دکتر امید:دانشگاه‌ها می توانند به ازای هر عضو هیئت علمی یک کارمند داشته باشند

خانه خبرها
دكتر اميد:دانشگاه‌ها مي توانند به ازاي هر عضو هيئت علمي يك كارمند داشته باشند

معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم گفت: نسبت استاندارد و مطلوب تعداد كاركنان دانشگاهها و مراكز آموزش عالي در وزارت علوم تعيين شده است و بر همين اساس، دانشگاهها مي توانند به ازاي هر عضو هيئت علمي يك كارمند داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي ، دكتر محمد حسين اميد در نشست روساي كميسيون هاي دائمي هيئت هاي امناي دانشگاهها گفت: مذاكرات براي تعيين سهميه جذب نيروي انساني آموزش عالي با سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور نهايي شده است و با ابلاغ آن، سهميه مورد نياز دانشگاهها و موسسات پژوهشي بر اساس نسبت يك به يك توزيع خواهد شد.

معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم گفت: چابك سازي  سازماني و كاهش تشكيلات ستاد وزارت با اجراي برنامه هاي دولت الكترونيك و برون سپاري خدمات به بخش خصوصي از برنامه هاي اصلي وزارت علوم است و دانشگاهها مي توانند با  برنامه هاي تشويقي مانند بازنشستگي بيش از موعد و بازخريد تشويقي نسبت به كاهش نيروي انساني خود اقدام كنند.

وي افزود: ايجاد يا گسترش تشكيلات و شروع طرح هاي عمراني جديد نيز در دستور كار امسال وزارت علوم نيست و اين وزارت  تنها از آن دسته از طرح هاي عمراني حمايت مي كند كه توسط خيرين آموزش عالي شروع شده باشند.

دكتر اميد با تاكيد بر ضرورت تدوين برنامه راهبردي و طرح جامع در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي گفت : دفتر برنامه، بودجه و تشكيلات معاونت اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم امادگي دارد تا به دانشگاهها در زمينه تدوين صحيح اين برنامه ها كمك كند و برنامه ها را از نظر انطباق با اسناد بالادستي، ارزيابي و مشاوره لازم را ارائه دهد.

وي افزود: همه دانشگاهها ملزم هستند در سال جاري حسابداري تعهدي را كامل كنند .

معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم تاكيد كرد: سال جاري سال تنوع بخشي به منابع تامين  بودجه دانشگاهها است و دانشگاهها بايد تلاش كنند از محل فعاليت هاي پژوهشي، فروش خدمات آزمايشگاهي ، كارگاهي ، قرارداد با صنايع ، شهريه دانشجويي و .. در آمدهاي اختصاصي خودرا افزايش دهند  و از اتكا به بودجه هاي دولتي بكاهند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها