وزیر علوم : جوانان مهم ترین سرمایه معنوی جامعه هستند

خانه خبرها
وزير علوم : جوانان مهم ترين سرمايه معنوي جامعه هستند

دکتر محمد فرهادي ، وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تاکيد بر اين که جوانان مهم ترين سرمايه معنوي جامعه هستند، گفت: جوان سالم محور توسعه پايدار در جامعه است و المپياد ورزشي فرصت مغتنمي است که پيام اهميت سالم زيستن را به گوش همنوعان برساند.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم ،دکتر محمد فرهادي شامگاه سه شنبه در آيين آغاز سيزدهمين المپياد فرهنگي، ورزشي دانشجويان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي کشور در دانشگاه فردوسي مشهد اظهار داشت : دانشجويان ايراني در آخرين المپياد جهاني ورزش دانشجويان حضوري جدي و قدرتمند داشتهه و رتبه نهم را بين 146 کشور کسب کردند.

وزير علوم برگزاري المپيادهاي فرهنگي ورزشي دانشجويي را ادامه روند توسعه و پيشرفت کشور دانست و افزود: يکي از مهم ترين وظايف دولت براي نيل به توسعه همه جانبه کشورارتقاي نقش جوانان بوده و اين مهم در گرو سلامت جسمي ، توانمندي روحي و افزايش اعتماد به نفس اين قشر است.

وي در ادامه گفت: تاکيد اين وزارتخانه بر ارتقاي ورزش دانشگاهي با فراهم سازي امکانات ورزشي است و ورزش همگاني بايد در دانشگاه ها مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: سرانه ورزشي در مراکز آموزش عالي و دانشگاه هاي کشور در حال حاضر يک متر مربع است که اميد است تا پايان برنامه ششم به يک و نيم متر برسد.

دکتر فرهادي در ادامه مشارکت دانشجويان در نظام تصميم سازي گروهي امور ورزشي، تکميل فضاهاي ورزشي نيمه ساز، تجهيز 100 خوابگاه دانشجويي به وسايل ورزشي و تندرستي، رتبه بندي کيفي فضاها و امکانات ورزشي دانشگاه ها را از برنامه هاي وزارت علوم در بخش تربيت بدني و ورزش دانشجويي برشمرد. وي همچنين اجراي طرح پايش سلامت جسماني دانشجويان در سه سطح آمادگي جسماني، تندرستي و شناسايي ناهنجاري هاي قامتي و توجه به دروس عمومي تربيت بدني يک و دو و اهتمام به شناسايي استعدادهاي ورزشي دانشجويان را از ديگر برنامه هاي وزرات علوم در اين خصوص دانست.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود با اظهار اميدواري از اينکه دانشجويان ورزشکار در کنارتلاش و رقابت سالم ورزشي ، برکت همجواري با بارگاه امام رضا (ع) را وجهه همت خود قرار دهند ، گفت : انتظارم از شما دانشجويان عزيز و فرهيخته ، استفاده کامل از فرصت المپياد براي پذيرش قواعد زندگي ، ارتقاي زمينه يادگيري مهارت هاي اجتماعي ، رعايت شئون ، اخلاق و ارزش هاي اسلامي و اولويت رفاقت ها در کنار رقابت ها است .

دکتر فرهادي در پايان از همه دست اندر کاران برگزاري سيزدهمين المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان پسر قدرداني کرد.

اجراي نمايش تازيانه بهرام با الهام از شاهنامه فردوسي، اجراي موسيقي محلي و سنتي توسط هنرمندان شهرستان خواف، اهتزاز پرچم المپياد و دانشگاه فردوسي مشهد، رژه دانشجويان، قرائت سوگندنامه، روشن کردن و حمل مشعل المپياد و اجراي مراسم آتش بازي از بخش هاي مختلف آيين آغاز به کار اين المپياد بود.

اين المپياد تا 19 مرداد ادامه مي يابد و حدود سه هزار و پانصددانشجوي پسر در ده رشته به رقابت مي پردازند.

گفتني است در اين مراسم استاندار خراسان رضوي ، فرمانده نيرويي انتظامي خراسان رضوي ، رئيس سازمان امور دانشجويان ،رئيس پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي ، رئيس دانشگاه فردوسي و مدير کل تربيت بدني سازمان امور دانشجويان نيز حضور داشتند .

?

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها