در دیدار 5 ساعته صریح و صمیمانه با دانشجویان مطرح شد؛12 توصیه مهم رهبر انقلاب درباره وظایف تشکل های دانشجویی

خانه خبرها
در ديدار 5 ساعته صريح و صميمانه با دانشجويان مطرح شد؛12 توصيه مهم رهبر انقلاب درباره وظايف تشکل هاي دانشجويي

درديدار جمعي از دانشجويان و نمايندگان تشکل‌هاي دانشجويي با رهبر انقلاب ، معظم له درباره وظايف تشکل هاي دانشجويي12توصيه مهم ايراد نمودند.
به گزارش روابط عمومي و به نقل ازپايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،بيش از هزار دانشجو از جمله نمايندگان تشکلهاي مختلف دانشجويي، عصر روز شنبه در ديداري صميمانه و صريح با حضرت آيت الله خامنه اي، حدود 5 ساعت از دغدغه هاي دانشجويي، فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي نسل جوان سخن گفتند و ديدگاههاي رهبري انقلاب را درباره «مسائل دانشجويي و دانشگاهي، وظايف مهم دانشجويان در روند مقاومت ملت و موضوعات و مسائل مختلف روز»، از زبان ايشان شنيدند.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با تأکيد بر اينکه ديدارهاي رمضاني با دانشجويان حقيقتاً شيرين و مطلوب است، گفتند: مطالب متنوع و ديدگاههاي متفاوتي که در اين ديدار مطرح شد، خوب و لذت بخش بود و نشانگر رشد سطح فکري و مطالبات قشر دانشجو است و نشان مي دهد که با گذشت زمان، انگيزه هاي انقلابي و فکر روشن و استدلال متين در ميان دانشجويان گسترش چشمگير و روزافزوني داشته است.
ايشان دانشجويان را به انس بيشتر با قرآن و ادعيه توصيه کردند و گفتند: سخن اصلي من به دانشجويان تقويت ايمان است زيرا تنها با ايمان قوي مي توان در مقابله با مشکلات و فشارها، مبارزه و مجاهدت کرد.
رهبر انقلاب اسلامي اوضاع خاص و حساس کنوني کشور را بسيار شبيه جنگ احزاب در زمان پيامبر(ص) دانستند و افزودند: امروز نيز همه دنياپرستان و زورگويان عالم در مقابل جمهوري اسلامي ايران صف آرايي کرده و از همه جوانب آن را مورد حمله قرار داده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: در چنين شرايطي، کساني که سست ايمان و شايد داراي گرايشهاي دروني به دشمن هستند، اظهار يأس و نااميدي و خود کم بيني مي کنند اما افراد داراي ايمان مستحکم، هر قدر هم شرايط سخت تر شود، با عزم و اراده قوي تر ايستادگي مي کنند.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر مي خواهيم در مقابل جبهه استکبار ايستادگي کنيم و به عزت و شرف شايسته نظام جمهوري اسلامي برسيم، نيازمند حفظ و تقويت تقوا در رفتارهاي شخصي و عمومي خود هستيم.
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به برخي آيات قرآن در خصوص انحطاط نسلهاي بعدي ملتهايي که داراي ايمان بودند، گفتند: «ضايع کردن نماز» و «پيروي از شهوات» دو عامل اصلي انحطاط و تضعيف ايستادگي و مبارزه است.

ايشان خاطرنشان کردند: علت تأکيد مکرر من به مسئولان مبني بر جلوگيري از برگزاري اردوهاي مختلط دانشجويي بر همين اساس است، زيرا رعايت نکردن حد و مرزهاي ديني موجب تضعيف ايمان دروني مي شود.
رهبر انقلاب اسلامي بعد از تبيين نقش ايمان در ايستادگي، به «مبارزه سرنوشت ساز و اجتناب ناپذير ملت ايران با جبهه استکبار» اشاره کردند و گفتند: سرآغاز اين مبارزه از آنجا بود که ملت ايران تصميم گرفت مستقل و پيشرفته شود که اين موضوع با منافع قدرتهاي مسلط جهاني ناسازگار است.

حضرت آيت الله خامنه اي، سخن برخي افراد را مبني بر اينکه نظام جمهوري اسلامي به دنبال بهانه جويي براي ناسازگاري با قدرتها است، سخني سطحي و ناانديشيده خواندند و افزودند: اين مبارزه نيازمند بهانه نيست زيرا تا زماني که ملت ايران براساس غيرت و سابقه انقلابي و اسلام، ايستاده است، اين مبارزه وجود دارد و براي پايان آن نيز فقط دو راه متصور است، يا جمهوري اسلامي به آنچنان قدرت و توانايي دست يابد که طرف مقابل جرأت تعرض نداشته باشد يا اينکه جمهوري اسلامي هويت اصلي خود را از دست بدهد و يک ظاهر بي جاني از آن باقي بماند.
ايشان با تأکيد بر اينکه براي پايان اين مبارزه، راه اول يعني «دستيابي به اقتدار کامل» مورد نظر ملت ايران است، گفتند: البته شايد امروز سياستهاي آمريکا اينگونه اقتضا کند که بخواهد ميان مسئولان نظام اسلامي تفکيک قائل شود و آنها را به مسئولان خوب و بد تقسيم کند، اما امريکاييها اگر توانايي پيدا کنند، همان مسئولان به اصطلاح خوب نيز از نظر آنها بد خواهند شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، اصل و هويت نظام اسلامي را هدف اصلي مقابله دشمنان با ملت ايران دانستند و افزودند: منظور از نظام اسلامي، مجموعه ساختار نظام و ارزشها و اهداف آن همچون عدالت، پيشرفت علم، اخلاق، مردم سالاري، قانونگرايي و آرمانگرايي است.

ايشان با تأکيد بر اينکه در اين مبارزه، مشکلات بزرگي وجود دارد که مي توان با ايستادگي و تدبير از آنها عبور کرد، گفتند: در اين مبارزه و همچنين در مسير حل مشکلات، دانشجويان به عنوان عصاره توانايي هاي ملت، جايگاه و نقش ويژه اي دارند.
رهبر انقلاب اسلامي «مطالبه گري دانشجويان» را بسيار با اهميت خواندند و تأکيد کردند: برطرف کردن مشکلات کلان کشور بر عهده مسئولان عالي رتبه است اما مطالبه گري دانشجويان اگر با مطالعه و اطلاعات دقيق و درست همراه باشد، قطعاً زمينه ساز تلاش بيشتر مسئولان براي حل مشکلات خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي به برخي مطالب دانشجويان در اين ديدار، از جمله موضوع قراردادهاي جديد نفتي اشاره کردند و افزودند: تا زماني که در چارچوب منافع کشور، اصلاحات لازم در اين قراردادها انجام نشود، قطعاً اين قراردادها منعقد نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي ديگر از انتقادات دانشجويان در خصوص تصميم گيريهاي جاري دستگاهها در کشور گفتند: براساس قانون و منطق، رهبري نمي‌تواند در تصميم گيريهاي جزيي و اجرايي دستگاهها وارد شود و اگر مسئولين اجرايي دچار اشتباه شوند، بايد مجلس از ابزارهاي نظارتي همچون استيضاح استفاده کند و يا اينکه رئيس جمهور مانع از اجراي آن تصميم اشتباه شود.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: البته رهبري در مواردي که احساس کند، برخي اقدامات حتي اقدامات جزيي، موجب انحراف نظام از مسير اصلي مي شود، بايد ورود پيدا کند و مانع از آن کار شود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مشکلات ناشي از مبارزه و ايستادگي، در روند حرکت کشور افزودند: در اين زمينه برخي مسائل از جمله تقويت اقتصاد و افزايش توان دفاعي جزو موضوعات کلان کشور است که تحقق آنها و برطرف کردن مشکلاتشان، وظيفه مسئولان است.
رهبر انقلاب تأکيد کردند: برخي مشکلات نيز به درون کشور مربوط مي شود که تشکلهاي دانشجويي بايد در ارائه راه حل آنها، به کمک مسئولان بشتابند.
ايشان پرهيز کامل از نااميدي و خستگي را از رموز حل مشکلات خواندند و به تشکلهاي دانشجويي گفتند: اگر ايستادگي کرديد و با بسيج ذهني مردم، خواسته ها را به گفتمان عمومي تبديل کرديد، مسئولان هم مجبور مي شوند به مطالبات شما عمل کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به سخن يکي از دانشجويان درباره تبعات منفي بيان حرفهاي مخالف حرف رهبري خاطرنشان کردند: بارها گفته ايم حرف مخالف رهبري، نه جرم است و نه معارضه‌اي با آن مي‌شود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان، دانشجويان کشور را فرصتي بزرگ، ثروتي عظيم و از نقاط قوت نظام دانستند و با تأکيد بر لزوم توجه خاص مسئولان به اين قشر در برنامه ريزيها، گفتند: دانشجويان کنوني در مقايسه با دانشجويان اول انقلاب از لحاظ کمّي و کيفي بالاتر و داراي تفکرات عميق تر انقلابي و اسلامي هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: بسياري از دانشجويان انقلابي و با انگيزه‌ي اول انقلاب، اکنون در زمره محققين و دانشمندان کشور هستند، بنابراين هيچ منافاتي ميان انقلابي بودن و درس خواندن وجود ندارد.

ايشان، دانشجويان را به خوب درس خواندن در کنار تقويت ايمان و معنويت سفارش کردند و گفتند: دانشجو همچنين بايد داراي بصيرت باشد و به محيط دانشجويي و مسائل و تحولات کشور، منطقه و جهان با چشم باز نگاه کند.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر چشم باز و بصيرت وجود نداشته باشد، ممکن است دانشجو در تشخيص دوست و دشمن و يا در تحليل مسائل منطقه اي و بين المللي دچار اشتباه و خطاي محاسبه شود.
ايشان عموم دانشجويان را به «سوءظن به جريان رسانه اي دشمن» توصيه کردند و گفتند: دشمنان با هزينه هاي گزاف، جريان رسانه اي پيچيده و گسترده اي را بر ضد نظام اسلامي به راه انداخته اند که هدف اصلي آن، پوشاندن نقاط قوت جمهوري اسلامي و برجسته سازي برخي نقاط منفي براي ايجاد يأس و نااميدي در مردم و جوانان است.
رهبر انقلاب اسلامي برجسته نشدن و يا انعکاس نيافتن حضور گسترده و پرشور مردم در راهپيمايي روز قدس در رسانه هاي بيگانه را نمونه‌اي از عملکرد جريان رسانه اي دشمن برشمردند و تأکيد کردند: راهپيمايي روز قدس در روز جمعه در هواي بسيار گرم و با زبان روزه، حقيقتاً يک پديده است اما اين پديده کم نظير در رسانه هاي بيگانه انعکاس لازم را پيدا نمي کند، در حالي که اگر نقطه اي منفي وجود داشته باشد، آن را صدها برابر بزرگنمايي مي کنند.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان مسئوليت دانشجويان عضو تشکلها را فراتر از وظايف ديگر دانشجويان برشمردند و با اشاره به پيچيدگي و چند لايه‌گي اوضاع سياسي کنوني افزودند: در دهه اول انقلاب و دوران دفاع مقدس، مقابله با دشمن وظيفه اي روشن و براي عموم قابل درک بود اما امروز در هم تنيدگي مسائل مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و امنيتي، اوضاع کاملاً پيچيده اي را ايجاد کرده و وظايف بسيار سنگين تري به همراه آورده است، که لازمه مواجهه با اين شرايط نيز داشتن چشماني باز و «دقت، عقل و تدبير است».
حضرت آيت الله خامنه اي پس از تبيين پيچيدگي و چند بُعدي بودن فضاي کنوني، ?? توصيه را در تشريح وظايف تشکلهاي دانشجويي بيان کردند.

توصيه اول ايشان به دانشجويان فعال، «حضور فکري در مسائل اصلي کشور و حضور فيزيکي در مواقع لازم» بود.
رهبر انقلاب، اعلام مواضع تشکلهاي دانشجويي در مسائل اصلي را مهم دانستند و افزودند: اگر اين مواضع قوي و اصيل، به خوبي و روشني اعلام شود، دوستان انقلاب مستحکم تر مي شوند و دشمنان کشور از جمله امريکاييها مي فهمند که نبايد به گزارشهاي تحريف شده و غيرواقعي درباره جوانان ايراني دل خوش کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، «برجام»، «ارتباط با امريکا»، «اقتصاد مقاومتي» و «آينده کشور» را از جمله مسائل مهمي خواندند که تشکلهاي دانشجويي در جايگاه افسران جنگ نرم، بايد مواضع انقلابي، مستدل و محکم خود را درباره آنها بيان کنند.
ايشان، «اطلاعات دقيق و صحيح، مستدل بودن و به هنگام بودن» را از الزامات موضع گيري تشکلهاي دانشجويي برشمردند و افزودند: اين مواضع بايد به خوبي در نشريات دانشجويي انعکاس يابد، ضمن اينکه مي توان با روشهاي ديگر از جمله سخنراني نمايندگان تشکلها پيش از خطبه هاي نماز جمعه شهرهاي بزرگ، اين مواضع را به گوش جامعه نيز رساند.
رهبر انقلاب، اجتماع و حضور فيزيکي دانشجويان را نيز گاه لازم دانستند اما با شيوه هاي درست و قانوني.
ايشان با تأکيد بر مخالفت هميشگي با برهم زدن هر اجتماع و مجلسي، افزودند: اين کار مضر و يا حداقل بي فايده است و در مواقع لازم بايد با تشکيل اجتماعات و جلسات، حرف خود را در قبال اجتماعات مخالف به گوش دانشجويان رساند چون دانشجو به دنبال فهميدن حقيقت است.
رهبر انقلاب در همين بحث، مسئولان وزارتخانه هاي علوم و بهداشت و مسئولان دانشگاهها را به کمک به تشکلهاي انقلابي فراخواندند و خاطرنشان کردند: البته همه تشکلها در برخورداري از حقوق عمومي يکسان هستند اما طبيعي و منطقي است که مسئولان دانشگاهي از تشکلهاي انقلابي و متدين، دفاع و حمايت کنند و زمينه حضور فعال تر آنها را به وجود آورند.
«تبيين و قانع کردن دلها» دومين توصيه رهبر انقلاب به تشکلهاي دانشجويي بود.
ايشان تأکيد کردند: در تفکر اسلامي، اقناع و جذب دلها، يک اصل مهم است و تشکلهاي دانشجويي بايد با استدلالهاي محکم و روشن، مواضع خود را براي دانشجويان و مردم تبيين کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي، موضوعاتي نظير «اقتصاد مقاومتي، پيشرفت علمي، سبک زندگي و ارتباط با امريکا» را از جمله زمينه هايي خواندند که نياز به تبيين مواضع گروههاي فعال دانشجويي دارد.
رهبر انقلاب درباره روابط با امريکا خاطرنشان کردند: تشکلهاي دانشجويي در خصوص بعضي مواضع رهبري از قبيل «ردّ رابطه با امريکا و نفي مذاکره با اين کشور به جز در موارد خاص و معين»، تأمل کنند و با درکي روشن از استدلالهاي مستحکم موجود، آنها را به شيوه هاي متقن و مستدل براي مخاطبان دانشجو و غيردانشجو تبيين نمايند.
ايشان، «استمرار و بيان صحيح، روشن، و مستدل مواضع تشکلهاي انقلابي دانشجويي» را در شکل دهي مطالبات عمومي و حرکت کشور در مسير صحيح، مؤثر و ضروري خواندند.
«افزايش سطح آگاهي سياسي و ديني» سومين توصيه رهبري به تشکلهاي دانشجويي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، همچنين «توسعه مخاطبان دانشجو» را از ديگر وظايف مجموعه هاي دانشجويي برشمردند و افزودند: اخلاق، حوصله، تحمل شنيدن حرف مخالف و تسلط بر مطالب ارائه شده، از پيش نيازهاي عمل به اين وظيفه است.
پنجمين توصيه رهبري به دانشجويان، «دفاع صريح و بدون تقيّه از نظام اسلامي» بود.

ايشان خاطرنشان کردند: دشمن با تکيه بر کمبودها، نقصها و قصورها، انقلاب را کم ارزش جلوه مي دهد و پيشرفتها و موفقيت ها را ناديده مي گيرد که لازم است تشکلهاي انقلابي اين نامعادله را برهم بزنند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: پايداري در مقابل 37 سال دشمني تمام عيار جبهه عظيم قدرتهاي مادي، مهمترين موفقيت نظام شرافتمند و پرافتخار اسلامي است، آن‌هم در اوضاعي که يک اخمِ اين قدرتهاي مادي، فلان حکومت پرمدعاي پادشاهي را به تعظيم و تسليم مي کشاند.
ايشان، کميت و کيفيت نشاط انگيز دانشجويان انقلابي را نشانه زنده بودن و استعداد و ظرفيت ذاتي انقلاب دانستند و افزودند: البته منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبري نيست بلکه دفاع از مجموعه ارزشهاي در هم تنيده اي است که انقلاب با تکيه بر آنها به رشد و بالندگي خود ادامه مي دهد.
«تداوم و توسعه اردوهاي جهادي در روستاها و مناطق محروم» ششمين توصيه اي بود که رهبر انقلاب در اين ديدار بيان کردند.
ايشان افزودند: اردوهاي جهادي، هم خودسازي است، هم خدمت  و هم آشنايي با فضاي واقعي کشور.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تذکر مستمر خود به دولت کنوني و همه دولتهاي قبلي درباره رسيدگي به روستاها افزودند: تحقق اين مسئله راههاي روشني دارد که ايجاد صنايع کوچک و تبديلي از جمله آنها است، البته عمل به اين توصيه مستمر، همت مي خواهد.

«توجه به سبک زندگي ايراني اسلامي در انديشه و عمل» و «تقويت گفتمانهاي اصلي انقلاب از جمله عدالت، اقتصاد دانش بنيان و مقاومتي، پيشرفت اسلامي ايراني و شتاب علمي» توصيه‌هاي هفتم و هشتم رهبر انقلاب به مجموعه هاي دانشجويي بود.
ايشان در همين زمينه تأکيد کردند: بنده توسعه غربي را به هيچ وجه قبول ندارم چرا که پايه ها و مباني آن غلط است و به همين علت، «گفتمان پيشرفت اسلامي ايراني» را مطرح کرده ايم.
رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتي نيز گفتند: بر اساس گزارش هايي که رسيده، کارهاي خوبي در دست اقدام است به شرط اينکه تداوم يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي در نهمين توصيه، مجموعه هاي دانشجويي را به «تشکيل يک جبهه واحد ضد امريکايي – ضد صهيونيستي در سطح دانشجويان جهان اسلام» فراخواندند.
ايشان افزودند: مي توان با وسايل پيشرفته ارتباطاتي و در فضاي مجازي، کمپين هاي عمومي دانشجويان مسلمان را بر اساس مخالفت با سياستهاي امريکا و رژيم صهيونيستي شکل داد تا در مواقع لازم، ميليونها جوان دانشجوي مسلمان با موضع گيري خود، حرکتي عظيم را در جهان اسلام بوجود آورند.
«پرهيز از زدن اتهام غيرانقلابي به افراد» دهمين توصيه رهبري به تشکلهاي دانشجويي بود.
ايشان به دانشجويان خاطرنشان کردند: انقلابي بودن، مراتب و معيارهاي مشخصي دارد و نبايد کساني را که ديدگاههايشان با شما انطباق کامل ندارد اما داراي اين معيارها هستند، به غيرانقلابي بودن متهم کنيد.
«هم افزايي تشکلهاي انقلابي دانشگاهها از طريق تکيه بر نقاط مشترک» يازدهمين توصيه رهبري به دانشجويان بود.
ايشان تأکيد کردند: اختلافات نبايد به کشمکش تبديل شود و تشکلهاي انقلابي به گونه اي عمل کنند که رواداري و تحمل مخالف در محيطهاي دانشگاهي جا بيفتد.

«نگاه راهبردي به انقلاب و تفکر درباره آينده» آخرين توصيه حضرت آيت الله خامنه اي به مجموعه هاي دانشگاهي بود.
ايشان به دانشجويان گفتند: رؤساي جمهور دهه هاي آينده، نمايندگان مجلس و مسئولان آينده کشور از ميان شما عزيزان انتخاب خواهند شد، بنابراين با نگاهي کاملاً اميدوار و پرنشاط، تصوير آرماني 20، 30 سال آينده کشور را ترسيم کنيد و حرکت امروز خود را براساس آن افق روشن، سامان دهيد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني سخنان خود نکاتي را درخصوص مسائل داخلي بيان کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از رويه برخي افراد که در عين ادعاي حمايت از نظام و امام و انقلاب، موضع خود را در خصوص فتنه روشن نکرده اند، تأکيد کردند: مواضع من درباره فتنه سال 88 کاملاً صريح است و برروي اين موضوع حساس هستم و ملاک هم، عدم حمايت از کساني است که سردمدار فتنه بودند و يا از آن سوءاستفاده کردند و تاکنون نيز اعلام تبري نکرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه تقسيماتي همچون اصولگرا و اصلاح طلب و يا اصلاح طلب مدرن و اصولگراي سنتي، به هيچ وجه مهم نيستند، افزودند: موضوع مهم، محتوا است.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين به مباحثي که درخصوص لزومِ عقلانيت در کشور مطرح مي شود، اشاره کردند و گفتند: اين روزها درباره عقلانيت و لزوم گفتگوي عقلاي جناحها مطالب زيادي مطرح مي شود که اصل موضوع عقل گرايي بسيار پسنديده و مورد تأييد اسلام و قرآن است و امام (ره) نيز يکي از عقلاي بزرگ جهان بود.
ايشان انقلاب اسلامي را انقلابي عقلايي خواندند و افزودند: براساس عقل گرايي، بايد گفت کساني که معتقدند براي پيشرفت کشور بايد به غرب پناه برد، عقل خود را باخته اند زيرا عقل مي گويد بايد از تجربه ها درس گرفت.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تجربيات بسيار بد ملت ايران از غرب از جمله تحميل ديکتاتوري و استبداد پهلوي، سرنگون کردن دولت ملي، و تأسيس دستگاه سرکوب وحشتناک ساواک، گفتند: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز اولين تحريم ها، خيانتها، جاسوسي ها، تهاجم هاي وسيع تبليغاتي، حمايت از گروههاي ضد انقلاب، تحميل جنگ هشت ساله، حمايت همه جانبه از صدام، ساقط کردن هواپيماي مسافري تا بدعهدي ها و کارشکني ها در برجام، همه از جانب غربي ها و به ويژه امريکا بوده است.
ايشان با اشاره به عملکرد بسيار بد فرانسوي ها و امريکاييها در قضيه برجام افزودند: در قضيه برجام ثابت شد که امريکاييها اعم از کنگره و دولت همچنان سرگرم دشمني با ملت ايران هستند.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: عقلانيت حُکم مي کند که با چنين دشمني با خرد و تدبير برخورد شود و فريب او را نخوريم و وارد ميداني که او ترسيم کرده، نشويم.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ادعاي امريکاييها مبني بر تمايل براي مذاکره و هماهنگي با ايران درخصوص مسائل منطقه از جمله سوريه گفتند: ما چنين هماهنگي را نمي خواهيم زيرا هدف اصلي آنها قطع حضور ايران در منطقه است.
ايشان با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران خواستار عدم حضور و مداخله امريکا در منطقه است، افزودند: اين مواضع نظام اسلامي درخصوص مسائل منطقه، در چارچوب عقلانيت است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: من براساس وظيفه ديني و شرعي و اخلاقي، تا جان در بدن دارم خواهم ايستاد و به مردم هم اعتماد دارم؛ همچنان که به نتيجه ايستادگي يعني پيروزي يقين دارم.
ايشان خاطرنشان کردند: در ميان نخبگان کشور به ويژه دانشگاهيان و دانشجويان نيز عناصر مؤمن و معتقد به ايستادگي بسيار زياد هستند به گونه اي که هر فرد دلسردي را هم دلگرم مي‌کند.

در ابتداي اين ديدار 8 نفر از نمايندگان تشکل هاي دانشجويي، آقايان:
-   
احسان ابراهيمي – نماينده بسيج دانشجويي
-    محمدحسين قائد شريف – نماينده اتحاديه تحکيم وحدت
-    مجتبي رئيسي – نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي
-    محمد آهنگران – نماينده گروههاي جهادي
-    عليرضا احمدي – نماينده انجمن اسلامي دانشجويان مستقل
-    محمدعلي کامفيروزي – نماينده مديران مسئول نشريات دانشجويي
-    حسين زينليان بروجني – نماينده اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان

و خانم:
-    فاطمه سادات ضرابي – نماينده اتحاديه تشکل هاي دانشگاه آزاد
بيش از 2 ساعت ديدگاهها و دغدغه هاي جامعه دانشجويي را بيان کردند.
مهمترين محورهاي سخنان نمايندگان تشکلهاي دانشجويي به اين شرح است:
-    ابراز نگراني از خطر استحاله دروني به وسيله افراد و جريانهايي که اعتقاد عميقي به مباني انقلاب و امام ندارند
-    ضرورت اصلاح ساختارهاي فسادآور در نظام بانکي و اداري و برخورد قاطع با مفسدان و متخلفان
-    انتقاد از عدم پايبندي جدي برخي مسئولان به اصول قانون اساسي و سياستهاي نظام در عرصه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي
-    ضرورت تبيين نحوه مطالبه گري دانشجويان در قبال اشکالات و نواقص
-    انتقاد از زدن برچسب هاي سياسي به مطالبه ها و پيگيري هاي دانشجويي از مسئولان
-    تبيين صريح و روشن اصول دفاعي کشور براي مردم و جوانان و بيان علت حمايت از مقاومت در منطقه
-    انتقاد از رواج اشرافي گري در ميان برخي مسئولان
-    انتقاد از بي توجهي مسئولان وزارت علوم به مسائل فرهنگي
-    ايجاد تسهيلات مناسب براي ازدواج آسان دانشجويان
-    انتقاد از ايجاد زمينه نفوذ بيگانگان به دانشگاهها تحت عنوان ديپلماسي علمي
-    اظهار نگراني از نفوذ اقتصادي، سياسي، فرهنگي و آموزشي بيگانگان تحت عنوان جهاني سازي
-    انتقاد از تلاش برخي براي تسري مدل برجام به مسائل منطقه اي، دفاعي و حقوق بشري
-    چگونه بايد در مقابل جريان غيرانقلابي داخل نظام ايستاد تا دو قطبي ايجاد نشود؟
-    انتقاد از اظهارات شعاري برخي مسئولان در موضوع اقتصاد مقاومتي

-    انتقاد از عملکرد شهرداريهاي کلان شهرها و گسترش بي محاباي مراکز تجاري و تبعات سوء فرهنگي اجتماعي اين مراکز
-    ضرورت جوانگرايي در بدنه مسئوليتي کشور
-    انتقاد از برخي برخوردهاي قضايي با بعضي مطبوعات و تشکل هاي دانشجويي و صنفي
-    لزوم تبيين شيوه تعامل با معتقدين به نظام که داراي ديدگاههاي متفاوتي هستند
-    اظهار نگراني از پروژه آرمان زدايي از انقلاب اسلامي در سياست خارجي
-    انتقاد از عملکرد برخي مسئولان قضايي و عدم اطلاع رساني شفاف درباره احکام دادگاهها
-    انتقاد از مسکوت ماندن طرح نظارت بر عملکرد نمايندگان مجلس
-    گلايه از عملکرد برخي مسئولان در توجيه دشمني هاي امريکا و تلاش براي بزک کردن چهره امريکا
-    انتقاد شديد از برخورد نکردن با کارشکني ها و نقض برجام از سوي امريکا
-    ضرورت تدوين سند بالادستي براي پيشرفت روستاها و گسترش فعاليت گروههاي جهادي در مناطق محروم
-    اهميت چشم انداز 20 ساله جمهوري اسلامي و روند نامناسب کنوني در دستيابي به اهداف آن
در اين مراسم دانشجويان نماز مغرب و عشا را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه و روزه خود را با ايشان افطار کردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها