برگزاری اردوی مشهد مقدس ویژه دانشجویان دختر دانشگاه

خانه خبرها
برگزاري اردوي مشهد مقدس ويژه دانشجويان دختر دانشگاه

اردوي زيارتي مشهد مقدس با حضور 135 نفر از دانشجويان دختر به مدت هفت شبانه روز از تاريخ 28 ديماه لغايت 4 بهمن ماه توسط معاونت فرهنگي و اجتماعي برگزار گرديد.

اين اردو با مراسم بدرقه رسمي با حضور دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و دکتر امامي پور مدير کل فرهنگي و اجتماعي در جوار مزار شهداي گمنام دانشگاه برگزار گرديد که در اين مراسم دکتر شيرخاني با اشاره به اينکه با پيگيري هاي مديريت دانشگاه، اولين اردوي زيارتي مشهد مقدس بعد از سال‌ها در حال انجام است بيان داشت: هدف از برگزاري اين اردوي زيارتي ايجاد نشاط فکري و معنوي براي دانشجويان و زيارت بارگاه ملکوتي هشتمين اختر تابناک امامت و ولايت حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام است که با هماهنگي هاي انجام شده با معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برنامه هايي براي دانشجويان پيش بيني شده که ميتوان به برگزاري کارگاه هاي آموزشي و فرهنگي، بازديد از اماکن مذهبي و تاريخي و همچنين برنامه هاي تفريحي اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد باقر هاشمي که سخنران اين مراسم بود نکات لازم را در خصوص آداب زيارت و فضيلت زيارت حضرت رضا(ع) بيان نمود و از دانشجويان خواست تا از اين سفر معنوي حداکثر استفاده را ببرند.

سپس مراسم بدرقه دانشجويان و رد شدن آنها از زير قرآن کريم انجام و دانشجويان راهي اين سفر معنوي شدند.

دانشجويان در روز دوم سفر خود با حضور در مسجد مقدس جمکران، موسسه فرهنگي ياوران مهدي و حضور در حرم حضرت معصومه در قم به زيارت پرداختند و در روز سوم وارد شهر مشهد مقدس و هتل گلستان شدند ه در اين روز پس از استراحت و راس ساعت 16 با حضور آقاي حسن زاده ذاکر حرم رضوي مراسم ورود به حرم را در صحن رضوي برگزار و پس از برگزاري نماز جماعت مغرب و عشا در صحن دارالهدايه مورد استقبال رسمي تعدادي از خادمين حرم رضوي قرار گرفته و هدايايي را از اين خادمين دريافت نمودند و سپس دانشجويان در دعاي پرفيض کميل شرکت نمودند و روز سوم خود را پايان دادند.

دانشجويان دختر دانشگاه در روز چهارم سفر خود در برنامه فرهنگي بازديد از فرهنگسراي زيارت که در پارک وحدت برگزار مي شد از صبح شرکت نموده و سپس براي سرو ناهاري که در مهمانسراي حرم تدارک ديده شد و شرکت در نماز جمعه راهي حرم رضوي شدند که اين برنامه هاي با استقبال بي نظير و تمجيد دانشجويان برگزار شد. سپس دانشجويان در برنامه هاي فرهنگي حرم از جمله حلقه هاي معرفت شرکت نمودند.

دانشجويان در روز پنجم سفر خود ضمن بازديد از موزه حرم در صبح به مدت 3 ساعت و شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر برنامه عصر خود را براي خريد و حضور در بازارهاي رضوي سپري کردند و سپس در برنامه پرسش و پاسخ ونشست صميمانه که با حضور دکتر امامي پور مدير کل فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در سالن اجتماعات هتل به مدت دو ساعت برگزار شد حضور يافتند.

در  روز ششم سفر دانشجويان براي اقامه نماز صبح در حرم حضور يافتند و سپس در مراسم وداعي که در صحن دارالهدايه با حضور آقاي احمدي از ذاکرين حرم رضوي برگزار شد شرکت و براي برگشت آماده حرکت شدند.

دانشجويان در روز ششم و در مسير بازگشت با حضور در قدمگاه امام رضا در شهر نيشابور از اين برنامه تفريحي و فرهنگي استفاده نموده و سپس با حضور در حرم حضرت امام خميني(ره) با آرمانهاي بنيانگذار انقلاب اسلامي تجديد بيعت نموده و با قرائت فاتحه بر روي مزار مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني يار ديرين انقلاب  و امام و رهبري ياد اين مجاهد را زنده نگه داشتند.

لازم به ذکر است پخش فيلم هاي سينمايي، قرائت زيارت عاشورا، دعاي توسل، زيارت امام رضا، معرفي کتب دفاع مقدس از جمله برنامه هاي برگزار شده در اتوبوس در مسيرهاي رفت و برگشت براي دانشجويان بوده و همچنين شرکت در نمازهاي صبح حرم رضوي،شرکت برنامه هاي فرهنگي حرم از برنامه هاي مشهد مقدس براي دانشجويان بود. و همچنين کليه غذاهاي سرو شده با هماهنگي هاي بعمل آمده از آستان قدس رضوي فراهم شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها