اختتامیه دومین استارت آپ ویکند استان ایلام برگزار شد.

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دومين استارت آپ ويکند ايلام باعنوان گردشگري و صنايع دستي با حضور مسئولين استاني و معرفي سه ايده برتر خاتمه يافت.

در اين رويداد که سه روز ادامه داشت،  107 نفر از دانشجويان و فارغ التحصيلان جوان دانشگاهي با ارائه 35 ايده در رويداد حضور داشته که در قالب 10 تيم به رقابت پرداختند.

 در پايان سه روز تلاش و رقابت ايده لوکاگرام به عنوان تيم برتر،  ايده تور VR  بعنوان تيم دوم، و ايده ونشک برنده سوم شناخته شدند.

شايان ذکر است تيم شايسته تقدير اين استارت آپ ويکند تيمEWT معرفي شد..

دکتر محمد علي اکبري: دانشگاه ايلام، در راستاي تعهدي که به توسعه استان دارد، نقش آفريني خود در جهت رسيدن به اين هدف را وظيفه مي داند

دکتر علي اکبري،  رئيس دانشگاه ايلام گفت: امروزه شاهد تحولات چشمگيري در حوزه آموزش عالي استان هستيم، که حاصل زحمات اساتيد و اعضاء فعال هيئت علمي مراکز دانشگاهي است.

وي با اشاره به برگزاري آزمون دکترا در ايلام، و حضور 3 هزار شرکت کننده در اين آزمون، تصريح کرد: متوسط نسبت شرکت کنندگان در آزمون دکترا کشور 2 در هزار است، که اين نسبت در استان ايلام، بيش از 5 نفر مي باشد، که اين نسبت 2و نيم برابر متوسط کشور است.

رئيس دانشگاه ايلام، با اشاره به فعاليت ايده پردازان در سه روز برگزاري استارت آپ ويکند گردشگري در اين مرکز آموزش عالي اشاره و بيان کرد: اين رويداد حاصل تلاش مديريت استان، ميراث فرهنگي و گردشگري ، پارک علم و فناوري استان و بخش خصوصي کيانا بود که با هدف ايجاد کسب و کار در حوزه گردشگري برگزار شد.

دکتر علي اکبري با بيان استعدادها و ظرفيت هاي بالقوه موجود در دانشگاه ها، اظهار داشت: دانشگاه ايلام، در راستاي تعهدي که به توسعه استان دارد، نقش آفريني خود در جهت رسيدن به اين هدف را وظيفه مي داند و تلاش مي کند فعاليت هاي اثر گذار خود را متناسب با نيازهاي استان برنامه ريزي نمايد.

رئيس دانشگااه ايلام، تصريح کرد: تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکترا، نشان داد که استان ايلام، از استان هاي باسواد کشور است، اما از آمار بالاي بيکاري فارغ التحصيلان نيز رنج مي برد.

وي با اشاره به تجربه برگزاري استارت آپ ها در راستاي ايجاد اشتغال هاي نوپا در کشور بيان کرد:  صرف نظر از ارائه ايده هاي مرتبط و مناسبي که در اين رويداد بيان مي شود، اميد است اين برنامه در راستاي رفع معضل بيکاري استان، و استفاده از ظرفيت گردشگري در حوزه هاي مختلفي چون گردشگري مذهبي، طبيعي، تاريخي و جنگ مثمر ثمر واقع شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها