مرزي مطبوعات اظهار داشت: برگزاري جشنواره‌‌اي در  اين گستره‌ي جغرافيايي که بسياري از محورهاي آن موضوعات، نه تنها منطقه‌اي بلکه جهاني است همدلي و همکاري بين تمام دستگاه‌هاي اجرايي را مي‌طلبد که دانشگاه ايلام هم در اين رويداد از هيچ تلاشي دريغ نخواهد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه جايگاه استان با برگزاري چنين برنامه‌هايي ارتقاء خواهد يافت، تصريح کرد: اين برنامه تنها مربوط به اهالي مطبوعات استان نيست و همه بايد به اجراي آبرومندانه‌ي آن کمک کنيم.

رييس دانشگاه ايلام گفت: برگزاري اين رويداد فرهنگي که منبعث از نگاه دولت تدبير و اميد است استان ايلام را که به مدد دفاع مقدس و اربعين، بيش از پيش شناخته شده است، به دروازه ديپلماسي تبديل کرده و اميدواريم در اين رويداد استان ايلام و به تبع آن مطبوعات محلي خوش بدرخشند و شايستگي خود را براي پذيرفتن رسالت‌هاي سنگين‌تر نشان دهند.

استاندار ايلام بر اهميت اقتصادي، اجتماعي و سياسي جشنواره فرامرزي مطبوعات تأکيد کرد.

مهندس محمدرضا مرواريد، استاندار محبوب ايلام در اين نشست هماهنگي براي برگزاري جشنواره فرامرزي مطبوعات که با حضور جمعي از مديران کل و اعضاي شوراي سياست‌گذاري جشنواره برگزار شد، اظهار کرد: اين کار تنها به خانه مطبوعات يا ارشاد مربوط نمي‌شود بلکه همه‌ي دستگاه‌ها بايد به برگزاري هر چه بهتر اين رويداد فرهنگي کمک کنند.

وي بر مرور کارشناسي وظايف مشخص‌شده براي هر دستگاه تأکيد کرد و گفت:دقت نظر در محورهاي جشنواره ابعاد مهم اقتصادي، اجتماعي و سياسي آن را بيشتر نمايان مي‌کند.

جشنواره فرامرزي مطبوعات روزهاي 27، 28 و 29 ارديبهشت با حضور استان‌هاي جدار مرزي ايران و عراق در ايلام برگزار مي‌شود.

مرز مشترک، چالش‌ها، تهديدها و فرصت‌هاي پيش رو، راه‌ها و موانع توسعه و امنيت پايدار منطقه، راه‌هاي تقويت همگرايي استان‌هاي منطقه و گسترش بيش از پيش مبادلات بر پايه اشتراکات تاريخي، فرهنگي و مدني، راه‌ها و موانع توسعه اقتصادي منطقه با عطف توجه به فرصت‌ها و تهديدهاي مرز مشترک و ظرفيت مناطق آزاد تجاري، مسئله تروريسم در منطقه، عوامل، چالش‌ها، پيامدها و راه‌هاي مقابله با آن، خشونت و افراط‌گرايي در منطقه، عوامل، چالش‌ها و راهکارها و مسئله محيط‌زيست و بحران‌هاي پيش رو (آب، جنگل‌ها، ريزگردها) عوامل، چالش‌ها و راهکارها ازجمله محورهاي اين جشنواره است

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها