دکتر محمد علی‌اکبری، دانشگاه‌های ایلام در مسیر بین‌المللی شدن قرار گرفته‌اند

خانه خبرها
دکتر محمد علي‌اکبري، دانشگاه‌هاي ايلام در مسير بين‌المللي شدن قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، همايش استاني هيئت‌هاي اجرايي جذب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي ايلام برگزار شد.

رئيس دانشگاه ايلام از بين‌المللي کردن دانشگاه‌هاي استان از طريق رابطه با دانشگاه‌هاي عراق و پذيرش دانشجو از اين کشور خبر داد.

 دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام اظهار کرد: بالا بردن کيفيت علمي آموزشي دانشگاه‌ها در دستور کارمان قرار گرفته و با نظارت و ارزيابي‌هاي مستمر به دنبال ارتقاء سطح علمي در دانشگاه‌هاي استان هستيم.

وي با بيان اينکه از نظر نسبت تحصيل کرده به جمعيت سومين استان کشور هستيم، افزود: خوشبختانه هماهنگي خوبي بين دانشگاه‌هاي استان وجود دارد که اين مهم در دستيابي به موفقيت‌ها بي‌تاثير نبوده است.

رئيس دانشگاه ايلام با تاکيد بر اينکه ايلام در انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در جايگاه خوبي در بين دانشگاه‌هاي کشور قرار گرفته است، تصريح کرد: بين‌المللي شدن دانشگاه‌ها در ايلام را در دستور کار قرار داده‌ايم که آموزش اساتيد دانشگاه‌هاي کشور عراق و پذيرش دانشجوي خارجي بخشي از اين موفقيت است و با اشاره به اينکه در 2 سال گذشته 40 عضو هيئت علمي در دانشگاه ايلام جذب شدند، خاطرنشان کرد، وضعيت علمي ما در دانشگاه‌هاي ايلام مطلوب است.

در اين نشست دکتر محمدعلي‌ کي‌نژاد، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و رييس شوراي عالي جذب گفت: علاوه بر جذب بحث نگهداري اعضاي هيئت علمي نگهداري آنها نيز حائز اهميت است و آنچه که باعث ماندگاري اعضاي هيئت علمي مي‌شود فراهم کردن امکانات لازم است.

 دکتر محمدعلي‌ کي‌نژاد در اين همايش استاني،  اظهار کرد: ايلام نشان خدمت گذاري به زائران اربعين حسيني را دارد و در دوران دفاع مقدس با وجود آن همه سختي و مشقت در برابر حملات رژيم صدام ايستادند و امروز نيز با اين ايمان قوي به زائران امام حسين (ع) خدمت مي‌کنند که اين نشان از خلوص نيت مردم ايلام دارد.

وي با بيان اينکه بهترين کيفيت جذب را بعد از پيروزي انقلاب در دانشگاه‌ها داشتيم، افزود: شاهد اين مدعا اکتشافات، اختراعات، نوآوري‌ها و ابداعات جامعه دانشگاهي ماست.

رييس شوراي عالي جذب گفت: بعد از مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در زمينه جذب اعضاي هيئت علمي خوشبختانه اقدامات بسيار خوبي در سطح دانشگاه‌هاي کشور صورت گرفته است.

دکتر کي‌نژاد با اشاره دانشگاه‌هاي استان ايلام بايد دور هم جمع شوند و در چارچوب سياست‌هاي کلي در زمينه جذب اقدامات لازم را انجام دهند، عنوان کرد: علاوه بر جذب بحث نگهداري اعضاي هيئت علمي نگهداري آنها نيز حائز اهميت است و آنچه که باعث ماندگاري اعضاي هيئت علمي مي‌شود فراهم کردن امکانات لازم است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاکيد بر اينکه انجام فعاليت‌هاي دانشگاهي نيازمند گذر زمان است، عنوان کرد: دانشگاه‌ها بايد زمينه‌هاي ماندگاري اعضاي هيئت علمي را از جهات مختلف فراهم کنند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها