گفتگو با مؤلف کتاب آفات درختان میوه

خانه خبرها

دکتر مجيد ميراب بالو، عضو هيأت علمي دانشکده کشاورزي و مؤلف کتاب آفات درختان ميوه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي اظهار داشت: اين کتاب مشتمل بر 10 فصل و (327 صفحه) مي‌باشد كه در آن به آفات درختان ميوه با ذكر گياهان ميزبان، شكل‌شناسي، زيستشناسي و روش‌هاي كنترل پرداخته و براي هر مورد از آن‌ها نيز عكس‌هاي رنگي قرار داده شده تا خوانندگان عزيز بتوانند درك بهتري از مطالب آورده شده داشته باشند. همچنين در اين كتاب، اطلاعات مورد نياز دانشجويان گياهپزشكي و ساير رشته هاي كشاورزي، كارشناسان و مروجان بخش كشاورزي و باغداران، حتي‌الامكان فراهم مي‌باشد.

عضو هيأت علمي دانشکده کشاورزي افزود: اين کتاب، اولين بار با تيراژ 2000 جلد در سال 1387 توسط انتشارات مرز دانش تهران به چاپ رسيد و با توجه به عدم وجود چنين مجموعه اي در کتاب‌هاي دانشگاهي ايران، به ترتيب در سال‌هاي 1389، 1391 و 1393 چاپ‌هاي دوم تا چهارم آن با همان تيراژ به بازار عرضه شد.

وي گفت: در حال حاضر نيز، با توجه به ورود برخي از آفات جديد به کشور ايران، همچنين تغييرات در سموم شيميايي موجود در بازار، و بکارگيري روش‌هاي جديد که در کنترل برخي از آفات صورت گرفته است، تصميم به بازنگري اين کتاب گرفته شد.

دکتر مجيد ميراب بالو خاطر نشان کرد: تاکنون کتاب‌هاي ديگري از جمله حمايت جنگل (با معرفي آفات درختان جنگلي)، آفات و بيماري‌هاي درختچه ها و گياهان زينتي، حشره شناسي و دفع آفات، آفات و بيماري‌هاي محصولات گلخانه اي، آفات و بيماري‌هاي توتت فرنگي، جوندگان و پرندگان خسارتزاي محصولات کشاورزي، و آفات و بيماري‌هاي گل‌هاي آپارتماني به واسطه تحقيقاتش به چاپ رسيده است.

شايان ذکر است کتاب آفات درختان ميوه در ده فصل آفات درختان ميوه دانه دار، آفات درختان ميوه هسته دار، آفات انگور و توت، آفات انار، آفات زيتون، آفات خشکبار، آفات خرما، آفات انجير، آفات مرکبات و آفات ميوه هاي گرمسيري مورد بررسي قرار گرفته است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها