دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام

خانه خبرها
ديدار وزير علوم، تحقيقات و فناوري با نماينده ولي‌فقيه در استان ايلام و امام جمعه ايلام

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در سفر خود به ايلام با حجت الاسلام و المسلمين لطفي نماينده ولي‌فقيه در استان ايلام و امام جمعه ايلام ديدار کرد در اين ديدار دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام، مهندس شادمهر کاظم‌زاده، منتخب مردم در مجلش شوراي اسلامي، دکتر غلامرضا غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و جمعي از مسؤلان استان حضور داشتند.

وزير علوم: دانشگاه ايلام بايد از موقعيت خود براي جذب دانشجوي خارجي استفاده كند

دکتر محمد فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اين ديدارتظهار داشت: دانشگاه ايلام به خاطر موقعيت جغرافيايي و همسايگي با کشور عراق، از فرصت خوبي  براي جذب و تربيت دانشجو عراقي برخوردار است.

دکتر محمد فرهادي  در آغاز اين ديدار ضمن ابراز خوشحالي از حضور در استان ايلام و آغاز سال تحصيلي دانشگاهها، اظهار داشت: دانشگاه ايلام دانشگاه انقلاب است و پس از پيروي انقلاب اسلامي اين دانشگاه به‌صورت جدي فعاليت خود را در عرصه علمي آغاز کرده و امروز به جايگاه قابل قبولي رسيده است

وزير علوم گفت: همت همه ما بر اين است كه امكانات زيرساختي آموزشي و پژوهشي دانشگاه ايلام را تقويت كنيم تا توسعه اين دانشگاه شتاب بگيرد .

دكتر فرهادي تجهيز ازمايشگاههاي علمي ،حمايت از دانشجويان  مستعد استان، افزايش اعطاي تسهيلات رفاهي و خوابگاهي دانشجويان از اهداف سفر به استان ايلام  برشمرد و با بيان اينکه حدود 6 هزار دانشجو در اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند، افزود: اين دانشگاه در چارچوب برنامه جديد علمي، زيربنايي، توسعه‌اي  و بر اساس نياز، حرکت و سعي در تربيت دانشجوي كار آفرين براي مملکت دارد.

دكتر فرهادي با تأکيد بر اينکه استعدادهاي خوبي در استان ايلام وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگي، اجتماعي،اقتصادي و علمي به‌صورت جدي در اين دانشگاه موردتوجه است که اميدواريم با تخصيص اعتبار مناسب به اين دانشگاه، مشکلات آن رفع و زيرساخت‌ها آن توسعه يابند.

وزير علوم  با تبريك هفته دفاع مقدس گفت: تلاش در سنگر علم امروز دست‌کمي از تلاش ديروز در سنگر دفاع مقدس و پشت خاک‌ريزها ندارد و ايلام به خاطر موقعيت جغرافيايي همسايگي با کشور عراق دارد مي‌تواند از اين فرصت براي جذب و تربيت دانشجوي عراقي استفاده کند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام : دانشگاهيان کليد خودکفايي علمي کشور هستند

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در ديدار با وزير علوم گفت: خودکفايي علمي به عنوان يکي از مولفه هاي استقلال کشور به دست توانمند دانشجويان و دانشگاهيان محقق مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين لطفي در اين ديدار بيان داشت: ايلام قدمگاه ميليون ها زائر اربعين حسيني و همسايه يک کشور مسلمان است و روابط حسنه اي در سطوح مختلف با کشور عراق دارد بنابراين اگر دانشگاه ايلام را ارتقا دهيم زمينه براي پذيرش دانشجويان عراقي نيز در اين استان فراهم مي شود

وي ادامه داد: با توجه به اينکه مسئولان عراقي خواستار ارتباط علمي با ايلام هستند تجهيز دانشگاه ايلام زمينه برقراري ارتباط علمي با کشور عراق را  فراهم مي کند ضمن اينکه در حوزه علميه هم برنامه هايي براي ارتباط با حوزه هاي عراق در نظر گرفته شده است.

وي افزود: دانشگاه ايلام در رديف دانشگاه هاي بزرگ کشور قرار دارد و اگر زمينه رشد و تعالي اين دانشگاه فراهم شود مي تواند در صحنه هاي ملي و بين المللي حضوري درخشان داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمين لطفي با اشاره به شعار سال گفت: يکي از مخاطبان اصلي اين شعار جامعه دانشگاهي است که براي تحقق آن بايد گام هاي محکم و عملي بر دارند

وي با بيان اينکه دشمن اميد خود را بر تحريم و فشار اقتصادي گذاشته است، افزود: با وجود ملت هوشيار ايران، دشمن نمي تواند کاري از پيش ببرد ضمن اينکه اين چالش بايد به دست با کفايت دانشجويان وجامعه علمي كشور حل شود

حجت الاسلام لطفي افزود: دانش هسته اي مرهون تلاش هاي دانشگاهيان است دانشي که در انحصار ابر قدرت ها بود ولي با اين پيروزي بزرگ در عرصه هاي علمي هم اکنون ايران نيز داراي دانش صلح آميز اتمي است.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها