دکتر محمد علی‌اکبری: مناظره هزینه‌‌ی اختلاف‌نظرها را کاهش می‌دهد

خانه خبرها

 به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم اختتاميه پنجمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران نشان خواجه نصيرالدين طوسي با حضور دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام، مهندس محمد رضا مرواريد، استاندار ايلام، مهندس ناصر خوش خبر، فرماندار ايلام، حجت الاسلام سيد محمدباقر هاشمي، معاون نهاد رهبري در دانشگاه، رؤسا دانشگاه ها و مراکزآموزش عالي و دانشجويان در دانشگاه ايلام برگزار شد.

رئيس دانشگاه ايلام: مناظره هزينه‌‌ي اختلاف‌نظرها را کاهش مي‌دهد

رئيس دانشگاه ايلام گفت: مناظره حرکتي براي احترام به سليقه‌هاي مختلف و کاهش هزينه‌‌ي اختلاف‌نظرها است.

دکتر محمد علي‌اکبري در مراسم اختتاميه پنجمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران نشان خواجه نصيرالدين طوسي در ايلام با تاکيد بر اينکه سياست دولت تدبير و اميد پنهان کاري و تصميم گيري در پشت درهاي بسته نيست اظهار کرد: بايد تلاش کنيم اختلاف نظرها به دشمني تبديل نشود و مکان مناسبي براي حل آن از طريق مناظره و گفت و گو وجود داشته باشد.

وي بر آمادگي دانشگاه ايلام براي برگزاري مناظره‌هاي فرهنگي تاکيد کرد و افزود: هم اکنون دفاع از ايده به شکل بسيار کم هزينه‌اي در اين دانشگاه انجام مي‌شود و برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي و تريبون آزاد حتي اگر با موضوعاتي مخالف نظر مسئولان دانشگاه باشد، به رويه‌اي معمول تبديل شده است.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به برگزاري مناسب مرحله استاني و منطقه اي مسابقات مناظره دانشجويان ايران در اين دانشگاه ابراز اميدواري کرد: دانشگاه ايلام ميزبان مرحله کشوري اين مسابقات باشد.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه مرحله منطقه‌اي پنجمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران نشان خواجه نصيرالدين طوسي در ايلام با حضور دانشجويان دانشگاه‌هاي اصفهان، اراک، مرکزي، لرستان، فارس، همدان، چهارمحال و بختياري و ايلام برگزار شد، عنوان کرد: در اين مسابقات گروه مناظره دانشگاه اصفهان مقام نخست، دانشگاه‌ اراک مقام دوم و دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايلام نيز مقام سوم را بدست آوردند.

استاندار ايلام: مناظره‌هاي دانشجويي بستري براي ترويج فرهنگ گفت‌وگو است

استاندار ايلام با بيان اينکه مناظره و گفت‌وگو در دين اسلام سابقه ديرينه‌اي دارد و در آيات قرآني بر جدال احسن تأکيد شده است، گفت: مناظره‌هاي دانشجويي بستري براي نهادينه شدن فرهنگ گفت و در جامعه است.

مهندس محمدرضا مرواريددر اين مراسم ضنمن تقدير از دانشگاه ايلام به منظور حمايت از اين مسابقات و جهاددانشگاهي به خاطر برگزاري شايسته‌ي اين مسابقات، اظهار کرد: در طول تاريخ پيامبران بخصوص پيامبر گرامي اسلام (ص) مردم را با استدلال و منطق قانع کرده و آن‌ها را با بحث و گفت‌وگو به راه راست هدايت کردند و در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي نيز باب مناظره در کشور توسط شهيد بهشتي باز شد اما بعد به دلايلي بسته شد ولي اين روند با فراز و نشيب‌هاي زيادي در اين سال‌ها مواجه بوده است.

وي با بيان اينکه همه‌ي همه اين فراز و نشيب‌ها تمريني است براي جامعه تا بتواند به قوام و دوام لازم و موردنياز براي رشد و تعالي دست پيدا کند، تصريح کرد: دانشگاه مبدأ آزادي انديشه است و اگر کسي در اين محيط بحثي را مطرح کرد به‌هيچ‌عنوان نبايد انگشت‌نما شود.

استاندار ايلام با تأکيد بر اينکه مناظره و گفت‌وگو بايد با حضور طيف‌هاي مختلف فکري در مراکز علمي و فرهنگي انجام شود، گفت: البته در سال‌هاي گذشته وضعيت برگزاري مناظره‌ها در صداوسيما هم بهتر شده است.

استاندار ايلام با اشاره به مباحث مطرح‌شده در فضاي مجازي مبني برکند شدن رشد علمي کشور، افزود: بايد در مناظره‌ها و گفت‌وگوها اينکه رشد علمي کشور کند شده يا ناخالصي‌هاي آن در حال حذف شدن است، موردبحث و بررسي قرار گيرد.

مرواريد اظهار کرد: موضوع ديگري که بايد در مورد آن بحث شود اينکه آيا ما به هر قيمتي ولو با تحمل فشارهاي اقتصادي، ديگران را جذب کنيم يا اينکه جامعه‌اي الگو و نمونه تشکيل دهيم که خودبه‌خود باعث تبليغ دين اسلام و جذب مردم شود.

وي يادآور شد: اين‌ها مباحث بسيار مهمي هستند که بايد در مناظرات دانشجويي مطرح‌شده و موردبحث و بررسي قرار گيرند تا جامعه و کشور ما از نتايج آن بهره‌برداري کند.

خاطر نشان مي‌شود فينال پنجمين دوره مسابقات ملي مناظره دانشجويان ايران در ايلام با حضور مهندس محمدرضا مرواريد  استاندار ايلام برگزار شد و چهار تيم برتر به مرحله ملي اين مسابقات که آذرماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود، راه يافتند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها