نشست معاونین پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه‌های منطقه 5 کشور برگزار شد

خانه خبرها
نشست معاونين پشتيباني و منابع انساني دانشگاه‌هاي منطقه 5 کشور  برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، نشست معاونين پشتيباني و منابع انساني دانشگاه‌هاي منطقه 5 و مديران دفاتر بودجه کشور در دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد علي‌اکبري: پذيرش دانشجو در دانشگاه ايلام در حال هدفمند شدن

رئيس دانشگاه ايلام با تاکيد بر اينکه مبناي کار ما در دانشگاه، حرفه‌اي‌گري و اداره حرفه‌اي دانشگاه است، گفت: هدفمند کردن رشته‌ها در دانشگاه را متناسب با توسعه استان در نظر گرفته‌ايم.

دکتر محمد علي‌اکبري، ضمن خير مقدم به  معاونين مالي و پشتيباني و مديران دفاتر بودجه دانشگاه‌هاي منطقه 5 کشور  اظهار کرد: در دوره مديريتي جديد دانشگاه ايلام، دانشگاه را از تک قطبي و تک ساحتي به سمت دانشگاهي جامع سوق داديم و خوشبختانه امروز يکي از دانشگاه‌هاي با ثبات هستيم.

وي با بيان اينکه استقلال دانشگاه يکي از برنامه‌هاي مهم ما در برنامه‌ريزي‌ها بود، افزود: در حال حاضر در دانشگاه ايلام بالغ بر 6 هزار  نفر دانشجو از مقطع کارداني تا دکتري مشغول فعاليت هستند که از توان نزديک به 200 عضو هيئت علمي براي تربيت اين دانشجويان استفاده مي‌شود.

رئيس دانشگاه ايلام با تاکيد بر اينکه مبناي کار ما در دانشگاه حرفه‌اي‌گري است و اداره حرفه‌اي دانشگاه را در سرلوحه کار خود قرار داده‌ايم، عنوان کرد: ما در دانشگاه ايلام براي همه پست‌هاي مديريتي زمان تعيين مي‌کنيم.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به اينکه در حوزه معاونت آموزشي به سمت هدفمند کردن رشته‌ها و توسعه آموزش عالي حرکت مي‌کنيم، تصريح کرد: متوسط جذب هيئت علمي در سنوات گذشته سالانه 7 نفر بود که در طي 3 سال اخير به 20 نفر رسيد که به نوبه خود اقدامي بي‌نظير است که البته هدفمند کردن رشته‌ها متناسب با توسعه استان در نظر گرفته شده است.

وي به تدوين سند چشم‌انداز دانشگاه ايلام اشاره و اضافه کرد: يکي از برنامه‌هاي تنظيم شده در اين سند، جذب دانشجويان خارجي به ويژه دانشجويان عراقي بود که در مرحله نخست با موفقيت تحقق يافت و تا پايان سال نيز گروه دوم دانشجويان عراقي را جذب خواهيم کرد.

رئيس دانشگاه ايلام يادآور شد: در جذب اعضاي هيئت علمي بومي گزيني را در سرلوحه کار خود قرار داديم و از ظرفيت جوانان تحصيلکرده و متعهد استان استفاده کرديم.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه معاونت پژوهشي دانشگاه ايلام و برگزاري همايش ايده‌هاي ثروت‌ساز، استارت آپ و ... اظهار کرد: دانشگاه ايلام به گراني‌گاه پژوهش استان تبديل شده و از طريق برقراري ارتباط با خارج از دانشگاه با تقويت مرکز رشد و مرکز ارتباط با صنعت و جامعه توانسته پاي بسياري از دستگاه‌هاي اجرايي استان را در دانشگاه باز کند.

وي بناي کار در حوزه فرهنگي دانشگاه ايلام را پرهيز از تک صدايي و استفاده از توان همه طيف‌هاي دانشجويي اعلام و عنوان کرد: برنامه‌هاي ما در دانشگاه، دانشجو محور شده و دانشجويان در بخش‌هاي مختلف پاي کار آمده‌اند.

رئيس دانشگاه ايلام در پايان با بيان اينکه به دليل قرابت‌هاي مختلف در دانشگاه‌هاي منطقه 5 مي‌توانيم تصميمات مشترک بگيريم و براي ساير دانشگاه‌ها الگو باشيم، گفت: وجود مشابهات مختلف در اين دانشگاه‌ها مي‌تواند باعث همکاري‌هاي بيشتر و تقويت روابط و پيشرفت علمي دانشگاه‌ها شود. 

دکتر احمد ملابهرامي، معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه  ايلام ضمن عرض خير مقدم و ابراز خرسندي از ميزباني اين نشست مطالبي در خصوص اوراق صکوک اجاره و مواردي در خصوص بودجه مطرح نمود.

و  در ادامه دکتر جعفري، معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه  لرستان و دبير شوراي معاونين اداري و مالي منطقه 5 دستور جلسه را اعلام کردو و همچنين دکتر ميزا بزرگ، مدير کل دفتر برنامه و بودجه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بصورت ويدئو کنفرانس در جلسه شرکت کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها