نشست مشترک رئیس دانشگاه ایلام با رؤسای دانشگاه فنی وسطی و انستیتو فنی کوت عراق برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، نشست مشترک دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام، دکتر ماجد حميد مجيد، رييس دانشگاه فني وسطي و دکتر فرحان بنيه، رئيس انستيتو فني کوت با حضور هيئت رئيسه دانشگاه و رؤساي دانشکده ها در دانشگاه ايلام برگزار شد.

رييس دانشگاه ايلام: جذب دانشجوي عراقي ماموريتي است که از سوي وزارت علوم به دانشگاه ايلام محول شده است.

دکتر علي‌اکبري: دانشگاه ايلام در ماموريتي که وزارت علوم براي بين‌المللي شدن تعيين کرده است مجدانه به دنبال جذب دانشجو از کشور عراق است.

وي با بيان اينکه در همين راستا به کشور همسايه، عراق و به ويژه استان واسط توجه بيشتري داريم، افزود: دلايل متعددي براي اين ارتباط وجود دارد زيرا در ايلام جامعه قابل قبول عرب زبان وجود دارد و  در سفري که به واسط داشتيم متوجه شديم بسياري از مردم کوت اصالتا ايلامي هستند و يا در ايلام اقوامي دارند.

رييس دانشگاه ايلام اضافه کرد: به دليل وجود اشتراکات فرهنگي، مذهبي و قومي بدون شک در آينده نزديک شاهد پذيرش دانشجو از اين منطقه خواهيم بود.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به اينکه در بازديدي که از انستيتو تکنولوژي وسطي داشتيم به اين نتيجه رسيديم که بين فعاليت هاي اجرايي دانشگاه ما و انستيتو مطابقت زيادي دارند، خاطرنشان کرد: به همين دليل در جمع حاضر روساي دانشکده‌ها هستند و مطلوب است که امروز از دانشکده علوم پايه و کشاورزي بازديد شود و فردا نيز از دانشکده فني مهندسي بازديد بعمل آيد.

وي با تاکيد بر اينکه حاصل اين رفت و آمد ها بايد براي هر دو دانشگاه مفيد باشد، گفت: دانشگاه ايلام صميمانه و صادقانه مايل است افتخار ميزباني اولين گروه دانشجويان عراقي را داشته باشد و خوشبختانه امکان  بورس کردن آنها نيز وجود دارد.

رييس دانشگاه عنوان کرد: در دانشگاه ايلام به فکر خدمات ويژه آموزشي ، پژوهشي و رفاهي براي دانشجويان هستيم و همکاراني راکه مسلط به زبان عربي و انگليسي هستند در بخش اساتيد و کارکنان ساماندهي کرده ايم.

دکتر ماجد حميد مجيد، رئيس دانشگاه التقنيه الوسطي عراق نيز در اين نشست با اشاره به اينکه مناسبت خوبي است که امروز در حضور بزرگان دانشگاهي هستيم، اظهار کرد: من از کوت آمدم، بسيار مسير راحت، خوب و نزديکي است که اميدوارم روابط ما بيش از پيش شود و البته ما در عراق نيز به برقراري بيشتر اين رابطه نياز داريم.

وي با بيان اينکه من خودم در دي ماه سال گذشته به دعوت وزارت علوم ايران به تهران آمدم و از دانشگاه‌هاي تهران و مشهد بازديد کرديم، عنوان کرد: در جريان اين بازديدها شاهد پيشرفت‌هاي علمي زيادي بوديم، اين ارتباطات از همه نظر مشخص و هويدا است و انتظار داريم تفاهم‌نامه‌اي در اين راستا امضا شود و فقط روي تاقچه گذاشته نشود بلکه وارد فاز عملياتي گردد.

رييس دانشگاه التقنيه الوسطي عراق ادامه داد: دوست داريم در تخصص‌هاي مشابه دو دانشگاه پيوندمان را مستحکم کنيم، ايده‌هاي زيادي داريم که در نشست‌هاي خاص با شرکت متخصصان فني‌مان پيگيري و عملي کنيم.

دکتر مهدي فرحان بنيه، رييس انستيتو فني کوت نيز در اين نشست با حضور رييس و روساي دانشکده‌هاي دانشگاه ايلام اظهار کرد: آموزشکده کوت نزديک‌ترين فاصله و مشابهت را با دانشگاه ايلام دارد که انتظار داريم پايه ارتباط از ما شروع شود و بعد از اينکه هيئت دانشگاه ايلام به دانشگاه ما آمدند نتايج اين نشست را حضور رييس منتقل کرديم.

وي افزود: بعد از ارائه اين گزارش ايشان خرسندي خود را اعلام کردند و همانند شما در انتظار يک رابطه مثال‌زدني هستيم به طوري که دانشگاه‌هاي ديگر عراق را با ثمره خوب آشنا کنيم.

رييس انستيتو فني کوت اضافه کرد: براي زيارت اربعين با مشارکت دانشجويان مي توانيم ميزباني اين هيئت را داشته باشيم چرا که کوت در مسير نجف و کربلا قرار دارد..

اهداء نماد  دانشگاه التقنيه الوسطي عراق به دکتر علي اکبري توسط دکتر ماجد حميد مجيد و بازديد از امکانات و آزمايشگاه‌هاي دانشکده‌هاي علوم‌ پايه، کشاورزي و آزمايشگاه مرکزي دانشگاه از برنامه‌هاي اين ديدار بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها