معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه کارآمد، کشور را از جنبه‌های مختلف بیمه می‌کند.

خانه خبرها
معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام گفت: دانشگاه کارآمد، کشور را از جنبه‌هاي مختلف بيمه مي‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين «سيدمحمدباقر هاشمي» در حاشيه‌ي طرح ضيافت انديشه  که به مدت 5روز در شهر قم  و با حضور61نفر از اعضا هيئت‌علمي دانشگاه‌هاي ايلام و علوم پزشکي برگزار شد، اظهار کرد: اجراي اين طرح با اهدافي مانند ارتقاي سطح علمي ، فرهنگي، سياسي ، افزايش سطح معرفت ديني ،کمک به گسترش فرهنگ رفتار گروهي ، افزايش همبستگي  بين اساتيد و افزايش تأثيرگذاري اساتيد در مسائل مختلف جامعه  برگزار شد.

 

وي با بيان اينکه تو جه به اهميت و جايگاه اعضاي هيات علمي در تربيت نيروي انساني مومن و متخصص در تحقق دانشگاه تمدن ساز اسلامي و تحقق اهداف سند چشم‌انداز توسعه از اهداف اين طرح است، تصريح کرد: توصيه‌هاي امام عظيم‌الشان،معمار کبير انقلاب اسلامي مبني بر اينکه «دانشگاه مبدأ تحولات است» و«از دانشگاه بايد سرنوشت يک ملت تعيين شود» بايد سرلوحه‌ي کار دانشگاهيان باشد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين هاشمي تأکيد کرد: اساتيد دانشگاه بدانند که با ساختن دانشگاه ، کشورشان را بيمه کرده‌اند و بايد به اين مسئله توجه داشته باشند که اگر دانشگاه اسلامي شود براي کشور و جامعه  مفيد است و ايجاد يک دانشگاه مستقل، يک مملکت مستقل و يک فرهنگ مستقل مي‌سازد.

 

وي تصريح کرد: مطالبات مقام معظم رهبري از دانشگاه‌ها و اساتيد دانشگاه مبني بر شاگرد پروري، تهذيب نفس، مقابله با جنگ نرم و تحسين بصيرت و دشمن‌شناسي و حضور در همه صحنه‌ها و طرح دانش‌افزايي و توانمندسازي اعضاي هيات علمي و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي در چارچوب خاص خود برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين هاشمي بيان داشت: اين طرح با برنامه هاي متنوع و مختلفي  در چند بخش کار خود را دنبال کرد از جمله دربخش آموزشي  که با حضور دکتر خسرو پناه و دکتر خليليان ،مباحث مباني انديشه اسلامي و معرفت شناسي اجرا گرديد  که اساتيد درباره ابعاد اين طرح به بحث و هم انديشي پرداختند.

دربخش ديگري حجت اسلام والمسلمين مستشاري مباحثي پيرامون تقويت باورها وهويت ديني و ملي و شاگرد پروري، ايجاد نشاط و اميد به زندگي در کشور با رويکرد وحدت ملي به ايراد سخن پرداختند.

وي گفت:همچنين استفاده از برنامه هاي فرهنگي ،  مذهبي ، تبليغي در حرم حضرت معصومه با حضور کارشناسان مذهبي اعم از دکتر رفيعي ، فرحزاد و .. و نمازهاي جماعت در سه نوبت و استفاده از برنامه هاي قراني حرم مطهر در دستور کار اين ضيافت قرار گرفت.

همچنين در اين مدت بازيد هايي از مخزن کتابخانه  آيت الله العظمي نجفي مرعشي، پژوهشگاه دفتر تبليغات اسلامي، نمايشگاه کتاب ، مرکزتحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي وکارگاه ساخت ضريح متبرک امامان عسکرين(ع) صورت گرفت که با استقبال شرکت کنندگان در اين طرح انجام شد

معاون فرهنگي نهاد درمراسم اختتاميه باتقديروتشکراز دکترعلي اکبري رئيس محترم دانشگاه ،دکترموسوي مقدم ودکترعلي محمدي روساي محترم هم انديشي وتمام همکاران عزيزفرهنگي طرح ضيافت از همراهي وهمکاري اين عزيزان تشکرنمود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها