دکتر محمد رضا شیرخانی: اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی ضامن حفظ حقوق و کرامت مردم است

خانه خبرها
دکتر محمد رضا شيرخاني:  اجرايي شدن منشور حقوق شهروندي ضامن حفظ حقوق و کرامت مردم است

به گزارش روابط عمومي و بنقل از خبرگزاري ايرنا دکتر محمدرضا شيرخاني ، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام اظهار کرد: منشور حقوق شهروندي همان حقوقي است که در قانون اساسي جمهوري اسلامي آمده اما در اين منشور به صورت جزيي تر در راستاي حفظ کرامت انساني الهام گرفته از شريعت اسلامي تدوين شده است.
وي افزود: در واقع اين منشور برنامه و خط مشي دولت در راستاي اداره جامعه است و به دنبال ايجاد حقوق و تکاليف جديد و يا توسعه و محدود کردن آنها نيست.
معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام تاکيد کرد: اين منشور همانطور که ضامن حفظ کرامت و شان والاي انساني تمامي افراد جامعه است بيانگر تعهد دولت در اجراي قانون اساسي نيز هست به گونه اي که خلاهاي موجود در قانون را برطرف مي کند.
شيرخاني با بيان اينکه اجراي دقيق اين منشور جامعه را به سمت کمال سوق مي دهد، يادآور شد: اگر اين منشور به صورت صحيح و کامل تبيين نشده و ناقص اجرا شود و يا پايبندي لازم در ميان مسئولان وجود نداشته باشد، اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.
استاد دانشگاه ايلام اضافه کرد: محقق نشدن اهداف مورد نظر منشور حقوق شهروندي باعث دلسردي مردم شده و آنها را از احقاق حقوق اساسي خود نااميد مي کند بنابراين تمامي مسئولان بايد نهايت تلاش خود را براي اجرايي شدن مفاد اين منشور بکار گيرند.
وي گفت: نخستين گام در اجرايي شدن اين منشور اينکه پيش از هر چيز بايد زمينه آشنايي مردم با اين سند بوسيله روش هاي مناسب فراهم شود و آگاهي بخشي و اطلاع رساني لازم در اين زمينه انجام گيرد تا مردم با اهداف آن آشنا شوند.
شيرخاني خاطر نشان کرد: دولت، تمامي دستگاه هاي اجرايي و سازمان هاي مردم نهاد بايد خود در زمينه اجراي کامل اين منشور موظف بدانند و ضمن پايبندي به تمامي اصول، در عرصه عمل اجرايي شدن آن را به منصه ظهور برسانند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها