ارتباط علمی زمینه‌ساز روابط حسنه در عرصه‌های مختلف بین‌المللی است/ پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام از نیمسال دوم امسال

خانه خبرها

رئيس دانشگاه ايلام با تأکيد بر اينکه هيچ‌کس بهتر از عالمان و دانشگاهيان براي برقراري رابطه‌ي حسنه مفيدتر نيست، گفت: همکاري‌هاي علمي و آموزشي جزء همکاري‌هايي است که براي هر دو طرف تماماً فايده  و به عبارتي برد – برد است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکتر محمد علي‌اکبري در نشستي با هيئت‌علمي آموزشي کشور عراق اظهار کرد: اين کارگاه در راستاي تحقق مفاد تفاهم‌نامه‌ي است که با مسئولان دانشگاه تقنيه‌ي عراق برگزار شد و اميدواريم آغازي براي فعاليت‌هاي گسترده بين وزارت‌هاي علوم دو کشور باشد.

وي با ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست در زمان مقرر گفت: همکاري‌هاي علمي و آموزشي جزء همکاري‌هايي است که براي هر دو طرف تماماً فايده  و به عبارتي برد – برد است.

رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: هيچ‌کس بهتر از عالمان و دانشگاهيان براي برقراري رابطه‌ي حسنه مفيدتر نيست و خوشحاليم که مسير انتخاب‌شده را به‌درستي پيش مي‌بريم و اميدواريم اين آغازي براي تبادل استاد و دانشجو باشد.

دکترعلي‌اکبري با ابراز خرسندي از گرفتن تاييديه‌ي وزارت علوم عراق براي اعزام دانشجو به دانشگاه ايلام، گفت: خوشبختانه ايلام براي ايراني‌ها به دروازه‌ي عتبات عاليات و براي عراقي علاوه بر دروازه‌ي زيارت به دروازه‌اي براي ورود به عرصه‌ي علم و دانش ايران اسلامي وارد شده است.

وي از دريافت درخواست 60 دانشجوي عراقي براي تحصيل در دانشگاه ايلام خبر داد و گفت: اميدواريم در نيمسال دوم سال تحصيلي جاري بتوانيم دانشجوي عراقي داشته باشيم و پاسخي مثبت به درخواست دانشجويان عراقي در اين زمينه دهيم.

رئيس دانشگاه ايلام آمادگي اين دانشگاه را براي پذيرش دانشجوي کارشناسي ناپيوسته‌ي عراقي اعلام کرد و از مسئولان دانشگاه تقنيه خواست تا درباره‌ي برگزاري دوره‌هاي مشترک کارشناسي تمهيدات لازم را بينديشند.

دکترعلي‌اکبري با پيشنهاد برگزاري سمينارهاي مشترک علمي، انتشار مجلات علمي و فرهنگي مشترک، ابراز اميدواري کرد اين ارتباط به الگويي براي ارتباط ديگر دانشگاه‌هاي ايران و عراق تبديل شود.

وي با اشاره به آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌هاي ايران با حضور وزير علوم در دانشگاه ايلام تأکيد کرد: در اين زمينه وزارت علوم به دانشگاه ايلام اعتماد کافي دارد.

دکتر مهدي فرحان، رئيس دانشکده فني کوت و سرپرست اين هيئت‌علمي از تلاش‌هاي رئيس و مجموعه‌ي دانشگاه ايلام قدرداني و بر اجراي بندهاي تفاهم‌نامه‌ي منعقد شده تأکيد کرد.

هم‌اکنون کارگاه آموزشي کوتاه‌مدت شبيه‌ساز سيستم‌هاي برق قدرت در راستاي تفاهم‌نامه‌ي بين دانشگاه ايلام و دانشگاه التقنيه‌ي وسطي عراق در گروه آموزشي برق دانشگاه ايلام برگزار شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها